• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: No ja zadnou clonu nemam. Kdyz se divam na strechu z venku, tak dovnitr vubec neni videt a ven je to tak tech 80%.

    BLOWUP: A nemel tu klimatizaci rozbitou? Ja jsem nemel problem ani v Italii pri 40 stupnouvejch vedrech. Sice to chtelo zapnout chvilku pred nastoupenim, ale pak uz jelo vsechno v pohode.
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: Ketrý auta maj 80 % zatemnění? Jak to funguje?
    Viděl jsem jenom krutě drahý anomálie s LCD, ale jinak vim jen o clonách.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Tak to mas nakou divnou strechu. Mela by tam mit UV filtr a nakej 80% zatemneni. Me slunicko do hlavy nikdy nepere.

    BLOWUP: Nevim no, sedacky mam rozpalene kdyz nasednu do auta, ale to plati snad u vsech aut. Po par minutach A/C jsou studene.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: hm, to ze ty litaci dvere hned kolegovi udelaly bouli je spis jen takova perlicka, ale legrace byla, ze kdyz se na ty zadni sedacce snazil nejak naklonit k nam dopredu abysme mohli prodiskutovat ten projekt, tak se oprel o tu sedacku rukou a hned zacal houkat nejakej alarm jakoze tam nekdo sedi a neni pripoutanej. Odstavit to neslo a drzet se nekde jinde taky neslo protoze na rozdil od vsech ostatnich aut na planete Tesla nema grify ani na dverich, ani na strope.

    Ten asistent kterej koriguje jizdu v pruhu to dela tak skokove, ze ho to na ty pomerne tvrdy, hladky a nepohodlny zadni sedacce posouvalo sem a tam jako nudli v bande, a diky tem chybejicim grifum se nemel ceho chytit, takze se furt opiral uprostred rukou coz nam Musk pokazdy laskave oznamil tim alarmem.

    Ten kolega to auto ted asi po pulroce prodava, prej toho je vic co mu leze na nervy, kdyztak mu muzu rict aby napsal seznam. V podstate jde ale o to, ze on ma asi sest aut vyssi cenovy tridy (castecne v USA, castecne u nas, vcetne helikoptery, haj hou) a podle nej proste tohle auto na to na co si hraje nema, no.
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: Historky sem:)
    Když nejde o prvoplánový hejty, ale reálný story, tak nás to zajímá:)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: Hele, ja tim autem jel, a i kdyz uz nebylo tak horko jako ty tejdny predtim, tak muj pocit byl ze mu ta klima nestiha. U svyho auta ji mam nastavenou asi na 22 stupnu a proste tam tech 22 stupnu je, bez pruvanu nebo ventilatoru kterejma se musis ofukovat abys nechcipnul. U nej bylo vedro. Ty tmavy plochy v interieru byly rozpaleny. Za jizdy, pochopitelne. My tu ve Svycarsku jsme chuda zeme a dalnice porad jeste nemame pokryty slunecnikama takze nam na auta halt to slunicko sviti, no.

    Mel bych jeste par dalsich veselych historek z nataceni, ale ty asi fanboyove moc slyset nechtej, rekl bych :-)

    To s tim hlukem by me ale zajimalo, bylo to tak hrozny ze by me prekvapilo ze by si toho nikdo jeste nevsiml.
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: Neni to píčovna. Sice to vychladí, ale pere ti sluníčko přímo do hlavy.
    Já panoramatickou střechu mám, a když jsou slunečný třicítky, tak na dlouhou jízdu jí musím zatahovat. Fakt to je cejtit.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PSYCHO: eh.. ano. On si stezoval na neco jinyho, ale to je v poradku.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Picovina. A/C ti to vychladi uplne normalne. V kazdem aute je v lete 60 stupnu, kdyz ho nechas na slunicku.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BLOWUP: Koupil si panoramatickou strechu a divil se, ze mu do toho sviti… 🤷‍♂️
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: na me to teda delalo ten dojem, ze Musk halt chtel nalesteny hovno s dverma ktery se otviraj komplikovane jak cukrovar, ale utesnit je uz nezkousel nebo to mozna ani rozumne nejde.

    Mimochodem, majitel nam vypravel ze v ty Tesle jede s nama poprvy za tri tejdny ponevadz v tech vedrech s tema velkejma prosklenejma plochama to auto neslo vychladit na nejakou rozumnou miru, misto toho jezdil nejakym obrovskym SUV.
    IV0
    IV0 --- ---
    MINER: Někdy v letech 2009-2011 jsem u několika firem + svépomocí utratil cca 70.000 Kč za odhlučnění Hondy Civic Ufo. Podle mě to aftermarket odhlučnění má velké limity a nedává moc smysl. Už bych do toho podruhé nešel.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Ještě mě napadá, že jsou firmy, který dělaj odhlučnění aut.
    Ono to něco váží i stojí odtlumit ať už to obalí rovnou automobilky nebo ex post.
    Nemá s tím někdo zkušenosti?
    Např. 2din.cz, ale nezkoumal jsem to, tak nevim, jestli to vůbec dává smysl.

    Já mám auto jen jako rychlej obejvák na dlouhý jízdy.
    Místo vejfuků chci poslouchat hudbu a nic jinýho slyšet nechci.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TADEAS: hach, tolik ostrovtipu najednou :)
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: To by mě taky zajímalo, jestli jsou na to nějaký testy, podle kterých by se dalo vybírat.

    Norma na to bude těžko, ale některý automobilky do toho investují víc než jiný. Ty, co jdou po komfortu.
    Třeba můj (oblíbený) Citroën je proti baseline o dost tišší. Jednak je víc odhlučněnej i základ, ale v Exclusive verzi přidaj třeba vrstvený/laminovaný skla (nebo jak se to jmenuje) kvůli nižšímu hluku. Konverzace do 180 v pohodě, pak už začíná aerodynamickej hluk, motor neni slyšet nikdy, pokud se tomu nešlape na krk.

    Nějaký testy hluku interiéru nových aut by mě zajímaly.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BLOWUP: asi to byla tesla vyrobena ve svycarsku, prej je delaj specialnie hlucnejsi pro vas
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: existujou takovy mereni i v interieru? Respektive, tematizoval nekdy nekdo ze pri jizde na dalnici 120 kmh neni v Tesle X na zadnich sedadlech rozumet tomu co se povida vepredu? Me ten kraval prisel zhruba na urovni skodovky z osmdesatek, docela nas to zaskocilo protoze jsme planovali za jizdy probrat jeden projekt a nezvladli jsme to.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Je, ale měří se to v určitým jízdním režimu, což je nějaká rychlost, nějaký otáčky atd.

    Takže i sériový auta můžou bejt pekelně hlučný.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ona neni norma na maximální hluk, který může auto dělat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Já mluvím o autech. Motorky to mají podobně, ale tam je, pravda, častější že mají šílenej aftermarket vejfuk.

    Ale třeba sériovým Mustangem Bullitt nebo Lexusem LC500 taky vzbudíš půl čtvrti, když se zasnažíš.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: motorku nemám, takže netuším, jak to reálně probíhá, ale AFAIK by to mělo bejt v plnejch otáčkách.

    Laděný výfuk a STK – od příštího roku přijde přísné měření hluku - Autotrip.cz
    https://autotrip.cz/ladeny-vyfuk-stk/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam