• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A na kolika přesně autech jsi to viděl fungovat tak, aby se na to nemuselo hrabat?

    Já mám teda omezený zkušenosti, zažil jsem tyhle systémy tak maximálně v pár stech různejch modelů od jen asi 90% výrobců na trhu... ale můj skromný statistický vzorek říká, že úplně bezzásahově to funguje zhruba tak...

    ... nikdy.

    DZODZO: Kolikrát jsi zkoušel ovládat auto (jakýkoliv) přes hlasový ovládání? Já se teda přiznám že k tomu mám iracionální odpor, ale i lidi, kteří ho nemaj, na to často nadávaj.

    Přitom normální páčka na stěrače je naprosto dokonale vymyšlenej a prověřenej systém, kterej už desítky let funguje úplně skvěle.

    Akorátže Musk je kokot a potřebuje mít kosmírný auto budoucnosti (a ušetřit pět dolarů za páčku), tak jebnul ovládání stěračů na displej. To je fakt řešení hodný ajťáka a důvod, proč si většina normálních motoristů Teslu nikdy nekoupí, pokud budou mít jakoukoliv možnost si místo ní koupit auto.
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: U normálního auta jsou stěrače automatické, včetně regulace rychlosti podle síly deště:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: auto mod na stierace nefunguje optimalne? pripadne "speed up the wipers" cez voice?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Já většinu těch věcí používám i jako normální uživatel, a ty věci byly zvolený hlavně tak, aby šly otestovat i u toho Volva, který třeba spoustu věcí, který nastavuješ na dotykáči u nových aut, prostě nemá.

    To, co popisuješ – děláš věci před jízdou, hlasitost ovládá žena – je dost specifickej typ chování, který působí dost jakože jsi nerd co si všechno předpřipravuje.

    Já když někam jedu (a velká část řidičů to bude mít podobně), nebudu před jízdou nastavovat MP3, vynulovávat počítadlo kilometrů a nastavovat si věci.

    Ve většině případů si před rozjetím nestihnu ani zapnout pás a i to dělám za jízdy.

    Navíc spousta věcí u moderních infotainmentů před jízdou ani udělat NEJDE, pokud nechceš čekat třeba minutu na to, až se ti rozběhne infotainment a spáruje s telefonem.

    Jak už jsem psal – možná až budeš mít zkušenosti i s něčím jiným než se svojí Mazdou ze začátku století (ve který máš mimochodem všechno na fyzický ovladače), tak přijdeš na to, že ovládání věcí na dotykovým displeji dokáže bejt strašně otravný.

    Samozřejmě jde taky o to, jak to je udělaný, a chytře navržený ovládání na displeji může bejt v některejch případech lepší než debilně navržený tlačítka, ale obecně je vždycky nesrovnatelně pohodlnější, když máš alespoň na běžně používaný věci fyzickej ovladač.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Tak ja treba taky celkem casto upravuju teplotu, odmlzovani skel, smer foukani atd ... Nejhorsi na Tesle je nastaveni rychlosti steracu, ktere je ukazdeho normalniho auta na pacce volantu.

    Kdyz najednou na dalnici chytis privalovej dest a zhorsi se viditelnost, tak opravdu chces cumet do displeje a hledat, jak mas nastavene sterace. Nastesti jsem tohle vyresil tekutejma steracema, ale stejne ...
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    ELIJEN: se specialnim durazem na "fyzicka tlacitka" - tedy neco, co najdes po hmatu a ma to jasnou taktilni odezvu... Za me do teto kategorie nepatri kapacitni dotykove plochy, ktere se v dnesnich autech objevuji pomerne zhusta (ovladac svetel novych VW, ovladac topeni tamtez...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    debata je to kvoli tomu, ze kazdy to auto pouziva inak a BOBASH si stale mysli, ze ridici ho pouzivaju ako novinari a kazdych 5 minut niekde smatraju rukou po displeji aby nieco nastavili
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Me prijde divne, ze se o tomhle vubec vede debata. Fyzicka tlacitka jsou lepsi a bezpecnejsi. Smatlat prstem po displaji kvuli nastaveni cehokoliv za jizdy je proste pakarna.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: cela moja vytka je v tom ze testovali veci, ktore ja ako bezny franta uzivatel vobec za jazdy neriesim, skor to prave vyzera, ze to testovali novinari, ktori tieto veci riesia v ramci testovania aut a teda im to pride normalne

    hlasitost mi v aute najcastejsie nastavuje zena (stlmuje), co robim za jazdy je tak mute zvuku, ked niekto telefonuje zene, to pokial by bolo v nejakom submenu, tak to by bolo otravne, takze az by som si kupoval auto s dotykacom, tak toto bude moja primarna starost a nie to ze sa klimka alebo vyhrievane sicny nastavuju v tretom submenu
    KEB
    KEB --- ---
    OMNIHASH: když jsem v zimě nasedal ke kolegovi do starýho Tucsonu s koženými sedačkami, tak jsem tuhle funkci pochopil.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Vyhrivani sedacek taky nesnasim. Chapu, ze je to nejuspornejsi zpusob topeni, ale jak rikal OMNIHASH, nechci mit spocenou prdel a zmrzle ruce/nohy. Asi je to dost individualni. I pritelkyne okamzite nadava, kdyz se omylem/automaticky zapne vyhrivani sedacky.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Jako bejt zavozák v Krkonoších, co za volantem sedí celou šichtu,tak to třeba ocenim. V mejch teplotních šířkách a frekvenci vvystupování to přijde akorát k nasrání, bo si furt něco sundavám nebo oblíkám...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: Je to uplne mega dobra funkce.
    A v elektroaute to navic hodne setri energii. Usetris na topeni ktere na cely auto vezme hodne a zahrejes si zada a hlavne bederni cast.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    Moje predchozi auto (Volvo) bylo jedno z poslednich bez dotykovyho displeje a treba zadavani adresy do navigace bylo vylozene za trest (ale sla poslat z mobilu pres OnCall, coz bylo ergonomicky v pohode, zejmena kdyz to mohl udelat spolujezdec). Ted mam kombinaci tlacitek a dotykovyho displeje a ta mi prijde optimalni, i kdyz par ergonomickych prehmatu by se tam naslo (treba nemoznost listovat v menu na centralnim displeji pomoci tlacitek na volantu, nebo aspon na konzoli pod displejem, v tom treba VWAG infotainmenty kolem roku 2015 byly prijemnejsi).
    Kazdopadne mi prijde, ze roste pocet funkci, ktere jdou pouzitelne ovladat hlasem a jakkoli clovek ma obcas pocit, ze se bavi s debilem, kyzeneho vysledku se nakonec vetsinou docka.
    OMNIHASH: pokud parkujes venku a teploty jsou hluboko pod nulou a zaroven mas moderni usporny motor, co moc netopi, vyhrivana sedacka je moc fajn vynalez... a navic s vysokym WAF.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Vyhřejvání sedaček je funkce, kterou jsem nikdy nepochopil, to poslední, co by mě v autě lákalo, je mít zpocenou prdel.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinak i kdyby zrovna tyhle úkony byly nerelevantní, tak budou jiný, který za jízdy dělat musíš. A který třeba netestovali, protože to nešlo srovnat u všech aut.

    Typicky třeba vypnutí asistenta pro jízdu v pruzích, což je věc, kterou u aut jím vybavených musíš dělat skoro při každý jízdě, protože mimo dálnici je lane assist často poměrně významně nebezpečnej. Rozdíl třeba mezi Kiou EV6, kde ho vypneš jedním podržením tlačítka na volantu, a třeba Audi, kde ho máš ve třetím podmenu na dotykáči, je propastnej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Klimatizaci měním v rozmezí plus mínus stupeň úplně běžně. Vyhřívání sedaček taky, navíc ho je často potřeba po chvíli ztlumit.

    Rádio přelaďuju nebo měním hudbu taky několikrát za jízdy.

    "Resetovat palubní počítač" je myšleno "vynulovat počítadlo kilometrů". To dělám asi častějc než jiný lidi, protože potřebuju vědět, kolik auto žere v různých režimech, takže to třeba vynuluju když vjedu do města/vyjedu z něj atd.

    Všechny tyhle věci dokážou bejt u blbě udělanýho dotykovýho displeje bez tlačítek problém, někdy i velkej problém. Třeba Ioniq 5 má ovládání vyhřívanejch sedaček v samostatným podmenu, takže když po chvíli jízdy začne spolujezdce pálit prdel (což začne, protože má jako většina elektromobilů výhřevy strašně výkonný, aby tě zahřály když šetříš topením) a chce si to zeslapit, tak ti třeba vypne navigaci.

    Než budeš teoretizovat o tom, jak dotykáč úplně stačí, tak si pár aut s dotykovým ovládáním věcí zkus, a porovnej s těma, co na to maj tlačítka. Ono když píšeš, jak jsou ti novináři blbí, a pak přiznáš, že máš nějakej starej krám co ani nemá infotainment (takže má určitě všude tlačítka) a tedy sis to nikdy nezkusil, tak to působí trochu hloupě.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Zvysit teplotu o dva stupne? V aute s funkcni klimatizaci jsem menil teplotu max. dvakrat rocne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dlho neboli tlacitka, akurat teda ma pobavili tie oblasti testovania :)

    Oblasti úkonů v testu:

    Zapnout vyhřívání sedadel, zvýšit teplotu ve voze o dva stupně a zapnout vyhřívání zadního skla - robim pred jazdou
    Zapnout rádio a naladit švédskou stanici Program 1 - do aux-in pichnem pred jazdou telefon so zaplymi mp3 cez vlc a celu jazdu na to nesaham
    Resetovat palubní počítač - robil som raz v garazi, mozno novsie auta to vyzaduju castejsie, tak neviem dobre posudit
    Snížit jas podsvícení na nejnižší úroveň a vypnout centrální displej - nemam taky displej tak neviem posudit, ale toto mi pride ako jedina relevantna polozka testovania

    Fyzická tlačítka jsou lepší než dotykové obrazovky, ukázal test - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/fyzicka-tlacitka-jsou-lepsi-nez-dotykove-obrazovky-ukazal-test-40406104
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Jsem ze SECTRONu. 32A nevyuziješ, pokud nemáš plug-in nebo auto s palubní nabíječkou 22kW. Je taky o dost těžší díky průřezu vodičů. Máme zákaznickou i technickou podporu, reklamace vyrozumění rychle. Dokážeme i zapůjčit kabel v případě reklamace. Display mi prijde Okay. Vidíš aktuální hodnoty nabíjení, má to paměť napr pro vyúčtování. Máme i redukce, kdy zapojis nabijecku na kempingovou trikolokovou modrou zásuvku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam