• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinak i kdyby zrovna tyhle úkony byly nerelevantní, tak budou jiný, který za jízdy dělat musíš. A který třeba netestovali, protože to nešlo srovnat u všech aut.

    Typicky třeba vypnutí asistenta pro jízdu v pruzích, což je věc, kterou u aut jím vybavených musíš dělat skoro při každý jízdě, protože mimo dálnici je lane assist často poměrně významně nebezpečnej. Rozdíl třeba mezi Kiou EV6, kde ho vypneš jedním podržením tlačítka na volantu, a třeba Audi, kde ho máš ve třetím podmenu na dotykáči, je propastnej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Klimatizaci měním v rozmezí plus mínus stupeň úplně běžně. Vyhřívání sedaček taky, navíc ho je často potřeba po chvíli ztlumit.

    Rádio přelaďuju nebo měním hudbu taky několikrát za jízdy.

    "Resetovat palubní počítač" je myšleno "vynulovat počítadlo kilometrů". To dělám asi častějc než jiný lidi, protože potřebuju vědět, kolik auto žere v různých režimech, takže to třeba vynuluju když vjedu do města/vyjedu z něj atd.

    Všechny tyhle věci dokážou bejt u blbě udělanýho dotykovýho displeje bez tlačítek problém, někdy i velkej problém. Třeba Ioniq 5 má ovládání vyhřívanejch sedaček v samostatným podmenu, takže když po chvíli jízdy začne spolujezdce pálit prdel (což začne, protože má jako většina elektromobilů výhřevy strašně výkonný, aby tě zahřály když šetříš topením) a chce si to zeslapit, tak ti třeba vypne navigaci.

    Než budeš teoretizovat o tom, jak dotykáč úplně stačí, tak si pár aut s dotykovým ovládáním věcí zkus, a porovnej s těma, co na to maj tlačítka. Ono když píšeš, jak jsou ti novináři blbí, a pak přiznáš, že máš nějakej starej krám co ani nemá infotainment (takže má určitě všude tlačítka) a tedy sis to nikdy nezkusil, tak to působí trochu hloupě.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Zvysit teplotu o dva stupne? V aute s funkcni klimatizaci jsem menil teplotu max. dvakrat rocne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dlho neboli tlacitka, akurat teda ma pobavili tie oblasti testovania :)

    Oblasti úkonů v testu:

    Zapnout vyhřívání sedadel, zvýšit teplotu ve voze o dva stupně a zapnout vyhřívání zadního skla - robim pred jazdou
    Zapnout rádio a naladit švédskou stanici Program 1 - do aux-in pichnem pred jazdou telefon so zaplymi mp3 cez vlc a celu jazdu na to nesaham
    Resetovat palubní počítač - robil som raz v garazi, mozno novsie auta to vyzaduju castejsie, tak neviem dobre posudit
    Snížit jas podsvícení na nejnižší úroveň a vypnout centrální displej - nemam taky displej tak neviem posudit, ale toto mi pride ako jedina relevantna polozka testovania

    Fyzická tlačítka jsou lepší než dotykové obrazovky, ukázal test - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/fyzicka-tlacitka-jsou-lepsi-nez-dotykove-obrazovky-ukazal-test-40406104
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Jsem ze SECTRONu. 32A nevyuziješ, pokud nemáš plug-in nebo auto s palubní nabíječkou 22kW. Je taky o dost těžší díky průřezu vodičů. Máme zákaznickou i technickou podporu, reklamace vyrozumění rychle. Dokážeme i zapůjčit kabel v případě reklamace. Display mi prijde Okay. Vidíš aktuální hodnoty nabíjení, má to paměť napr pro vyúčtování. Máme i redukce, kdy zapojis nabijecku na kempingovou trikolokovou modrou zásuvku.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: to je hezkýý, snad to do produkčního moc nezměněj
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak na tohle jsem zvědavej... tohle by mohlo prodat elektromobily petrolheadům.

    Dodge Charger Daytona SRT Concept previews electric muscle | Autoblog
    https://www.autoblog.com/2022/08/17/dodge-charger-daytona-srt-concept-reveal-ev-electric-muscle/?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Podle me bys mel rovnou jit do nakeho chytreho wallboxu, stejne ten "kabel" v sobe musi mit nakou elektroniku a na 220V bys mel mit "kabel" primo od vyrobce auta, ne?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Ajo, mas pravdu. Jsem to zapomel podelit sqrt(3). Trochu me zmatlo, ze kdyz nabijim 11kW, tak to v aute pise 16A, ne 3x16A.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: 3x32A ti dá v maximu 22kwh, což je ideál. Moje auto zatím umí jen 11kwh (3x16A), ale počítám, že už se to bude u aut jen zvedat, takže chci být připraven, kdybychom v budoucnu měnili auto. Navíc méně než maximum si to auto může vzít vždycky, od toho tam taky chci ty nástavce :)

    32A po sečtení fází by dalo jen okolo 7kwh
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    COMODOR_FALKON: Podle me je ta cena hlavne v te elektronice, co komunikuje s autem, ale asi tam taky bude dost medi nebo neceho podobneho :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: 3x32A? Nemyslis celkem 32A po secteni vsech fazi?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: Uff… Co to má uvnitř za vodiče, že to stojí tolik…?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TADEAS: Taky dobrý, akorát se trošku bojím displejů, přijde mi, že to je jen další kravina, která se může pokazit/zničit.

    Našel jsem toto https://wifi.sampro.cz/ev-kabel-typ2-zas400v-3x32a-5m, ale kvalita nevím
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TADEAS: To už je trochu lepší, ale i tak mi to přijde moc.
    Našel jsem toto, ale vypadá, že nemá redukce https://r-evc.com/index.php?route=product%2Fproduct&product_id=86
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    NIKDAS: 19k TADEAS. wallbox ma tu nevyhodu ze je na zdi :))
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Nemáte někdo tip na kvalitní nabíjecí kabel z 400v zásuvky do typ2 za rozumnou cenu? Nejlépe aby uměl 3x32A, šel strčit do velké i malé pětikolíkovky, ale i do klasické zásuvky?

    Vím, že se to tady dříve řešilo, ale odkaz jsem nenašel. Produkty co jsem vygooglil teď stojí i 25 000kč, to už si můžu rovnou pořídit wallbox.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    HERR_FLICK: tak cast z toho bude dramatizace, aby to bolo putave pre divakov, tuto k tomu nema moc co ako sam povedal :) kto tie videa sleduje od zaciatku, tak tam vidi isty vyvoj a posun v prezentacii
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ELIJEN: nn, neni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam