• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: europska ak sa bude niekedy predavat bude isto vyzerat inak kvoli homologacii :(
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Ford zavádí operativní redesigning á la Tesla…
    Ouch…
    Chudák Bobash – další "nesmysl" z kterého se nejspíš stane standard…
    Franz Gives Roadster Update / FSD Goes Viral / Berlin Approval Status / Copy Tesla or Die ⚡️
    https://www.youtube.com/watch?v=pcBTaYl_Wao


    Zdroj:
    How Ford cut cost of making Mustang Mach-E EV by $1,000 | Automotive News
    https://www.autonews.com/design/how-ford-cut-cost-making-mustang-mach-e-ev-1000
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: našel jsem starší článek, kde píšou že třeba v mobilu je baterka, kde jsou řádově gramy a miligramy drahých kovů, to se prostě nemůže vyplatit. A že nejvíc recyklují Číňani, nepřekvapí
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Zajimalo by me, co dostane Tesla CyberTruck za skore u "Ochrana chodcu" :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Afaik nerecyklují, často se používají i do jednorázové elektroniky, kterou je třeba při užívání dobíjet ale nakonec končí na skládce - na YT je řada videí, z čeho všeho lze tyhle malé baterky vykuchat…
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    wow
    This CRAZY Electric Truck Is A Luxury Apartment On Wheels!
    https://www.youtube.com/watch?v=oaZivAsXg7k
    KEB
    KEB --- ---
    Bloomberg: Analytici se neshodnou, zda na trhu bude dostatek lithia - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/23430-bloomberg-analytici-se-neshodnou-zda-na-trhu-bude-dostatek-lithia

    Recyklují se dneska malé lionky třeba z mobilů atd nebo ne? Máte někdo představu?


    DZODZO: na rozvoz pizzy po městě dopry :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z opacneho konca

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    renault zoe ani daciu spring fakt nechcete ani ked su to najlacnejsie EV :)

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    FEDAJKIN, JYRKA: Mazda je v tomhle směru docela vyhlášená – https://gimletmedia.com/shows/reply-all/brh8jm
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Nepotřebuješ, ale abys to za pět let prodal, tak ho potřebovat budeš. ë-C4 bude neprodejná, respektive bude stát suchý z nosu.

    Ad tepelný čerpadlo NIKDAS: – ten Mach E právě v zimě, ale mírně nad nulou, spotřeboval cestou do Berlína 11% energie na vytápění. To je poměrně hodně. Je klidně možný, že v reálu by měl podobnej dojezd jako Enyaq s o 20 kWh menší baterkou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Tepelný čerpadlo taky není všespásný. Pokud můžeš vytápět na kabelu, tak toho zas tolik neušetří.

    BOBASH: Dojezd na ježdění kolem komína zas tolik nepotřebuješ.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Nenabízí ho vůbec právě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: RWD 100 kWh se všema příplatkama je za 1.257M bez daně, i s tou barvou.

    A jestli nemá tepelný čerpadlo, tak by to vysvětlovalo, proč nedojel do Berlína :) Vyšší verze ho mají? Já to ještě nestihl zkoumat.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Jenomže RWD 100kwh je suvereně nejdražší, navíc nemá tepelné čerpadlo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: eC4 bude neprodejná, protože má hovno dojezd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: XC40? To bylo blbý auto už na benzín, na elektriku je to hrozný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: BMW je předělanej benzíňák, ale navrženej od základu tak, aby šel předělat, takže ty typický nevýhody "předělanýho benzíňáku" by nemělo mít.

    Jinak s tímhle doplněným zadáním bych koupil Mach E. Má to sice taky všechno ovládání na displeji, jenomže to mají víceméně všichni a Mach E aspoň nemá idiotský věci typu zapínání výhřevu v samostatným menu. A má kolečko na hlasitost, ostatní věci na volantu a použitelný hlasový ovládání.

    Navíc je poměrně dost cool. A verze s prodlouženým dojezdem má 100 kWh baterku, která stačí na 610 km WLTP dojezd, kterej je v reálným světě mimo dálnice v létě asi dosažitelnej. V zimě a protivětru to furt skoro dojede do Berlína :)

    Navíc základní verze se zadokolkou a prodlouženým dojezdem moc nejsou na trhu a přitom si myslím, že o ně bude zájem – nabídka skladovek je teď plná úplných základů (75 kWh, což by furt stačilo, ale nevím jak resale value) a nebo 100 kWh AWD, který jsou drahý.

    Jinak do tvýho limitu se těsně nevejde RWD 100kWh verze s paketem technology plus a dražší příplatkovou barvou. Za tu bych BTW kvůli přeprodejní hodnotě připlatil, protože kupci ojetin bývají odvážnější než kupci nových aut a častějc chtějí zářivý barvy. Takže bych objednal Grabber Blue nebo Cyber Orange.

    Paket Technology Plus je Bang Olufsen Audio (asi zbytečný), elektrickej kufr (řidička zajisté ocení) a 360° kamera (nezkušená řidička KUREVSKY ocení). Navíc to má docela dobrý asistenty a tak.

    Na těsným druhým místě by u mě byl Enyaq, kterej za tyhle peníze bude v solidní výbavě a čtyřkolce, je možná o něco hezčí uvnitř, určitě je o hodně větší a u nás bude populární protože Škodovka. Nevýhody jsou seroucí se infotainment a že to moc nejede, výhoda je ta 4x4.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Proč tam nemáš Volvo? Je to sice předělanej benziňák, ale recenze jsou docela slušný. Pak bych ještě zvážil Citroena eC4, docela slušně velký auto a přitom za solidní cenu. Nový Magane (i když se mi nelíbí) taky nezájem?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam