Dělám si průzkum na nové elektroauto. Požadavek je více méně: Od základu vybudované el.auto, větší než id.3, baterka aspoň 70kwh, co nejrychlejší DC nabíjení, cena do 1.250.000 bez DPH.
Zatím jsou ve výběru tyhle: Q4 etron, Enyaq, ID.4, Ioniq 5, Ev6. Kdyby vás napadl nějakej model, kterej jsem opoměl, určitě budu rád za rady.
Přikládám tabulku, sice není tak propracovaná, jako od
JYRKA: , ale zase tam není přehršel odkazů, kvůli kterým jsem ji nemohl použít (chtěl jsem pár věcí umazat, a začalo mi to tam házet errory :D). Budu rád, když tam najdete chybu, tip jak to vylepšit, zpřehlednit apod.
Je v ní více méně od nejdůležitějšího po nejméně důležité podle čeho vybíráme. Zvýrazněné je to na co koukáme nejvíc asi (i když něco je pro přehlednost, třeba hrubá velikost baterie).
Nejsou tam důležité věci, které ale mají všechny vozy (nouzové brždění atd.), zase jsou tam "nedůležité věci", ve kterých se liší (vyhřívání volantu). Pokud je v kolonce uvedena cena, znamená to kolik stálo danou věc přidat (tzn. po odstranění věci bychom ušetřili). Pokud je v kolonce +cena v závorce, znamená to, kolik bychom museli připlatit, pokud bychom na dané věci trvali. Červeně je označena poháněná náprava, protože je to pro né moc dobrou řidičku, takže bych byl mnohem radši za předokolku, nebo čtyřkolku, ale asi se nedá nic dělat no.
Snažil jsem se třeba dočíst, které z nich má funkci "precondition battery" pro rychlejší a šetrnější rychlonabíjení, ale nejde to dost dobře vygooglit (většina EV výrobců to má popletené s předehřátím interiéru. - tohle mě strašně sere u Ipace, jde tam nastavit aby mi vyhřál auto, ale aby se připravil na rychlonabíjení nejde, takže za studena přijedu k rychlonabíječce a prvních 20min nabíjím 20kwh, než se to zahřeje doprdele! Naštěstí to je extrémní případ, který většinou nenastane, protože když už potřebuju rychlonabíjet, je to po x hodinách jízdy, ale i tak to nasere.)
Docela mě cenově překvapila Kia (druhé nejdražší), kvůli baterce jsem musel vybrat snad až třetí výbavu (takže si nejsem jistej, jestli jsem náhodou nevybral zbytečně moc), a stejně tam nebylo tepelné čerpadlo. A pak Volkswagen (nejlevnější), tady se zase bojím, že mi něco uteklo :D
PS: Jinak je vidět, jak automobilky nejsou na elektromobilitu připraveny, protože dozvědět se některé věci důležité a typické pro elektromobil je někdy fakt oříšek. Co si vzpomínám, tak jsem bojoval s max hodnotou DC rychlonabíjení apod. (někdy neuvedeno, někdy místo hodnoty kwh údaj z 5% na 80% X minut...) to jsem někdy dokonce musel brát z neofiko webů...