• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: Moc dobře nadesignovanej dashboard koukám. Dík za tip.
    Ještě mohli dát teda čudl odmlžování čelního skla a vnitřní cirkulaci, pokud to nemá automatickou podle CO2. Vidim, že to je fyzicky rozdělený, ale stejně, tyhle jsou občas potřeba akutně, i když zřídka.
    … a prohodit hlavní displej s fukejřema, aby byl víc v zornym poli.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Za sebe můžu říct, že perfektně vyřešené to ma ipace. Dokonalej balanc mezi dotykáčem a tlačítkama. Má celkem 3 displeje, resp. Čtyři, ten s tachometrem atd nepočítám, jeden hlavní na navigaci, menu atd.
    Druhej vedlejší na nastavení klimatu, kam má foukat, jestli spořit energii apod.
    a pak tam jsou dvě velký otočný tlačítka pro každého pasažéra, uvnitř kterých je na displeji teplota, při zmáčknutí se přepne na nastavování vyhřívání/chlazení sedačky- mimochodem na dlouhé trasy úplně úžasná funkce, od tý doby jsem nikdy v autě spocenou prdel neměl. Při potáhnutí se přepne na intenzitu větrání.

    Jaguar inzeroval, že maj menu udělaný tak, že se k 90%fcí dostanes nejpozději při druhém kliknutí a za mě je to teda pravda.

    Navíc si to tam jde dost individualizovat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Zajímavý. Citroenama a Peugeotama (stejnej systém, protože stejnej koncern) jsem taky jezdil a že by jim tohle fungovalo dokonale jsem pocit neměl. Můj Jaguar to má taky DOCELA funkční, ale jen docela, a furt se stává, že potřebuju stírat víc nebo míň. Plus třeba ostřikovat...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ano, pokud tam jsou. A taky... jsou to čudlíky :)
    FEDAJKIN: iPhone je v pohodě a tam mi tlačítka nechybí. a konfigurace nesmyslů mi nechybí ani v autech, naopak mi jí tam spousta přebývá (a zase některá chybí, jako třeba vypnout ten zkurvenej Lane Assist jedním zmáčknutím).

    Rozdíl je, že telefon obvykle nepoužívám zároveň s tím, že musím ovládat dvě tuny železa jedoucí 50 až 130 km/h (reálně spíš "až 200", ale dobře, to není legální :))
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: OGG Vorbis
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: Citroën to nemá optikou, ale na bázi změny vodivosti povrchu nad senzorem, takže to slunce vůbec neovlivňuje a funguje to spolehlivě.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Citroën C5.
    Co ho mám, nikdy jsem nemusel ovládat stěrače.
    Jenom ťuknu do páčky při dešti a samo se to pak reguluje celou cestu.
    I když mě někdo ohodí, zapne hyster.
    I když zajedu do tunelu, vypne to, a při výjezdu zase začne.
    I když mrholí, tak si tak laxně občas setře.
    Prostě to funguje přesně jak má a neni potřeba na to sahat.
    A to by mělo být normální:)

    Citroën byl dokonce první kdo automatické stěrače zavedl. Od 1970 u SM.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Má dejavu 10 let zpátky když začaly vycházet recenze na iPhone, jak je to hrozný, že si tam nemůžu nic nakonfigurovat a nastavit :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Od toho jsou cudliky na volantu. Fungujou dobre.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Nicméně i u těch MP3 je potřeba třeba přeskočit na další skladbu/album a podobně, a to se s čistě dotykovým ovládáním dělá o dost hůř.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Nejsou, Spotify nepoužívá MP3, ale tuším FLAC.
    KEB
    KEB --- ---
    OMNIHASH: rádio Braník, pivo v každém rádiu... Hřebík, prosím, hřebík ať si můžu propíchnout uši!
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: a ty playlisty jsou v mp3, a sme tam
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Tak od toho mají normální lidi aspoň pár playlistů nebo alb uložených v tom telefonu, žejo...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: jojo, všichni machrujou se svejma ultimátníma spotofy playlistama, a pak stačí zajet někam kde je jenom edge nebo roaming, a najednou ochotně vyfoukávaj dírku na CD a hledají originální placku Dance Megamix - Bravo Ibiza collection 99.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Mezitím důchodci: https://www.youtube.com/watch?v=kW2W2l2kXFM
    Dokonce si i teslu původně vybrala :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: "Opravili".


    ELIJEN: Auto, kde UX nevymýšlel makak na drogách nebo sadista, má na důležitý věci, když už jsou na displeji, natvrdo umístěný tlačítka, nejlépe někde kam se dá snadno trefit po hmatu (spodní okraj třeba).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Tak já třeba občas zvládnu Beat, Color nebo RockZone, když jsem línej připojovat telefon se Spotify (on někdo ještě používá MP3?), ale tak jako tak musíš obvykle minimálně vybrat přehrávání přes Bluetooth z telefonu, protože si to většina aut nepamatuje a automaticky z toho hrát nezačne. Takže NĚCO udělat musíš, a většina lidí to něco udělá až za jízdy, protože nejsou nerdi co před odjezdem provádí předletovou přípravu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: tohle už opravili v novém modelu S, kde nemáš tu řadící páku vůbec :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BTW co je taky hrozne na tech smatlacich tabletech je to, ze se tlacitka radi presouvaj, menej apod. Na jednu stranu je super, ze se auto muze updatovat, ale na druhou fyzicka tlacitka jsou vzdy tam, kde byli vcera a delaji vzdy to stejne.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ELIJEN: Co mi prijde trochu nebezpecne je, ze zmacknuti tlacitka na leve pacce zapne sterace a zmacknuti tlacitka na te prave trhne za rucni brzdu :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam