• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm akurat teda pozeram, ze ioniq 5 ma nejaky problem s cipom a vyroba sa zdrzi

    Infineon chip flaws to disrupt IONIQ 5 EV production - KED Global
    https://www.kedglobal.com/automobiles/newsView/ked202208030010
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PSYCHO: tiez ma zaujali ioniq 5 ci ev6, ale maju svoje hlavne softwarove bolistky, vyhoda oproti tesle je jednoznacne siet servisov
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    PSYCHO: Jkoze pokud clovek chce moci mermo testlu, tak asi fakt Y misto 3 (jedinej vyraznejsi rozdil co sem nasel je ten, ze 3 ma strechu bez predelu), jinak jsou to srovnatelny auta. Ale jak jsem to studoval, tak sem cim dal vic dochazel k tomu, ze omezovat se jen na Teslu je dneska uz zbytecny, kdyz jiny znacky umi nabidnout vic za stejny, nebo casteji i mensi penize nez Tesla.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    ELIJEN: Kdybych premyslel nad Y tak dneska jdu bud do Ioniqu 5 nebo EV6.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    TADEAS: Take bych mozna ted uz sel do Y. Rozdil v dojezdu neni tak velkej, rychlost a zrychleni je porad super ... akorat ta cena, no :)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ELIJEN: no mezitim jsme se dousnesli na modelu y, v pruhonicich delaj zadaco testovaci jizdy, tak zatim dobry

    pomohly mi mj tyhle videa

    SROVNÁNÍ TESLA MODEL 3 VS MODEL Y | WWW.TESLACEK.TV
    https://youtu.be/4lt7yQyha9o


    Tesla Model Y Long Range | týdenní test (900 km) | Electro Dad # 285
    https://youtu.be/3noUwKTAj3I
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIMBUS: Zajímalo by mě, jak to mají vyřešené s dotacema. Na všech stanicích je logo EU, takže počítám, že na ně dostali dotaci a pokud vím, jenou z podmínek bylo, že:
    a) buď nabíječku nebudeš poskytovat veřejnosti
    nebo
    b) budeš po dobu x let poskytovat zdarma.

    Předpokládám, že minimálně u některých nabíječek ta doba ještě neuplynula.

    Třeba tady: https://fdrive.cz/clanky/placene-nabijeni-u-lidlu-nabira-finalni-podobu-zname-ceny-9375 píšou, že stanice budou předělávat postupně, ale to by u novejch lidlů mohly bejt leta...to by byl teprve nátřesk, kdyby zpoplatnili jen některý lidly.

    Jinak nemáte někdo info ze zahraničí, jestli tam lidl postupuje podobně?
    Článek od Nimbus je extrémě nechutný, když většina elektromobilů je drahá záležitost navíc jako jediný stát v okolí jsme měli limit nabíjení 40min, v Rakousku i Slovensku maj jen 30 a samotný lidl tento důvod vůbec neuvádí, zmiňuje pouze zdražení elektřiny a vyšší počet elektroaut.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    TADEAS: Nebo se zeptej rovnou tady, taky uz muzu na neco odpovedet :-)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIMBUS: Třidní boj generuje víc kliků než "cena elektřiny roste a nevyplatí se ji rozdávat"

    Ale jako když mě na Lidl nabíječce předběhl Porsche Taycan, tak mi to taky přišlo vtipný.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    TADEAS: jj, klidne se ptej :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    NIMBUS: Maj tu udelat normalne na appku Lidl Plus. Nakoupis si tam nad nejakou minimalni castku (vic jak 1 kobliha) a mas free nabijeni, nenakoupis system ti to zauctuje. Jinak nez pres appku by to vubec nenabehlo, appka je registrovana, Lidl by vedel kdo je zakaznik a kdo se snazi to "vytezit".
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    A co je zase tohle, dopiče :-D

    "Mimořádně komicky tento stav působil například u Lidlu v Průhonicích nedaleko Prahy, kde – jak známo – bydlí samá chudá pakáž, která nemá prostředky na dobití svého Audi e-Tron, Mercedesu EQC a dalších vysloveně lidových vozidel."

    Bezplatné nabíjení elektroaut u Lidlu končí. Poděkujte pijavicím v elektromobilech za miliony – AutoRevue.cz
    https://m.autorevue.cz/bezplatne-nabijeni-elektroaut-u-lidlu-konci-podekujte-pijavicim-v-elektromobilech-za-miliony
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mr. Elijen a mr. Janos
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ma tu nekdo teslu model 3? rad bych se na par veci zeptal
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    DZODZO: obskurní souhlas, ale prostě to ty automobilky typu Ford musí držet 20+ let skladem. IMHO jsme aktuálně v takovým procesu s tou udržitelností (a kecama, když ty baterie nejsou), že se tohle prostě firmě jako je Ford nemůže stát. Ještě bych to pochopil u nějakého noname z Číny. Přijde mi to jako totální vychcanost.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    U nissanu vie autorizak menit v baterii aj jednotlive kazety, ale pokial by si mal opotrebovane vsetky clanky stejne akoze bms sa o taky stav snazi, tak potom by stejne neostalo vymenit to komplet

    Zasa treba brat ze ide o nejaky obskurny low-production ford, keby som jazdil obskurnym fosilom, tak na neho tiez nebudu nahradne diely, ani v autorizaku, ani druhovyroba
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: mně hlavně zaráží, že je někdo ochoten platit někomu, že to napíše. Teda tady je jasný, že to ten dotyčný nepsal a jenom přeložil. Hlavně je vidět, že jen nějakým překladačem. Jsem dost nasranej, že jsem na to kliknul a přečetl si to. Ještě se mi nestalo, že bych na novinkách narazil na kvalitní článek...I když asi je to tím, že moje okolí to sdílí jen jako bizár....
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: To je něco jako když se ti potkaj ventily s pístem u normálního motoru. Taky ti v autorizáku nabídnou jen výměnu motoru za pětinásobek ceny toho to opravit :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: vymena cele baterie .. omg. Oni si asi mysli, ze je to nedelitelnejsi nez atom.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam