DAN_F: No, jenomže takhle to nefunguje. Řešení typu "napíšeme do smlouvy, že řidič je povinnen řídit, a pak ho necháme betatestovat pokus o autopilota" fakt není dostačující.
To, co udělali, je nepovolený testování (nedodělaný) plný autonomie za plnýho provozu, řidičema, kteří nejsou proškolení pro testování takových systémů, a bez toho, aby ten "autonomní" systém prošel nějakým schválením.
Klasickej příklad toho, že se Tesla chová jako softwarový startup ale přitom se pohybuje v branži, kde jsou standardy úplně jiný.
FSD Beta tester je pořád normální zákazník, není to testovací jezdec Tesly, není to oficiálně vedený jako testování. NHTSA bude mít na stole Muskovu hlavu.
A k tomu druhýmu – to je to samý. To, že terms and conditions of FSD je napsáno, že to může a nemusí býtplně autonomní systém, nebo nějaká taková právnícká hatmatilka, nemusí výrobce ochránit ve chvíli, kdy jeho CEO roky slibuje, že ty auta budou schopný vydělávat jako robotaxíky a že si máte koupit FSD teď za 10 tisíc dolarů, proto představuje "value" aspoň 10x nebo 100x větší a taky víc stát bude.
Přinejmenším je to klamavá reklama a až se zjistí, že FSD se stávajícím hardwarem nikdy nebude Level 5 autonomní, což nebude, tak budou zákazníci minimálně požadovat zpátky peníze za FSD.