• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Class action bude o tom, že Musk tvrdil a tvrdí, že všechny dnešní auta mají HW dostačující pro "full self-driving"

    Musk taky opakovaně tvrdil, že si máš za $10,000 koupit FSD, protože jakmile to bude hotový, tak se přes OTA spustí schopnost jezdit jako robotaxík, takže ti auto bude vydělávat, a bude to mít mnohem větší hodnotu než těch 10 tisíc, pročež to taky bude mnohem dražší, takže když si to koupíš teď, tak na tom strašně vyděláš.

    To je klamavá reklama jako prase.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Retail skutečně není market maker.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Market makeři? Myslíš jako ty miliony drobných investorů, co ženou cenu nahoru nejvíc? Jo, ti určitě do Tesly neinvestujou proto, že Musk je Bůh a bude mít robotický auta.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Lol.

    Jinak teda fsd není započítané do ceny akcie, market makeri dlouhodobě avizují, že s tím nepočítají, je to maximálně katalizator, kdyby jim to začalo nějak rozumně fungovat.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ne, reálně tam bylo napsané, že VŠECHNY auto mají HW potřebný pro FSD, což prostě nebyla pravda.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: ale reálně při objednávce zaklikáváš "Full Self-Driving Capability". Někdo by řekl "marketing" :)

    Ten poplatek se týkal jenom subscription a holt bych to nazval "late aktivačním poplatkem", protože když sis to dokoupil, tak ti to tam dali zadarmo. V době uvádění těch věcí neslibovali subscription, takže si myslim, že class action by neprohrála. Subscription je takovej bonus tesly, se kterym nikdo nepočítal.

    Zkurvený lháři, vymysleli něco novýho! :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: To zatím ne, FSD začne zabíjet lidi až už to nebude beta a bude tak o dva řády spolehlivější než je teď. Teď je dostatečně špatný na to, aby z něj byl člověk trvale nervní a sledoval, co dělá. Až bude tak dobrý, že pozornost řidiče povolí, tak to způsobí pár nehod a pak to zakážou.

    Pak Tesla přizná, že žádný z dodnes vyrobených aut nikdy nebude skutečně autonomní, pak přijdou žaloby a pak pokles akcií tak o řád.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: A možná taky vrazdej!
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: No, na webu Tesly je/bylo u vsech (i tech koupenych bez FSD), ze jsou FSD capable (maji vsechen potrebny HW). Proto pak byl ten backlash, kdy lidi co chteli predplatne FSD, museli upgradovat ridici jednotku za svoje penize i kdyz si kupovali auto, ktere melo byt FSD capable.

    Zatim to nikdo nedal k soudu, ale podle me by Tesla class action prohrala.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: když sis objednal FSD, tak ti ten záložní čip dali :) takže jsi dostal přesně to, co jsi si objednal.

    Nikde při objednávce ti neslibujou, že si můžeš dokoupit FSD později. Základní autopilot bude pořád fungovat a když si budeš chtít koupit FSD, tak ti ti tam prostě daj jednotku, která ten záložní čip na řízení (nejedná se o FSD počítač) má.
    Nemluvě o tom, že takovou redundancy u řízení nemaj pravděpodobně ani tebou omílané automobilky, které už mají level 3 a mají tak lepší systém než tesla.

    Ale jo, breč víc a nafukuj to :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale POVÍ. A nabídne slevu (nebo možnost si počkat).

    Tím neříkám, že normální automobilky jsou svatý, viz Dieselgate, viz před desítkama let vybuchující Fordy Pinto a podobný věci.

    Ale to, že Tesla je JEŠTĚ HORŠÍ je dost průser.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale ja nechcem slevu, ja chcem auto v konfiguracii ktoru som si objednal, rozumies? :) a na to mi BMW povie jo tak to smolik panacku, nemame cipy a nevieme kedy ti take auto budeme moct dodat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Rozdíl je, že BMW ti ŘEKNE, že ti z toho auta něco vyndalo, a DÁ TI SLEVU.

    Tesla z toho auta něco kuchne a ty to zjistíš z médií díky uniklý mailový komunikaci. A pak ti nezbývá než se ptát, co dalšího asi z toho krámu vyndali.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: ne, moje prvni bylo jeste 850, od ty doby jen V70

    Jak asi leckdo tusi, mam slabost spis pro hranatej a konzervativni design, momentalne mi to kam se volvo ubira moc nic nerika a spis se to u me vyviji smerem Defender, Grenadier nebo G Klasse
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: BMW mi nedoda auto v pozadovanej vybave, tak jaky cip? mna cip nezaujima, mna zaujima vysledny produkt

    v tom clanku je podstatna tato informacia: "That means any car that would theoretically be upgraded to level 3 driving would need to have the part retrofitted at a service visit."

    ak mi to zadarmo dodaju v ramci servisu, tak s tym nemam problem, FSD je stale beta, neviem preco to stale vsetci beru ako hotovu vec, ale aspon nebudem na auto cakat 1 rok
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Ty chybejici komponenty pokud vim pak do aut montujou zdarma v servisech.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Jenomže ty máš ještě Fordí Volvo (XC70, jestli se nepletu?), předpokládám dokonce s pětiválcem, kterej je sice původem od Audi, ale utvářel dost velkou část charakteru Volva. Tuhle generaci mám taky ještě rád a dávala mi smysl. Taky v ní byla spousta různých motorů, většinou vyvinutých přímo pro Volvo a často zajímavých (pětiválce, řadová twin turbo šestka, V8 od Yamahy), mělo to takovou tu švédskou solidnost... jo, chápu, proč si to někdo koupil. Nad V70 bych dokonce i dost uvažoval.

    Ale současná řada C40/XC40, S60/V60/XC60 a S90/V90/XC90 je něco úplně jinýho.

    Zkus se projet současnou V90 Cross Country a potom přesedni do Škody Superb Scout, a hledej rozdíly. Velký je to zhruba stejně, Superb líp jezdí, Volvo teda nabízí o něco výkonnější hybridní verzi, ale ta je taky šíleně drahá, infotainment je lepší v tý Škodovce, Škodovka umí adaptivní tempomat a udržování v pruhu do 210, Volvo do 210, Volvo má omezovač na 180...

    Přesto to Volvo stojí o 50% víc než ta Škodovka a snaží se konkurovat cenama BMW, Mercedesu nebo Audi, přičemž třeba ve srovnání V90 CC vs. Audi A6 allroad je strašně vidět, jak moc do toho srovnání Volvo vůbec nepatří.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jedním ze základních USP Tesly je to, že auta půjdou někdy v budoucnu upgradovat na Level 3 autonomii poomcí OTA updatu. Pokud kuchneš z řízení jeden čip, kterej tam byl pravděpodobně kvůli redundanci, už to nepůjde.

    Ono to samozřejmě nepůjde ani tak, protože Tesla lže, ale tohle je další příklad toho, proč Teslu fakt nikdy. Protože lžou a podváděj.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Je trochu rozdíl, když ti BMW nedodá čip k dotykovýmu ovládání displeje, kterej je primárně navrženej pro ovládání ovladačem iDrive, a dá ti slevu 500 dolarů, a když Tesla vytáhne nějakej čip od řízení, kterej podle nich snad není moc důležitej, a sama o tom ani neinformuje.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a zamyslel jsi se nad tim sdělením v článku vůbec nebo jsi jen zachrochtal, že můžeš hejtit _něco_? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam