• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Supercruise ale nemá zabraňovat srážkám s tramvají.

    Ty očividně v těch ADAS systémech dost plaveš :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Autopůjčovna Hertz je spokojená s EVs a má díky tomu i nižší náklady i po započítání dražších gum. Plánují rozšiřovat flotilu EVs a zákazníci jsou spokojeni.

    The first lot we took from Tesla relative to the most recent lot we took have moved materially faster. We’ve learned how to move those cars, where we want those cars to be. And equally, I think we have schooled our customers on how to use them, so much so that I think there’s an embedded tether there, which is people have learned how to use the card. They’re coming back to use the car and rent car more frequently. And I think all of those are expressions of the first mover edge that we have around EVs.

    With respect to electric vehicles in our airport and off-airport fleet, we’ve recorded over 160,000 transaction days using Tesla cars, booked at premium rates that are typically $30 to $35 in excess of comparable average rates. Customers are enjoying the Tesla EV experience, which is being expressed in NPS scores that are 10 points higher than our global average. We are continuing to expand the electric vehicle offering through the regular delivery of Tesla cars and now Polestars.

    “On maintenance, I think Kenny said to you, we are running kind of 50% to 60% of what maintenance costs are on ICE vehicles. That’s roughly in line with where we are. If there’s anyone surprise, it’s probably [a] slightly higher expense on tires, but not much more, and that’s embedded in the figure I’m giving you”.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: stale ale srovnavaji Enyaq s ID.4 resp. ID.5 a ne s ID.Buzz. Ale mozna je to jiny Enyaq nez IV 80 .. mozna jsi mel na mysli jiny Id.Buzz nez Pro.
    Cenovy rozdil by nemohl byt dramatictejsi: 47 vs. 64 tis. €, tj. Buzzik je o 17 tis. € drahsi.
    Buzzik je 6 cm delsi, o 10 cm sirsi a o 31 cm vyssi, tedy je vyssi o hodne
    Tim ma vyssi nakladovy prostor, a samozrejmne se tak (na vysku) do nej vejde skoro 2x tolik. A samozrejmne, kdyz bude zadni lavice posunuta dozadu, bude vice mista na nohy.
    A naopak, Enyag ma i se sklopenymi sedackami jenom 1,7 metru, zatimco Buzzik pres 2,2 metru. Zadni sedacky nejdou vyjmout, takze se vlastne sklopenim zvetsi jenom prostor nad temi sedackami.

    Buzzik je 350 kg tezsi, je o 100 kg zatizitelnejsi i na strese unese vice, prives max. 1t brzdeny. A to uz Enyaqu vycitaji vysokou hmotnost.

    Cenovy rozdil by mohl byt zakopany v "tride", kdy Enyaq je stale po cesku nizsi stredni trida, zatimco Buzzik je vyssi stredni trida. Jenze podle ADACu takovy rozdil v tride je jenom asi 1500 €.

    No nakonec je tu ta sranda, u teto generace ID.Buzz: v nakladovem prostoru jsou operatka a drzaky napoju, prestoze ani 6mistna, ani 7minista vezre neni v prodeji .. zjevne neco ve VW fakt podelali.

    ADAC Info - Autodatenbank Vergleichsseite | ADAC
    ADAC Info - Autodatenbank Vergleichsseite | ADAC
    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/fahrzeugvergleich/?kfzIds=314881%2C323984
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    keby si zapol supercruise tak sa mu to urcite nestalo! jaj len to mimo US vlastne nefunguje, tak nic...

    Hitmaker Michal David: Boural v šoku ze smrti Zagorové! | Blesk.cz
    https://www.blesk.cz/clanek/celebrity-ceske-celebrity/721323/hitmaker-michal-david-62-boural-v-soku-ze-smrti-zagorove-napalil-tramvaj.html
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jinak tady Bjornova tabulka, je tam i záložka Noise

    TB test results - Tabulky Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=2069101638
    OT_
    OT_ --- ---
    A třeba v mém voze (VW Multivan) se dá za příplatek pořídit interkom mezi předními a zadními sedadly, aby se cestující v dálničních rychlostech slyšeli:)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    W_NOICE78: jj, dokonce by to mělo být ještě lepší u modelu Y s částma z megacastingu, který by měly hluk a vibrace snižovat, což bude platit pro další iterace modelu 3. U modelu S a X po refreshi by to mělo být taky lepší, co jsem koukal na videa.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Tesla 3 pred faceliftem je pri 130km/h dost hlucna. Moc bych se nedivil, kdyby to v X bylo podobny.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MIST: to chapu, ja bych teda asi taky radsi ten traktor :-)

    Kdyz ji mas, tak si nekdy sedni dozadu a zkus pri tech 80 milich konverzovat s ridicem, no. Ja kdyz tam u vas naposledy popojizdel po jihozapade tak mi teda nejak v pameti uvizlo ze jsme se museli porad na prazdnejch dalnicich plazit jak sneci, ale ono uz to bude par let.

    Ja taky nemam zadny opravdu perfektne odhlucneny auto jako S klasse nebo bentley (o to vic pokazdy vychutnavam kdyz v nem obcas sedim), ale i u my kary (nebo beznejch strednich trid typu BMW7 nebo nejakej lepsi mercedes) staci kdyz si do ni sednes a zabouchnes dvere: pokazdy to pusobi na zlomek vteriny jako mirnyho pretlaku na usi a pocit jakoby clovek "ohluchnul", najednou jsou zvuky zvenci proste hodne utlumeny. To u ty tesly nebylo, imho si mysleli ze "tesla je ticha" a neni to potreba.

    Cimz bych moje inputy na tohle tema asi uzavrel: kdo ma pocit ze to je jinak, at si to nekde vyzkousi, no big deal. My priste na pohovor pojedeme tim mercedesem, majiteli to bylo dost trapny :-)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    BLOWUP: Osmdesátkou, ale v mílích. Což je (skoro) 130 km/h. (Minnesota a jiné státy teda mají ten limit na dálnicích 65 resp. 70 mil za hodinu. Jediná dálnice v Texasu má limit 85 mil za hodinu.)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: moje teorie je, ze s tema dverma nic rozbityho nebylo, ale ze proste utesnit dobre nejdou. Ono staci si to predstavit: tam neni jedno uzavreny tesneni kolem dokola jako u dveri z jednoho kusu, ale musi bejt preruseny kvuli tomu divadylku s tim kloubem, kde navic jeste musi bejt utesneny ty dva dily navzajem. Navic, ono ani ne vsechny automobilky ktery delaj auta dyl nez jsou moje deti na svete neumej odhlucnit auto i kdyz ma normalni dvere. Imho se to Elon casem treba jeste nauci.

    Proc to nikdo moc zatim netematizoval? Imho jde o to zadni sedadlo a nejspis se moc casto nedeje, ze by nekdo kdo je zvyklej sedet vepredu na delsi jizdu po dalnici v tom aute sedel vzadu. V USA se ty auta na dalnici tak jako tak plouzej asi osmdesatkou, tam to samozrejme uz tak drasticky slyset nebude. Ja kdyz jedu pres nemecko do cech mam vetsinou tempomat na stopade, to by byl imho problem i vepredu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MIST: ja jsem moc rad ze jsem nekoho pobavil, to za to stalo :)

    Do zacpy to auto urcite ma vetsi smysl nez pro rychlou jizdu na dalnici, kdyz jsme potom jeli ucpanym mestem, tak jsme se konecne slyseli a mohli se narychlo pred tim pohovorem domluvit ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MIST: To jsem pochopil, ale já mluvil o tom, že ten zdroj hluku se týká hluku ven, protože je Tesla tichá "zvenku". Nemusí to nic říkat o tom, jestli je tichá taky zevnitř.
    MIST
    MIST --- ---
    BOBASH: souhlasim, spatne jsem to napsala, nemyslela jsem, ze tohle primo byl ten zdroj hluku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MIST: EU přímo nenařídila, že musí mít zdroj hluku Tesla, ale každej elektromobil a hybrid, protože tichý jsou všechny stejně. A to se týká hluku zvenku auta v nízký rychlosti, ne hluku uvnitř ve vysoký.

    Jestli Blowupovi přišlo, že X dělá ve 120 kravál, že se v něm není slyšet, tak s tím autem musí bejt něco špatně. Jakože s tím kusem. Tipuju nedovřený Falcon Doors nebo něco.
    MIST
    MIST --- ---
    BLOWUP: a ten majitel vi, ze kdyz je venku horko a chysta se nekam jet, tak si doma, v pohodli, na telefonu zapne predchlazeni auta? To co tu popisujes je dost mimo.....jel jsem v tom jednou a stoji to za prd.
    Tve zazitky ale pobavily, valime se tu doma smichy - dvere samy od sebe udelaly kolegovi bouli na hlave, oprel se o sedacku a nemohl se zbavit alarmu (staci zapnout pas na vedlejsi sedacce a alarm vypne, to vam soudruzi nedoslo?).

    Mmch - EU primo naridilo, ze Tesla v Evrope musi mit povinny zdroj hluku, protoze to pry je moc tiche auto a lidi by nevedeli ze jede.

    No nic, Teslu uz par roku mam. Autopilot nepouzivam, ridi to jak opily cinan a ja ridim rada, takze to je pro mne celkem vec k nicemu. Ale chapu, ze v zacpe na dobre znacene dalnici to je ok. Prisaham na holy pupek, ze moje auto je tiche.

    Co na EV miluju, ze kdyz na to slapnu, tak to jede jak delo a nepoznas ani, ze jedes do kopce, nezpomali.

    Nejveselejsi zazitek ale asi byl, kdyz jsme jeli k pumpe koupit benzin do traktoru a lidi nas zacali filmovat, protoze cekali, ze budeme plnit Teslu. Zklamali jsme je kanystrem. A podruhy, kdyz jsme vylezli z obchodu s plnym kosikem a muj syn mi nic nerekl a privolal auto, aby nam samo prijelo naproti. Auto nemohlo vyjet, protoze bylo obklopeno bandou lidi, kteri nevedeli, ze muze jet samo a snazili se ho zatlacit zpatky na parkovaci misto. Auto bylo uplne frustrovane :DDD
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Tohle mi prislo taky zajimavy: uzivatele starsich tesel zalujou vyrobce kvuli tomu ze po update trva nabijeni mnohem dyl a hlavne se snizil dojezd. Tesla tvrdi, ze baterie sice je v zaruce, ale zaruka se nevztahuje na nabijeni ;)

    V usa a norsku na nem vysoudili odskodny, ve svajcu se to teprve rozjizdi.

    Tesla-Updates verschlechtern Ladeleistung und Reichweite
    Klagen von Besitzern: Tesla-Updates verschlechtern Ladeleistung und Reichweite - 20 Minuten
    https://www.20min.ch/story/tesla-updates-verschlechtern-ladeleistung-und-reichweite-148268923803
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: hm, nejsem si jistej. Myslim ze na vejsku.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: To je super, pokud to tedy měří nějak příčetně:)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Jo, C6 je skvělá. A poslední generace C5 (do 2017) je jí dost blízko. Předchozí generace moc dobrá taky nebyla, a to, co dělá Citroën teď, je už žalostný všechno.

    On Citroën neni už dlouho prémiová značka. Poslední byla C6, ale ta už se jim komerčně nepovedla – hrozně do ní investovali, ale prodali jich strašně málo – a pak to vzdali.
    C5 se s ní spíš jen svezla, páč sdílí technologie, ale neni to prémiový auto. Třeba tomu dementně praskaj plasty ve středový konzoli, za což bych je zabil.
    Nicméně (když nad tímhle zavřu oko), tak komfortem je na úrovni Mercedesů s Airmatic, ale za půl ceny.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam