• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    VACA: myslim ze ta pravni zodpovednost je dobrej indikator pokrocilosti systemu. pochopitelne dokud jsem zodpovednej za to, co udela nejakej autonomni system, tak to neni autonomni system. az si zadam destinaci, sednu si na zadni sedacku a nebudu zodpovednwj za to, co auto dela, pak jsme tam :)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    tak zalozi nekdo ten obecnej klub o autonomnim rizeni? at se neplacame v rovine "nikdy nebude", "lzou nam" atp ,)
    VACA
    VACA --- ---
    DZODZO: Jediny co vim, ze vztah prava a autonomni technologie je velmi komplikovany.
    A dokud tam bude byt 1% chybovosti, tak to bude problem, protoze na koho prevedes pravni zodpovednost?
    Takze je vic nez pravdepodobne, ze dokud to nebude neprustrelne bezchybny, coz i s jeste vyspelejsi technologii bude v podminkach causalniho provozu problematicke, tak vzdycky bude pravni zodpovednost na ridici. A tudis jeho povinnost se pri jizde venovat rizeni, i kdyz to bude “jenom” dohled nad autopilotem, a ruce na volantu.
    A v tomhle opet souhlasim s bobashem, protoze to vlastne je jeste narocnejsi na potornost nez kdyz se clovek plnne venuje rizeni…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Linkované video je PR-SCAM od týpka jménem Dan O’Dowd, což je CEO Green Hills Software - konkurenční firmy vyvíjející své vlastní "FSD"…

    Ironicky, podle jejich vlastních definicí je Tesla už teď FSD-Beta L3 systém, možná i L4
    Green Hills Platform for Safe and Secure Automated Driving Systems
    https://www.ghs.com/products/auto_adas.html
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    opel si nikdy nekupim, ale nahradny elektromobil na par dni by som bral

    České autoservisy začínají dávat elektromobily jako náhradní vozidla | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/ceske-autoservisy-zacinaji-davat-elektromobily-jako-nahradni-vozidla-7637
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VACA: tak jak to teda je, nefunguje to vzdy alebo nefunguje to za nejakych specifickych podmienok? lebo ostatne ADASy tiez nefunguju uplne univerzalne vzdy, supercruise napriklad iba na predmapovanych cestach... alebo to nefunguje lebo to typek ani nezapne? ako napr. tu, kde vidiet, ze to nie je aktivovane, lebo sa tam neobjavi modry volant a typek radsej pri videu vypne komentare :D

    Test Track - The Dangers of Tesla's Full Self-Driving Software
    https://www.youtube.com/watch?v=nHIgawTRCv8


    Tesla srazila figurínu dítěte, autor testu žádá zákaz Autopilota - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/tesla-srazila-figurinu-ditete-autor-testu-zada-zakaz-autopilota-40405466
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ELIJEN: zadne FSD se nejmenuje Elon Musk, bud prejmenuj klub na FSD (Tesla, Mercedes, BMW, VW + Skoda atd.) anebo pouzij stavajici [Elon Musk (SpaceX - Falcon / Dragon / Starship, Tesla Motors, Solarcity, Hyperloop, Neuralink, Starlink, Boring atd.)]
    VACA
    VACA --- ---
    BOBASH: Pokud by doslo na to ze bude o nekolik radu spolehlivejsi, (tzn stejne tam bude urcita mira chybovosti) a stacilo by to k legalizaci self driving aut jakozto autonomniho prostredku, natoz takoveho kterej bude jako uber sam vozit lidi po metropoli, docela by me zajimalo na koho pak bude uvalena zodpovednost v pripade failu vlivem selhani techniky. I kdyz treba jen minoritniho failu v podobe odrenyho laku a par zmackanejch plechu, o usmrceni nekoho ani nemluve.

    Autopilot v letadlech je sice o mnoho “primitivnejsi” a umi toho “mnohem min” ale v leteckym provozu jaksi odpada mnoho problemu, jako treba ze nad tim je v kazde dane oblasti nonstop dohled center pro rizeni letoveho provozu, letadla maj svoje korydory a pohybujou se v prostoru bez prekazek.
    A take to, ze autopilot nerovna se, ze by oba piloti sly na kafe a nebo si zdrimnout. V kokpitu vzdy je nekdo kdo na to dohlizi, a komunikuje s ridicim provozu. A v pripade nejakejch anomalii je celekm rada lidi a mechanismu ktery to zacnou okamzite resit.
    Ano, i presto vsechno obcas nejaky letadlo padne na zem..
    Proto souhlasim s bobashem, ze autonomni samoridico auto je v soucasnosti dost utopie. A v spucasny generaci hw a prodanejch aut, to proste nenastane.

    A nemyslim to jako zadny kopani do Muska.
    DNF
    DNF --- ---
    tady je to auditko kde se kope do Muska? Tak nejake dalsi zradlo nejen (ale taky) o Tesle

    Elon Musk's Flawed Vision and the Dangers of Trusting Billionaires | Time
    https://time.com/6203815/elon-musk-flaws-billionaire-visions
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: "bude fungovat za 10 let" je z pohledu majitelů současných Tesel, kteří za to zaplatili, totéž jako "nikdy".

    A pochybuju, že do tý doby nebudou mít jinej hardware, kterej se už nevyplatí do 10 let starých aut montovat.

    Že teoreticky to fungovat může věřím, že někdo, kdo dal v roce 2019 těžký prachy za "FSD capability" za standardní životnost auta žádnou autonomii mít nebude, považuju za docela dost pravděpodobný.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Není důvod, proč by to nemohlo fungovat. Naopak je mezi tvůrci konsenus, že to je možné, jenom není shoda na tom, jestli to je nebo není jednodušší než fúze s lidary. Vision only startupy tvrdí, že fúze senzorů je těžší než vision only. Lidar borci tvrdí, že vision only je výrazně těžší. Shoda na tom není. Ale je shoda, že je to možné, byť těžké.

    SITH: nemuselo to být lhaní, všichni měli cca před třemi lety velký oči, že jsme blízko. V té době pak došlo celkem k vystřízlivění, a už si to imho nikdo nemyslí.

    Ta složitost je úplně jinde než v HW/senzorech. I kdyby nestačily, tak Tesla vymění senzory ve starých autech.

    Problém je, že teď nevim o nikom, kdo by si myslel, že to bude dřív než za deset let. Takže problém je spíš, že některý auta se toho možná nedožijou:)

    Tím bych tuto debatu na deset let přerušil. Protože obecný konsensus mezi lidmi, co tomu rozumí, je, že nikdo neví, jak a kdy to dopadne a zda vyhraje vision nebo fúze. A je velmi malá šance, že názor neinformovaných laiků by s tím mohl nějak pohnout:)

    Věnujem se prosím dále už zase jen hejtování a fanatické obraně Tesly. FSD nemá smysl další roky rozebírat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spíš nikde není důkaz, že systém založený čistě na kamerách a fungující s obrovskou chybovostí může někdy dosáhnout takové spolehlivosti, aby mohl legálně fungovat jako autonomní řízení.

    Na to, aby to mohlo fungovat jako robotaxík, který Musk slibuje, by musely současné problémy jako občasná snaha nabourat do sloupu nebo zaparkovaného auta, vjíždět do jednosměrek a podobně, být o několik řádů méně časté. ŘÁDŮ, ne několikrát.

    A to se ještě vůbec nebavíme o tom, jak to funguje třeba za hustého deště nebo sněžení, nebo na úzkých a blbě značených silnicích. Zatím drtivá většina beta-FSD videí je z velkých měst na jihu USA za dne a dobrého počasí. A stejně to má problém. Za ztížených podmínek se zdá, že to lidi radši vůbec nenechávají jezdit samo.

    FSD se zatím nejeví být nijak extra dobré v tom, co dělá. Největší rozdíl je, že Tesla je odvážnější a nechá lidi testovat v provozu to, co jiné automobilky testují někde na polygonu.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Kurňa založte si na to solo diskuzi, díky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to ze "Musk lhal, lže a lhát bude" nie je dokaz toho, ze FSD nikdy nebude fungovat, cakal som skor nejaky rozbor ich AI modelu a porovnanie s inymi implementaciami s poukazanim na to preco "na stávajícím hardwaru nikdy nebude schopná jezdit bez dohledu člověka"

    mozno Bobash vo volnom case navrhuje integrovane obvody a vie o tom hardware nieco viac nez spickovi inzinieri v tesle, to by bola urcite zaujimava zakulisna informacia :)
    SITH
    SITH --- ---
    tak Musk lhal, lže a lhát bude, a obranná linie nerdů na tom nic nezmění
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hm su niekde nejake dokazy, ze technologia FSD nebude nikdy dokoncena? alebo je to len medialna kampan podobne ako v poslednych rokoch isli clanky, ze tesla bankrotuje?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, FSD není nikde na světě Level 3, natož Level 4. FSD nemá reálný přínos vyšší než ten Travel Assist v Octavii, protože ho pořád musíš 100% času hlídat a nesmíš pustit oči ze silnice a ruce z volantu, protože tě jinak může zabít.

    S postupem vývoje se změní jen to, že se zvýší intervaly mezi pokusy tě zabít, čímž se zvýší pravděpodobnost, že tě to opravdu zabije, protože neudržíš pozornost a nezareaguješ.

    DZODZO: Musk opakovaně sliboval, že se vyplatí koupit si FSD, protože potom tvoje auto bude moct jednou jezdit samo Uber.

    To se nestane a Musk lhal (ať už vědomě nebo tomu věřil).

    Ta technologie není a na stávajícím hardwaru nikdy nebude schopná jezdit bez dohledu člověka. Lidi, kteří za to platili s výhledem na to, že to někdy díky softwarovýmu updatu získá tuhle schopnost, budou ve chvíli, kdy zjistí, že jí to nikdy nezíská, nasraní, budou Teslu žalovat a vyhrajou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pokial si toto skutocne myslis, nezabudni sa nabuduce v mcdonalde stazovat, ze burger, ktory si dostal, nevyzera ako ten, ktory maju nastajlovany v menu na obrazku... alebo co stazovat, podajte s kamaratmi hromadnu zalobu, lebo narozdiel od tesly oni tam nikde ani nemaju uvedeny disclaimer, ze zobrazeny produkt sa moze lisit

    "Although Tesla already provides disclaimers about its driver-assist technology, the DMV says it’s not enough to reverse its alleged misleading statements." - proste par negramotnych uradnikov nerozumie anglictine a nepozna rozdiel medzi "FSD" a "FSD Capability", tak chcu zavadzat nove slovicka, asi nieco ako ked vytvorili newspeak n-word miesto nigger, kazdy hned vie o co ide, iba sa to povie inak, aby to bolo korektne, tak to nazvu napr. Unicorn Fart, ale vsetci si to v hlave hned prelozia, ze jaaaj ved to myslia Autopilot... ok :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BASIK: Přitom Autopilot je pojmenovaný po velmi primitivním systému v letadlech, který umí sotva půlku toho, co Tesla-Autopilot a občas i pošle letadlo k zemi…

    A FSD, což je globálně level 3, lokálně v urbánních oblastech USA level 4, sice má některé jednotlivé drobné vady, ale všeobecně řídí mnohem lépe než lidi a sám a počet intervencí na běžných trasách je 0-1 na 1000 km…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam