• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: tak ja to beriem z toho ekologickeho hladiska, ze je dobre, ze sa to nemusi hned likvidovat, ako so vsetkym je to zaciatok, takze casom si viem predstavit nejaky car as a service model, kde ti auto predaju "bez baterie" o par tisic lacnejsie s tym, ze na konci zivotnosti ju odoberu na taketo uloziska
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: mile, ale vyhody pro konceveho zakaznika nezminuji, takze asi zadne. Sice plati, ze cim drive se baterie vzdas ve prospech jejiho sekundarniho vyuziti, tim vetsi hodnotu odevzdavas, nicmene s tebou stejne ..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    aby sme tu nemali len norskych teslakov hladujucich skrz servis :)

    Porsche Taycan Transmission Problem | Random Shifting/Powertrain Issue
    https://lemberglaw.com/porsche-taycan-powertrain-shifting-problems/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Kia využije staré baterie elektromobilů v úložištích
    https://www.hybrid.cz/kia-vyuzije-stare-baterie-elektromobilu-v-ulozistich/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Model Y Achieves highest Euro NCAP Overall Score under the new protocol

    Euro NCAP Crash & Safety Tests of Tesla Model Y 2022
    https://www.youtube.com/watch?v=dKaN3f2zmCQ
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Zum Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage oder fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Grüne und SVP-Glarner – Ab in den ÖV mit Tesla Fahrern
    Strommangellage: Grüne und SVP-Glarner – Ab in den ÖV mit Tesla Fahrern - 20 Minuten
    https://www.20min.ch/story/gruene-und-svp-glarner-ab-in-den-oev-mit-tesla-fahrern-730317591544
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    SEJDA: Ruzyně už má v parkáči jak rychlonabíječku, tak zásuvky u některých míst.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NIKDAS: Ano, uz se tesim, az prvni nabijecky udelaji letiste
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SEJDA: ja vim, ale asi je jednodussi na hotspotu vybudovat nabijecku/y, nez swapovaci stanici s baterkama
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    NIKDAS: oni ale nesedi "na nabijecce", ale na "hotspotu".
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SEJDA: zrovna taxikari, kteri vetsinu sichty sedej na pozicich se muzou nakrasno nabijet
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SEJDA: jo takle, ze by ten swap bol optional iba napr. pri cestach, ale inak by si si nabijal doma... no neviem, stale budem radsej dlhsie ale nabijat jednu a tu samu baterku, aby som mal istotu, ze mi tam nevymenili nejakeho zmetka co ma rozhodene voltaze a zacne mi to horiet pod zadkom :)))
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CRAZY_IVAN: nebudou muset mit 2x tolik baterek, ale jenom nejake primerene mnozstvi na servis resp. zalohu..

    DZODZO: preco 500x? Za zivotnost auta mozna tak 50x, no akdyz najedes najeky pohotovostni rezim, tak si da spozor abys to u jednoho auta nswapoval moc casto.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    moc si neviem predstavit tie kontakty, ako budu vyzerat tie materialy a uchytenie az to tam napr. 500x takto zosuchnu a nasuchnu, to pri tych hmotnostiach baterky bude asi celkom mechanicky osoupane
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SEJDA: nebo budou prostě nabíjet a nemusej držet 2x tolik baterek a časově to zase takovej rozdíl nebude
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CRAZY_IVAN: batery swap je moznost pro firmy s flotilami vozu. Treba taxikarsky syndikat. Postavi si vlastni stanici. Usetri tim za servis, a mozna i trosku zefektivni denni provoz, coz ti zase ve vysokych cislech muze dat nejake rozumne cislo.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    battery swap je problém a bude, protože bys u všech aut od všech výrobců musel mít standardizovanou baterku, velikost, uchycení etc
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: ... nebude to nikdy lehky, ani rychly, ani dostupny a ani levny.

    Ja fakt nechapu proc to v dnesni dobe chtit. Soucasne rychle nabijeni je OK ve vetsine pripadu (studene rano se studenou baterkou kdy se jakoby teleportem objevis na superchargeru je statisticky okrajovy scenar) a potencial te v soucasnosti existujici technologie (200+ kW nabijeni) je to stlacit z tech 20-25 min na 15 min pro nabiti na 85-90% kapacity u vysokokapacitnich baterii.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    AFAIK dává battery swap asi takovej smysl, jako kdyby byly v autu nevysypatelný popelníky a ty bys musel s jejich naplněním jezdit do autorizovaného servisu. Aby to bylo bezpečný, nebude to nikdy lehký, ani rychlý.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam