• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Dojezd tam očividně zmiňovali, když ho mají v článcích napsanej. A navíc ten dojezd odpovídá jiným autům na týhle platformě v podobný velikosti. Buzzna není o tolik vyšší než Enyaq.

    A odhalili jak to vypadá bez kamufláže a jak vypadá vnitřek.

    Těch pět míst mě taky zaráží, čekal bych výklopnou třetí řadu, ale podle mě narazili na nějakou technikálii na poslední chvíli. A mě by to třeba dávalo smysl i tak, auto pro 7 nepotřebuju, auto s mega kufrem by se mi hodilo.

    Sedm míst bude mít určitě ta delší verze.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pojede to úplně v klidu těch 145, bez omezovače by to hádám jelo 180.
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Já teda viděl informaci, že dojezd bude teprve upřesněn, stejně jako cena a jelikož to pořád označují jako predprodukcni verzi, tak je otázka, co na tomhle eventu vlastně odhalovali, asi jenom to lakování. 5 míst je na tenhle formát úplný nesmysl i když si odmyslím ty marketingové kecy o bulli. Smysl bude mít to hodnotit až se to bude skutečně vyrábět a až to bude mít dlouhou verzi, takže možná i ještě pár let, pak to možná bude mít smysl toho hipsterskyho Sharanu pro bohatý, jak o tom pořád básníš, ale to z tohohle představení vyvěštit fakt nejde.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak ono to stejne rychlejsie nepojede ked uvadzaju maximalku 145 km/h
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Dlouhá bude určitě i tady, a bude moct mít 110 kWh baterku.

    ELIJEN: Dojezd je 520 km WLTP, takže jako Enyaq. Tedy mimo dálnici fakt reálně 450+, na dálnici normálním tempem (130) tak 350-380. S větší baterkou to bude o čtvrtinu víc. Za mě cajk.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Produkční verze vypadá uvnitř takhle:

    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    ELIJEN: Pozastavovat se nad nějakou studií nemá smysl.
    To se automobilky snažili "šokovat" už před drahně lety třeba joystickem místo volantu..
    Koukej co bude v reálné výrobě.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    TOMBRIDER: Kapacitní tlačítka a nekulatej tvar by měl být podle mě u volantu zakázanej. Ale podle všeho produkční verze má normální volant, tak je vše asi cajk.

    Akorát teda u takovéhleho auta by mě asi štval malej dojezd.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NANUQ: tretia by mohla byt v tej dlhsej verzii, ale ta udajne bude iba pre americky trh (?)
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Za mě teda IDBuzz super, jen teda třetí řada sedadel je pro mě dealbreaker, jsem zvědavý jak to bude vypadat u té Californie. Ale slibovali to i tady, že jo?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    ELIJEN: A co jako?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    *facepalm*

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hm, elektricka mazda 5, mozno by sa to nemalo volat "buzz" ak to neuvezie viac jak 5 ludi, najlepsie na tom su tie sliding zadne dvere :)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: Hele a co to EQV? Je to použitelné auto? Výhledově budu nahrazovat T a už nechci ICE, tak hledám možnosti. Máš s tím nějakou zkušenost?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK:
    1) Řidič mi nepřijde, že by seděl až tak vepředu, ale furt je to asi lepší než Multivan.
    2) Bude California.
    3) To už by bylo hrozně retro, takhle mi přijde fajn, že to není okatě retro, ale spíš takovej futuristickej klon.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: za mě celkem dobrý
    1) vypadá to, že využili výhody BEV a řidič sedí celkem vepředu, nemá to jak mnohý MPV dementně dlouhou palubku pod sklem místo klasický kapoty
    2) interiér si nejsem úplně jistej, jestli je to nejlepší možný, dost by tomu slušelo uspořádání Multivanu s rozklápěcí lavicí na postel
    zvýšená podlaha kuli motoru vzadu takovýmu uspořádání ani nevadí, viz třeba T3
    3) škoda, že v rámci současného design. jazyka to má tyhle světla, mohlo to mít krásně kulatý jako např. Honda E, plus vepředu véčko, jako původní T1
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELIJEN: Taky se nebavíme o ideálních podmínkách z hlediska provozování panelu, ale o ideálních podmínkách ve smyslu uživatelského komfortu. Pokud jde o panel, tak v "ideálních podmínkách" (laboratoř) dává 70 km navíc, na testracku ~40, takže těch 20 v reálu není úplně mimo. Jasně, v součtu se pak bavíme o časové úspoře v řádu pár hodin na nabíječce ročně, což v případě auta skutečně není nějaký zázrak. Každopádně, jak jsem psal, je to celé hlavně tech demonstrace. LR chce mnohem víc prodávat technologické know-how a patenty, než dělat auta a ten panel je, krom obrovského PR buzzu, který generuje, zajímavý i tím, jak se dokáže vypořádat s proměnlivými a neoptimálními podmínkami a ta technologie může najít upotřebení úplně jinde, než na střeše auta, když o ní potenciální zájemci budou vědět.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DAN_F: Jenze idealni podminky nikdy nedocilis. Ten Lightyear ma 1 kWp coz by bylo dost malo i u idealne nastavenych panelu. Panel na aute nikdy nebude mit optimalni sklon ke slunci a pokud parkujes ve meste, tak to prime slunce bude mit mozna 2 hodiny za den.

    Jako koncept je to fajn, ale realne je to k nicemu.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    JYRKA:
    BOBASH:
    hlavně u takhle velkýho/vysokýho auta by to snad neměl být problém? Tohle považuju za skvělý na T - děti mi v tom vydrží několik hodin jízdy, protože mají výhled. Dokud jsme neměli dost dětí a měli jen Mini, tak jsme stavěli snad každou hodinu :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jo, něco takovýho jsem si myslel, že by mohl být problém. I když nerozumím tomu, proč ho nenarvali do prostoru, kde měla spalovací verze diferák. Nicméně co čekat, když neuměli ani udělat frunk.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam