• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: Hele a co to EQV? Je to použitelné auto? Výhledově budu nahrazovat T a už nechci ICE, tak hledám možnosti. Máš s tím nějakou zkušenost?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK:
    1) Řidič mi nepřijde, že by seděl až tak vepředu, ale furt je to asi lepší než Multivan.
    2) Bude California.
    3) To už by bylo hrozně retro, takhle mi přijde fajn, že to není okatě retro, ale spíš takovej futuristickej klon.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: za mě celkem dobrý
    1) vypadá to, že využili výhody BEV a řidič sedí celkem vepředu, nemá to jak mnohý MPV dementně dlouhou palubku pod sklem místo klasický kapoty
    2) interiér si nejsem úplně jistej, jestli je to nejlepší možný, dost by tomu slušelo uspořádání Multivanu s rozklápěcí lavicí na postel
    zvýšená podlaha kuli motoru vzadu takovýmu uspořádání ani nevadí, viz třeba T3
    3) škoda, že v rámci současného design. jazyka to má tyhle světla, mohlo to mít krásně kulatý jako např. Honda E, plus vepředu véčko, jako původní T1
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELIJEN: Taky se nebavíme o ideálních podmínkách z hlediska provozování panelu, ale o ideálních podmínkách ve smyslu uživatelského komfortu. Pokud jde o panel, tak v "ideálních podmínkách" (laboratoř) dává 70 km navíc, na testracku ~40, takže těch 20 v reálu není úplně mimo. Jasně, v součtu se pak bavíme o časové úspoře v řádu pár hodin na nabíječce ročně, což v případě auta skutečně není nějaký zázrak. Každopádně, jak jsem psal, je to celé hlavně tech demonstrace. LR chce mnohem víc prodávat technologické know-how a patenty, než dělat auta a ten panel je, krom obrovského PR buzzu, který generuje, zajímavý i tím, jak se dokáže vypořádat s proměnlivými a neoptimálními podmínkami a ta technologie může najít upotřebení úplně jinde, než na střeše auta, když o ní potenciální zájemci budou vědět.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DAN_F: Jenze idealni podminky nikdy nedocilis. Ten Lightyear ma 1 kWp coz by bylo dost malo i u idealne nastavenych panelu. Panel na aute nikdy nebude mit optimalni sklon ke slunci a pokud parkujes ve meste, tak to prime slunce bude mit mozna 2 hodiny za den.

    Jako koncept je to fajn, ale realne je to k nicemu.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    JYRKA:
    BOBASH:
    hlavně u takhle velkýho/vysokýho auta by to snad neměl být problém? Tohle považuju za skvělý na T - děti mi v tom vydrží několik hodin jízdy, protože mají výhled. Dokud jsme neměli dost dětí a měli jen Mini, tak jsme stavěli snad každou hodinu :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jo, něco takovýho jsem si myslel, že by mohl být problém. I když nerozumím tomu, proč ho nenarvali do prostoru, kde měla spalovací verze diferák. Nicméně co čekat, když neuměli ani udělat frunk.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Laicky: je tam motor, ten kufr je hodně mělký. Není místo pro nohy, lidi by seděli jak na bydýlku. Nemluvě o tom, že ty sedačky musíš kotvit, sklápět do podlahy...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Já si začínám říkat, jestli s MEB není nějakej problém, pokud jde o třetí řadu sedadel. Ani Enyaq jí nemá, i když Kodiaq jo...
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: Za mě dobrý. Štve mě teda, že to prostě už není "téčko", ale to se dalo víc než čekat. Doufám, že bude ta prodloužená verze, protože auto, které má jen pět míst prostě není rodinné auto :-D
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Pěkný. Docela se těším až to potkám na silnici.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak co vy na něj? Za mě vypadá dost jako koncept.

    Volkswagen ID. Buzz odhalen. Silnice už nebudou jako dřív – Kompletní představení | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/volkswagen-id-buzz-odhalen-silnice-uz-nebudou-jako-driv-kompletni-predstaveni-8658?fbclid=IwAR3ykit1lpXAM0wVOrIu42NIXbZ8RsXku8sghR5Tg5tIkgulPdNXtHVOLUg
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Jsou. Vychází to z technologie, co používají na těch svých solar racing vozidlech (https://solarteameindhoven.nl/).

    ELIJEN: Zásuvka dokáže nabíjet rychleji. Nicméně, ten argument pro panel je v tomhle případě, že při běžném denním dojíždění, 10–20 km, bys za ideálních podmínek teoreticky žádnou zásuvku nemusel vůbec řešit.

    Jinak, "proč bych sebou měl vozit…" – Lightyear se profiluje jako technologický OEM a One je demonstrace těch technologií.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: mozno su to nejake specialne tenke panely co nemaju velku hmotnost, aj keby sa to neosvedcilo, tak to bude dobry exemplarny priklad - bud "ako ano" alebo "ako nie", uvidime :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Hyundai Ioniq 5 má solární panely ve střeše v příplatkové výbavě - jejich praktický přínos ukazuje třeba tady:
    Akcelerace Electric - Videoblog - Cesta do Itálie s Hyundai Ioniq 5 / 2. část
    https://youtu.be/yHrCIIeWHx8?t=46
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ELIJEN: klimatizace ti muze bezet i kdyz neni nastartovane auto a proc by to mely byt desitky kg navic? "sklo" je o tolik tezsi nez plech?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SEJDA: Ja v aute rezervu nevozim a klimatizace mi normalne bezi i bez panelu. Nevim proc bych sebou mel vozit dalsi desitky kilo zateze kdyz i bezna 230V zasuvka dokaze auto nabit nasobne rychlejc.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ELIJEN: taky to může bejt "bling". Jako Škodovka dává do aut deštník.

    Prostě aby si chlápci u piva, nebo tady teda spíš na golfu mohli zamachrovat atd
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ELIJEN: klimatizace interieru napr. A k cemu si v aute vozis rezervu, kdyz ji na 99,95% nevyuzijes?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Místo mínusek mi radši někdo vysvětlete, jaký to má smysl? I kdyby ty panely měli 100% účinnost, tak by to skoro nic nedobije.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam