• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: na EV6 jeste dostanes slevu 10% na ico.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dělám si průzkum na nové elektroauto. Požadavek je více méně: Od základu vybudované el.auto, větší než id.3, baterka aspoň 70kwh, co nejrychlejší DC nabíjení, cena do 1.250.000 bez DPH.

    Zatím jsou ve výběru tyhle: Q4 etron, Enyaq, ID.4, Ioniq 5, Ev6. Kdyby vás napadl nějakej model, kterej jsem opoměl, určitě budu rád za rady.

    Přikládám tabulku, sice není tak propracovaná, jako od JYRKA: , ale zase tam není přehršel odkazů, kvůli kterým jsem ji nemohl použít (chtěl jsem pár věcí umazat, a začalo mi to tam házet errory :D). Budu rád, když tam najdete chybu, tip jak to vylepšit, zpřehlednit apod.

    Je v ní více méně od nejdůležitějšího po nejméně důležité podle čeho vybíráme. Zvýrazněné je to na co koukáme nejvíc asi (i když něco je pro přehlednost, třeba hrubá velikost baterie).

    Nejsou tam důležité věci, které ale mají všechny vozy (nouzové brždění atd.), zase jsou tam "nedůležité věci", ve kterých se liší (vyhřívání volantu). Pokud je v kolonce uvedena cena, znamená to kolik stálo danou věc přidat (tzn. po odstranění věci bychom ušetřili). Pokud je v kolonce +cena v závorce, znamená to, kolik bychom museli připlatit, pokud bychom na dané věci trvali. Červeně je označena poháněná náprava, protože je to pro né moc dobrou řidičku, takže bych byl mnohem radši za předokolku, nebo čtyřkolku, ale asi se nedá nic dělat no.

    Snažil jsem se třeba dočíst, které z nich má funkci "precondition battery" pro rychlejší a šetrnější rychlonabíjení, ale nejde to dost dobře vygooglit (většina EV výrobců to má popletené s předehřátím interiéru. - tohle mě strašně sere u Ipace, jde tam nastavit aby mi vyhřál auto, ale aby se připravil na rychlonabíjení nejde, takže za studena přijedu k rychlonabíječce a prvních 20min nabíjím 20kwh, než se to zahřeje doprdele! Naštěstí to je extrémní případ, který většinou nenastane, protože když už potřebuju rychlonabíjet, je to po x hodinách jízdy, ale i tak to nasere.)

    Docela mě cenově překvapila Kia (druhé nejdražší), kvůli baterce jsem musel vybrat snad až třetí výbavu (takže si nejsem jistej, jestli jsem náhodou nevybral zbytečně moc), a stejně tam nebylo tepelné čerpadlo. A pak Volkswagen (nejlevnější), tady se zase bojím, že mi něco uteklo :D

    PS: Jinak je vidět, jak automobilky nejsou na elektromobilitu připraveny, protože dozvědět se některé věci důležité a typické pro elektromobil je někdy fakt oříšek. Co si vzpomínám, tak jsem bojoval s max hodnotou DC rychlonabíjení apod. (někdy neuvedeno, někdy místo hodnoty kwh údaj z 5% na 80% X minut...) to jsem někdy dokonce musel brát z neofiko webů...

    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Ne úplně o EV, ale k předchozí diskuzi se myslím hodí :D

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: EV6 jezdi dobre, mluvim o Skodovce ta ma 200koni, ale jezdi jako by mela 100.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    W_NOICE78: nikoliv, mimo muj budget, ja jezdím s autama co maj kolem 100ps a nestěžuju si že nejedou :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: pise nad 100km/h, tam uz to nema taky tah ako z 0 na 100, to je nevyhoda ked mas na cely rozsah rychlosti iba 1 prevod
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: Ridil jsi to?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    W_NOICE78: tragédie? vždyt to ma přes 300 koní ! to fakt nemůže bejt tragédie , sry
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Nahodou EV6 tu nikdo nema? Jezdi se s tim pekne, jen skoda ze nema panoramatickou strechu, mlzi se okna kdyz prsi/snezi a ma malej kufr. Enyaq 80 prostor a velikost kufru super, ale brzdy, akustickej hluk a akcelerace pri predjizdeni pri rychlostech nad 100km/h uplna tragedie.

    PER2
    PER2 --- ---
    The World's Fastest Electric Airplane
    https://youtu.be/GsXGJ1O3ccQ
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tohle je reálně nespor. Buď máš pravdu ty, a FSD nikdy nebude, ergo nemá cenu řešit hw připravenost, nebo ho Tesla jednoho dne rozchodí a vydělá na něm takovej balík, že svolání všech zastaralejch modelů na domontování bazmeků je opravdu trápit nebude, i kdyby Musk osobně všechny auta odvez do servisu sám a nabíd majitelům místo nich jeho osobní vzducholoď.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak povodne bol fsd za priplatok tusim $3k alebo tak nejako ked hovoril o robotaxikoch, mas to ako early access u hry, kupis si nieco co bude niekedy (mozno) hotove a bude sa predavat za vyssiu cenu, robi sa to uplne bezne, taky star citizen mal vyjst v roku 2015 a dnes mame 2022 :D

    v IT svete je to bezne, iba fosilie zo sveta automobilov to beru ako nejaku nehoraznu novinku, pritom su to prave ti early adopters, ktori do toho vrazia peniaze s neistym vysledkom, ktori vyvoj toho celeho spolufinancuju

    tak ako vlastnici nie tak dobreho tesla roadsteru financovali vyvoj trochu lepsieho tesla model s a x, ktorych vlastnici financovali vyvoj zasa o cosi lepsieho tesla model 3 a y...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Class action bude o tom, že Musk tvrdil a tvrdí, že všechny dnešní auta mají HW dostačující pro "full self-driving"

    Musk taky opakovaně tvrdil, že si máš za $10,000 koupit FSD, protože jakmile to bude hotový, tak se přes OTA spustí schopnost jezdit jako robotaxík, takže ti auto bude vydělávat, a bude to mít mnohem větší hodnotu než těch 10 tisíc, pročež to taky bude mnohem dražší, takže když si to koupíš teď, tak na tom strašně vyděláš.

    To je klamavá reklama jako prase.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Retail skutečně není market maker.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Market makeři? Myslíš jako ty miliony drobných investorů, co ženou cenu nahoru nejvíc? Jo, ti určitě do Tesly neinvestujou proto, že Musk je Bůh a bude mít robotický auta.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Lol.

    Jinak teda fsd není započítané do ceny akcie, market makeri dlouhodobě avizují, že s tím nepočítají, je to maximálně katalizator, kdyby jim to začalo nějak rozumně fungovat.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ne, reálně tam bylo napsané, že VŠECHNY auto mají HW potřebný pro FSD, což prostě nebyla pravda.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: ale reálně při objednávce zaklikáváš "Full Self-Driving Capability". Někdo by řekl "marketing" :)

    Ten poplatek se týkal jenom subscription a holt bych to nazval "late aktivačním poplatkem", protože když sis to dokoupil, tak ti to tam dali zadarmo. V době uvádění těch věcí neslibovali subscription, takže si myslim, že class action by neprohrála. Subscription je takovej bonus tesly, se kterym nikdo nepočítal.

    Zkurvený lháři, vymysleli něco novýho! :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: To zatím ne, FSD začne zabíjet lidi až už to nebude beta a bude tak o dva řády spolehlivější než je teď. Teď je dostatečně špatný na to, aby z něj byl člověk trvale nervní a sledoval, co dělá. Až bude tak dobrý, že pozornost řidiče povolí, tak to způsobí pár nehod a pak to zakážou.

    Pak Tesla přizná, že žádný z dodnes vyrobených aut nikdy nebude skutečně autonomní, pak přijdou žaloby a pak pokles akcií tak o řád.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: A možná taky vrazdej!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam