• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    HERR_FLICK: Proč proboha leze do "televize" v pantoflích...
    DNF
    DNF --- ---
    HERR_FLICK: taky me to napadlo, jak je bezradnej oproti tomu kdyz hodnotil buchanku :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: docela bolí pozorovat čerstvýho čtyřicátníka, jak se pere s novým, jemu nepochopitelným světem očima 70 letého senila

    Mohl by to pojmenovat Boomerovy patálie, epizoda 138

    Nebo když je tak mimo, tak se radějc k BEV nevyjadřovat vůbec
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ako som vravel - Vaculik moze na Teslu kydat, tomu to prepacim, lebo to vie podat dobre :)))

    Martin Vaculík a Tesla Model 3: Video, které nemělo nikdy vzniknout!
    https://www.youtube.com/watch?v=aBzvR5zKKUU
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: proste sa nemci naucia citat s porozumenim jak aj my

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SITH: jeste ze toho kone nepotkala v protismeru
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: 3-4% pres noc nebo kolem 7% za 24h. Vychazi to asi kolem 250W, takze klima zere vic.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: kolko je strasne moc? zere to viac nez napr. klima?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    OMNIHASH: Ono to stejne zere strasne moc baterky, takze se to nevyplati nechavat pres noc zapnute. Vetsinou to nechavam jen kdyz parkuju nekde mimo domov na kratsi dobu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ELIJEN: občas je to vtipný, dokud ti to někdo nezaparkuje pod oknem a ty po třetí noci přemejšlíš, jestli to vyřeší krumpáč, banda negrů s letlampou, nebo bude stačit polejt barakrylem všechny světla.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    VACA: Bohuzel se citlivost nastavit neda. Nekdy, kdyz prijdu k autu, tak mam treba 200 Sentry eventu ... ale obcas je vtipiny, koukat, jak to nekoho vyplasi :D
    VACA
    VACA --- ---
    Jenom vcerejsi zkusenost s tesla sentry mode, tam je moznost nastavit nejaky stupne citlivosti?

    Pac co vcera predvadela tesla ve stani kolmo k chodniku prislo mi trochu prehnany.
    Jdu si v noci z prace, nutno dodat ze po vzdalenejsi strane chodniku, tedy prochazim treba dva metry pred cumakem aut. Najednou mi tesla napali plnou svetelnou salvu vseho co ma, celkem me to vylekalo i oslepilo…
    Prirozene jsem se ohlidnul smerem k autu v tu chvili, to je proste reflex, takze tam mam asi peknou portretku v te zari reflektoru.
    Jako tohle mi uz prijde trochu invazivni, ze to reaguje na cloveka dva metry daleko..

    Clovek co sel o chvilku za mnou dostal tu samou palbu.
    Bydlet v prizemi toho domu muselo bejt skvely te noci…

    Ne, nekopu do muska nebo tesly, protoze tesla, ale tohle uz mi prislo teochu moc.
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    NIMBUS: Já si nemůžu pomoct, ale ten jejich joke - furt vidím Maxe
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Aptera teasuje finální produkční podobu vozidla :)
    Experience Gamma’s Interior — Aptera
    https://www.youtube.com/watch?v=rlSBvucps9Y
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    VACA: kdyz dam stranou ty obecnejsi uvahy, tak prakticky to bude o tom, ze budu mit jako uzivatel kontrakt s poskytovatelem sluzby, a ten ji bude poskytovat za nejakejch podminek, z nichz nektery stanovi zakon, nakolik bude existovat, a bude v ni upraveny co se stane kdyz, vc. pojisteni v pripade nehody, umrti, atp., pricemz nasledky zavinene nehody nese poskytovatel sluzby. ze by mel nejakej autonomni system sam nejakou pravni subjektivitu, na to ke asi jeste dost cas a pro autonomni rizeni to snad potreba nebude :)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    VACA
    VACA --- ---
    PSYCHO: Ano tohle se hodne resi i v tom lekarstvi.
    Napr situace, kdy autonomni “sestricka” ktera ma spravu nad pacienty ve spitale muze vyhodnotit ze kdyz necha zemrit beznadejne nevylecitelnyho lezaka kterej to ma “za par”, a jeho organem pote zachranit zivot cloveku kterej ma nadeji zit spoustu let plnohodnotnej zivot, pokud dostane ten spravnej organ….

    To je eticky dost velkej problem.. Z pohledu cloveka je jasny, ze neni mozny nekoho predcasne usmrtit, prez to nejede vlak.
    Ale z pohledu stroje kterej se na to diva pragmaticky….

    U aut se jede tenhle pruzkum kdy muzes prispet do fondu etickyho kodexu rozhodovani samoridicoch aut budoucnosti:

    Moral Machine
    https://www.moralmachine.net/

    Ja se priznam, ze ja osobne na tohle nemam moralku, a test jsem ukoncil velmi zahy.
    VACA
    VACA --- ---
    TADEAS: To ano, v soucasnosti ale zatim pravni system tuhle problematiku vubec nezna.

    Btw. jednou jsem pracoval na konferenci “vstah umele inteligence, lekarstvi, a prava”.
    A tam se tento problem hodne resil. V lekarstvi se umela inteligence vyuziva uz celkem dlouho, viz napr. operaterskej robot Davinci, kterej mj. umoznuje operaterovi v kalifornii provest zakrok v evrope, kdyz na to prijde.
    Ten robot ma defakto vedomosti ze vsech provedenych operaci a jeho “knihovna” reseni problemu vcetne ruznych pravdepodobnosti dalsiho vyvoje, etc, dost mozna presahuje vedomosti teh nejlepsich doktoru na svete.
    A on v podstate pri zakroku operaterovi “naseptava” vsemozna reseni, idealni postupy apod. Ale z podstaty veci rozhodnuti stoji vzdy jen a pouze na prislusnem lekari. Prave proto, ze lekar nese pravni zodpovednost za provedenej zakrok.
    Robota nebo umelou inteligenci totiz v pripade selhani potrestat nelze.

    A to si troufam tvrdit ze ta AI v oboru lekarstvi je mnohem dal nez co se tyce automobilovejo prumyslu. A cela ta situace, rizika a reseni problemu je v lekarstvi vic zmapovana lepe vymeziteona, nez v causalnim provozu…

    Taky se resilo to, ze v pripade vyspele umele inteligence nelze prenest zodpovednost ani na jeji vyvojare, protoze od urciteho stupne autonomniho uceni uz dale vytvari svuj zdrojovy kod sama. A paradoxne do toho od urcityho stadia nevidi ani vyvojari sami, ten jazyk pro ne prestava byt srozumitelny…

    To je hlavni rozdil mezi programem, -ten je napsanej celej lidma a jasne definovanej, tam lze pravni odpovednost mozne prenest na jeho vyvojare.

    A umelou inteligenci v pravym slova smyslu jako takovou, protoze ta se od urcityho momentu uci autonomne a dotvari svuj zdrojovy kod sama, a rozhoduje se na zaklade vlastniho “usudku”.
    Do jiste miry to definovat lze, nejakej kodex co kdy za jakejch okolnosti, a co rozhodne nikdy. Ale jak jsem zminil, ten sw se od urcity miry vyzvari a rozviji sam sebe, a tedy z hlediska pravniho systemu je technicky slozity na koho prenest zodpovednost, vyrobce? Provpzovatel? (Robot potrestat nelze)
    Takze se to zatim resi tak, ze klicovy rozhodovani vzdy musi ucinit konkretni clovek, a ten za to potom nese zodpovednost.

    Pravo tohle proste zatim nezna. A az se tohle jednou do pravniho systemu implementuje, (nejaka strojova zodpovednost, nebo jak to nazvat) tak to bude velkej zlom v historii civilizace. Napric vsemi obory.
    Troufam si tvrdit ze v soucasnosti je v tomhle oboru automobilovej prumysl okrajova zalezitost a jsou mnohem rozvinutejsi obory, kde umela inteligence realne funguje.
    At uz lekarstvi, armada, vyrobni prumysl, ale take napr zpravodajstvi a verejna media.
    Tohle uz byly i nejaky kauzy, kdy boti generovali prizpevky pod clankama v novinach a napr volebnich kampanich, a do znacne miry tak ovlivnovaly verejny kineni. Realne…

    Sry za trochu mozna odbocku, ale tematu autonomniho elektromobilu se to tyka dost zasadne..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam