• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: =) Tak tam jsem koukal taky, ale úplně jsem to přehlíd, Ď.

    Ad prodlužka - v autě vozíš kabel k AC nabíjení ze zásuvky (prodlužku), tam si všechno řeší jednotka auta sama (nabíječka). U DC nabíječek si jednotka v autě (nabíječka) povídá se zdrojem (stojan) a podle toho, v jakém je stavu akumulátor, tak si nabíječka diktuje výkon ne?

    Nebo snad u F150 vytáhneš z frunku kufr (nabíječku), který jednou stranou zapojíš do zásuvky a druhým koncem na svorkovnici akumulátoru?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Ne prodlužku. Nabíječku. Nabíječka na AC je v autě, ne ve stojanu. Proto je ve specifikacích, jakou to má AC nabíječku, ale ne jakou to má DC nabíječku.

    https://www.ford.com/support/how-tos/owner-resources/f-150-lightning/f-150-lightning-charging-frequently-asked-questions/#9
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: to, že si prodlužku do zásuvky vozíš s sebou vím, ale nenašel jsem tam zmínku o těch 150kW...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: 22 kW je palubní nabíječka, na AC si auta vozí nabíječku s sebou, na DC ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Umí 150 kW.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    Zdá se mi to, nebo v US Ford statečně ignoruje rychlé DC nabíječky? Koukal jsem na specifikaci F150 a je tam akorát 22kW AC nabíječka a o DC nic =/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: A jinak třeba u VW jsem podobnej problém komentoval tak, že to je třeba u ID.3 fakt průser, jak to působí blbě a lacině. Nicméně furt z toho máš pocit, že to vyrobil někdo, kdo má zkušenosti s vyráběním aut, u Tesly ten pocit úplně nemám.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Kvalitu zpracování Tesly jsem nikdy nijak zásadně nekomentoval, stojí to poměrně za píču, ale nepovažuju to za hlavní problém těch aut.

    Tady jsem jen komentoval to, že je poměrně zásadní rozdíl ve standardech kvality u masově vyráběnýho auta a ručně dělaný malosériovky.

    A i když to může lidem připadat divný, tak ty nároky jsou u Toyoty Corolla výrazně VYŠŠÍ než u McLarenu. U něj se očekává, že je to anglický, ručně vyrobený a tudíž to bude udělaný nahovno a rozbije se to.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Bobash na kvalitu Tesly - příšerný, peklo, nelícuje nic, zlo
    Bobash na mizernou kvalitu jakýhokoli jinýho auta - argumenty, normální, není to novinka, z čeho seš překvapenej, o autech nic nevíš!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Kvalita zpracování ručně vyrobenejch malosériovejch aut byla vždycky příšerná, to není žádná novinka.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    COMODOR_FALKON: To jen až se tu zas bude řešit kvalita slícování…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    2025 Volkswagen ID 1 is Spanish-built, £17,000 entry EV | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2025-volkswagen-id-1-spanish-built-%C2%A317000-entry-ev

    Vime prvni :)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    IRONIC: EV6 je dobry auto :)
    IRONIC
    IRONIC --- ---
    NIKDAS: Ta reklama ma dojonalej dosah, obehne to vsemi medii, ja ani nevedel, ze to auto existuje
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Takhle si tu reklamu v Kie asi nepredstavovali.
    Jaromír Jágr měl nehodu, srazil se s tramvají - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/krimi/clanek/jaromir-jagr-mel-nehodu-srazil-se-s-tramvaji-40398085
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Tak on je celkem rozdíl, jestli 40kg raket tahneš 20km do palpostu na zádech, nebo na motorce…

    Aneb mrkni na Twitteru na účty Barbarian Cohen, Teamwork (@zakazky21) nebo Viktor Čistič - Barbar už je tedy zpět, ale fotek a komentářů nasdílel hodně…
    KEB
    KEB --- ---
    PETER_PAN: no nevím, na armádních novinách píšou, že to zase takový zázrak není. Je to v poho, ale...

    Elektrické motorky v ukrajinské armádě | ArmadniNoviny.cz
    https://www.armadninoviny.cz/elektricke-motorky-v-ukrajinske-armade.html
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Ukrajinci používají super rychlá a tichá terénní elektrokola, na kterých ničí ruské tanky. A mají delší dojezd než elektromobil Tesla | Techsvět.cz
    https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/ukrajinci-pouzivaji-super-rychla-a-ticha-terenni-elektrokola-na-kterych-nici-ruske-tanky-a-maji-delsi-dojezd-nez-elektromobil-tesla/leapechackova/?

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Největší evropská linka na recyklaci baterií elektromobilů byla zprovozněna
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/nejvetsi-evropska-linka-recyklaci-baterii-elektromobilu-byla-zprovoznena
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Používat koloběžku místo F-150? Možná tak používat koloběžku na cestu od F-150 na parkovišti dovnitř do Wal-Martu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam