• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: otázka je dojezd za cenu no.
    Mně se třeba jako městský auto líbí Honda e
    Nová Honda e | Malý elektromobil | Honda Česká republika
    https://www.honda.cz/cars/new/honda-e/overview.html
    Ale za tu cenu je ten dojezd tak strašnej, že ho radši ani nikde nepíšou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda pracuje na elektrickém nástupci fabie, má stát okolo půl milionu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-skoda-pracuje-na-elektrickem-nastupci-fabie-ma-stat-okolo-pul-milionu-40407300

    30k už mám našetřenejch v akciích, takže 5% ze 600 :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tesla owner files proposed class action lawsuit over phantom braking - Drive Tesla
    https://driveteslacanada.ca/news/tesla-class-action-lawsuit-phantom-braking/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: SuperCruise je ADAS systém, který ti v určitých místech a situacích (část dálniční sítě v USA) umožní přenechat řízení autu a pustit volant (hands-off), přičemž ale musíš stále sledovat silnici. To z něj dělá "pokročilý Level 2".

    Tím se liší od třeba od systému Mercedes Drive Pilot, který ti v ještě užším rozsahu situací (dálnice a rychlost do 60 km/h) umožní nejen pustit volant, ale i přestat sledovat silnici, což z něj dělá Level 3.

    Liší se také od FSD, což je ADAS systém, který ti neumožňuje nic z toho. Řidič Tesly s FSD Beta MUSÍ MÍT ZA VŠECH OKOLNOSTÍ RUCE NA VOLANTU.

    A protože Tesla neuznává přístup "omezíme to geofencingem", tak u toho Lev2 ještě dlouho zůstane a ještě roky bude pro všechny reálný účely na úrovni Travel Assistu, protože budeš muset furt držet volant.

    Bez geofencingu by totiž musela zvládnout aspoň ten Level 3 (eyes-off) ÚPLNĚ VŠUDE, včetně třeba klikatý okresky bez dopravního značení za deště a náledí. A to ještě dlouho nedá, protože zatím má problémy jezdit i po velkoměstech v Nevadě.

    Naproti tomu GM, Mercedes a další budou mít auta, který ti umožní na dálnici legálně třeba sledovat film nebo číst knížku, a řízení ti předají až před destinací. Tím budou jejich systémy reálně k něčemu užitečný.

    FSD zatím není užitečný k ničemu, protože místo aby ti usnadňovalo řízení, musíš ho hlídat, aby neudělalo průser.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: keby si zapol supercruise, tak ho to predsa odveze az domov, lebo je to lepsie jak tesla autopilot... jaj pockaj supercruise je vlastne nieco ako tesla FSD, len vsetci to stale volaju autopilot aj ked autopilot je iba ADAS... takze v tom plave asi viac ludi, nabuduce dam k tej ironii smajlika, aby to bolo zrejmejsie :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jo, už jsem asi konečně pochopil, co ses snažil říct.

    Takže zkusím odpovědět na původní příspěvek, když už jsem ho rozluštil:


    SEJDA:
    - Ano, samozřejmě že Enyaqu odpovídá ID.4, když je to kurva stejný auto. Já mluvil o tom, že se dal přibližně odhadnout dojezd ID.Buzz, i když ještě nebyl oficiálně udanej, podle dojezdu Enyaqu/ID.4, protože ty auta používaj stejnou techniku a ID.Buzz je sice větší, ale ne zas o tolik. Takže se dá domyslet, o kolik menší bude mít dojezd. Teď už víme, že oficiální dojezd 77 kW verze bude něco jako 430 km, předpokládá se, že bude ještě verze s větší baterkou.

    - Cenovej rozdíl Id.Buzz vs. ID.4 odpovídá tomu, že jedno je SUV střední třídy a druhý je dodávka. V normálním světě (což není svět ADACu a jejich škatulek) nefungujou univerzální třídy, ale kombinace třídy a typu auta. Nikdo normální neřekne o Multivanu T7, že je to "auto vyšší střední třídy", ale řekne "MPV/dodávka".

    To, že je ID.Buzz dražší, odpovídá tomu, že je to prostě elektrickej Multivan, kdežto ID.4 je elektrickej Tiguan.

    Mimo to Enyaq rozhodně není "nižší střední třída", nižší střední třídou se u hatchbacků myslí Focus/Golf/Scala, Enyaq by patřil když už tak do "střední". To, že podle některých definic je oboje C-segment je sice pravda, ale to vymyslel nějakej idiot s metrem, postavením na trhu ani užitnou hodnotou fakt není Enyaq ekvivalent Golfu.

    Jinak to, proč ID.Buzz ani žádný jiný auto na MEB nemá třetí řadu sedadel, by bylo dost zajímavý zjistit. Podle mě se tam někde stal nějakej technickej průser, protože i u Enyaqu a případně ID.4 v nějaký prodloužený verzi (Tiguan Allspace) se mluvilo o třetí řadě. A najednou nejde.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: tak to uz se dneska taky vi, 16 kWh/100km vs. 20 kWh/100km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ano, mluvil jsem o spotřebě/dojezdu, která je odvislá od čelní plochy a tedy, protože široký je to všechno stejně, od výšky.

    Těch 30 cm je dost z hlediska využitelnosti, ale ne zas tak moc z hlediska čelní plochy (ani ne 20%), takze se dá očekávat řádově podobný dojezd.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: cituji: "Buzzna není o tolik vyšší než Enyaq." bohuzel jsi to ty, kdo tady nejcasteji mele nesmysly.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Já hlavně vůbec nerozumím, o čem mluvíš, tvůj příspěvek naprosto nesouvisí s tím mým na který reaguješ. My řešili dojezd, ty resis nevím co.

    Označení “vyšší střední” samo o sobě je blbost, byť ADAC muže nějaký takový nesmysl používat. Podstatný rozdíl je, že ID.5 a Enyaq jsou SUV a ID.Buzz je dodávka/MPV.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: blabolis ty, anebo ADAC, ja jsem to jenom prelozil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Vůbec nerozumím o čem blábolíš. ID.Buzz není žádná “vyšší střední”, je to proste ekvivalent T7 a proto stojí podobně Jakl T7, kdezto Enyaq stojí podobně jako Kodiaq.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Supercruise ale nemá zabraňovat srážkám s tramvají.

    Ty očividně v těch ADAS systémech dost plaveš :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Autopůjčovna Hertz je spokojená s EVs a má díky tomu i nižší náklady i po započítání dražších gum. Plánují rozšiřovat flotilu EVs a zákazníci jsou spokojeni.

    The first lot we took from Tesla relative to the most recent lot we took have moved materially faster. We’ve learned how to move those cars, where we want those cars to be. And equally, I think we have schooled our customers on how to use them, so much so that I think there’s an embedded tether there, which is people have learned how to use the card. They’re coming back to use the car and rent car more frequently. And I think all of those are expressions of the first mover edge that we have around EVs.

    With respect to electric vehicles in our airport and off-airport fleet, we’ve recorded over 160,000 transaction days using Tesla cars, booked at premium rates that are typically $30 to $35 in excess of comparable average rates. Customers are enjoying the Tesla EV experience, which is being expressed in NPS scores that are 10 points higher than our global average. We are continuing to expand the electric vehicle offering through the regular delivery of Tesla cars and now Polestars.

    “On maintenance, I think Kenny said to you, we are running kind of 50% to 60% of what maintenance costs are on ICE vehicles. That’s roughly in line with where we are. If there’s anyone surprise, it’s probably [a] slightly higher expense on tires, but not much more, and that’s embedded in the figure I’m giving you”.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: stale ale srovnavaji Enyaq s ID.4 resp. ID.5 a ne s ID.Buzz. Ale mozna je to jiny Enyaq nez IV 80 .. mozna jsi mel na mysli jiny Id.Buzz nez Pro.
    Cenovy rozdil by nemohl byt dramatictejsi: 47 vs. 64 tis. €, tj. Buzzik je o 17 tis. € drahsi.
    Buzzik je 6 cm delsi, o 10 cm sirsi a o 31 cm vyssi, tedy je vyssi o hodne
    Tim ma vyssi nakladovy prostor, a samozrejmne se tak (na vysku) do nej vejde skoro 2x tolik. A samozrejmne, kdyz bude zadni lavice posunuta dozadu, bude vice mista na nohy.
    A naopak, Enyag ma i se sklopenymi sedackami jenom 1,7 metru, zatimco Buzzik pres 2,2 metru. Zadni sedacky nejdou vyjmout, takze se vlastne sklopenim zvetsi jenom prostor nad temi sedackami.

    Buzzik je 350 kg tezsi, je o 100 kg zatizitelnejsi i na strese unese vice, prives max. 1t brzdeny. A to uz Enyaqu vycitaji vysokou hmotnost.

    Cenovy rozdil by mohl byt zakopany v "tride", kdy Enyaq je stale po cesku nizsi stredni trida, zatimco Buzzik je vyssi stredni trida. Jenze podle ADACu takovy rozdil v tride je jenom asi 1500 €.

    No nakonec je tu ta sranda, u teto generace ID.Buzz: v nakladovem prostoru jsou operatka a drzaky napoju, prestoze ani 6mistna, ani 7minista vezre neni v prodeji .. zjevne neco ve VW fakt podelali.

    ADAC Info - Autodatenbank Vergleichsseite | ADAC
    ADAC Info - Autodatenbank Vergleichsseite | ADAC
    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/fahrzeugvergleich/?kfzIds=314881%2C323984
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    keby si zapol supercruise tak sa mu to urcite nestalo! jaj len to mimo US vlastne nefunguje, tak nic...

    Hitmaker Michal David: Boural v šoku ze smrti Zagorové! | Blesk.cz
    https://www.blesk.cz/clanek/celebrity-ceske-celebrity/721323/hitmaker-michal-david-62-boural-v-soku-ze-smrti-zagorove-napalil-tramvaj.html
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jinak tady Bjornova tabulka, je tam i záložka Noise

    TB test results - Tabulky Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=2069101638
    OT_
    OT_ --- ---
    A třeba v mém voze (VW Multivan) se dá za příplatek pořídit interkom mezi předními a zadními sedadly, aby se cestující v dálničních rychlostech slyšeli:)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    W_NOICE78: jj, dokonce by to mělo být ještě lepší u modelu Y s částma z megacastingu, který by měly hluk a vibrace snižovat, což bude platit pro další iterace modelu 3. U modelu S a X po refreshi by to mělo být taky lepší, co jsem koukal na videa.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam