• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CRAZY_IVAN: batery swap je moznost pro firmy s flotilami vozu. Treba taxikarsky syndikat. Postavi si vlastni stanici. Usetri tim za servis, a mozna i trosku zefektivni denni provoz, coz ti zase ve vysokych cislech muze dat nejake rozumne cislo.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    battery swap je problém a bude, protože bys u všech aut od všech výrobců musel mít standardizovanou baterku, velikost, uchycení etc
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: ... nebude to nikdy lehky, ani rychly, ani dostupny a ani levny.

    Ja fakt nechapu proc to v dnesni dobe chtit. Soucasne rychle nabijeni je OK ve vetsine pripadu (studene rano se studenou baterkou kdy se jakoby teleportem objevis na superchargeru je statisticky okrajovy scenar) a potencial te v soucasnosti existujici technologie (200+ kW nabijeni) je to stlacit z tech 20-25 min na 15 min pro nabiti na 85-90% kapacity u vysokokapacitnich baterii.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    AFAIK dává battery swap asi takovej smysl, jako kdyby byly v autu nevysypatelný popelníky a ty bys musel s jejich naplněním jezdit do autorizovaného servisu. Aby to bylo bezpečný, nebude to nikdy lehký, ani rychlý.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Battery swap by byl super, kdybych si mohl dojit nekam do obchodu a tam tu baterku koupit a sam ji dat do auta, ale jinak to fakt moc smysl nedava, no.

    Tezko si dokazu predstavit, ze v Evrope bude nekdy tak husta sit, ze dojedu nekam do Italie vyrazne rychleji nez se Superchargerama.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Nevypadá to, no. Ani když by šlo koupit auto "bez baterky" za výrazně nižší cenu, s nějakým rozumným plánem na ty battery swapy, který by rozložil cenu baterky do té služby tak, aby si nákup mohlo dovolit víc lidí, neřeší to ve výsledku nic jiného, než co by nedokázal vyřešit leasing a jenom náklady na budování a provoz těch swapping stations budou v porovnání s nabíječkou nesmysl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: u toho NIO jsou vidět ty porodní bolesti, což to časem ještě zrychlí, ale i tak to imho neni rozumnej krok
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: U toho Mercedesu aspoň chápu, že cena převedená na dojezd sice nevychází moc dobře, ale že za těch 1,5 M navíc člověk samozřejmě dostane lepší komfort, materiály, servisní síť apod. NIO se akorát daří dokázat, že battery swap nejspíš skutečně není moc efektivní :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    tady kdyžtak battery swap nio, kdyby to někoho zajímalo

    Nio ES8 1000 km challenge with battery swap
    https://www.youtube.com/watch?v=8ResuBGtVjg
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: a battery swap NIO bylo jen o 15 minut rychlejší než Model 3
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Takže 1,5 milionu navíc udělá 10 minut? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla byla sesazena z 1000 km challenge, normální nabíjecí auta mají nového rekordmana :)
    1000 km za 9 hodin a 5 minut včetně nabíjení. Tesla 3 to předtim dala za 9:15.

    Mercedes EQS 450+ 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=Wu-NKWTCCSI
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: napsal si sam clanek, o kterem potom natocil video? To ma byt jakoze peer review? :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Rozhodnutí nedávat do Tesel radar je věc, za kterou by Musk měl jít sedět.

    Tesla Autopilot Crashes into Motorcycle Riders - Why?
    https://www.youtube.com/watch?v=yRdzIs4FJJg
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Všechny tři MEB Entry mají mít dojezd WLTP 400 km. Jen teda neřekli, jestli ta verze co bude mít 400 dojezd a ta verze co bude stát půl milionu bude ta samá :)
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: otázka je dojezd za cenu no.
    Mně se třeba jako městský auto líbí Honda e
    Nová Honda e | Malý elektromobil | Honda Česká republika
    https://www.honda.cz/cars/new/honda-e/overview.html
    Ale za tu cenu je ten dojezd tak strašnej, že ho radši ani nikde nepíšou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda pracuje na elektrickém nástupci fabie, má stát okolo půl milionu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-skoda-pracuje-na-elektrickem-nastupci-fabie-ma-stat-okolo-pul-milionu-40407300

    30k už mám našetřenejch v akciích, takže 5% ze 600 :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tesla owner files proposed class action lawsuit over phantom braking - Drive Tesla
    https://driveteslacanada.ca/news/tesla-class-action-lawsuit-phantom-braking/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: SuperCruise je ADAS systém, který ti v určitých místech a situacích (část dálniční sítě v USA) umožní přenechat řízení autu a pustit volant (hands-off), přičemž ale musíš stále sledovat silnici. To z něj dělá "pokročilý Level 2".

    Tím se liší od třeba od systému Mercedes Drive Pilot, který ti v ještě užším rozsahu situací (dálnice a rychlost do 60 km/h) umožní nejen pustit volant, ale i přestat sledovat silnici, což z něj dělá Level 3.

    Liší se také od FSD, což je ADAS systém, který ti neumožňuje nic z toho. Řidič Tesly s FSD Beta MUSÍ MÍT ZA VŠECH OKOLNOSTÍ RUCE NA VOLANTU.

    A protože Tesla neuznává přístup "omezíme to geofencingem", tak u toho Lev2 ještě dlouho zůstane a ještě roky bude pro všechny reálný účely na úrovni Travel Assistu, protože budeš muset furt držet volant.

    Bez geofencingu by totiž musela zvládnout aspoň ten Level 3 (eyes-off) ÚPLNĚ VŠUDE, včetně třeba klikatý okresky bez dopravního značení za deště a náledí. A to ještě dlouho nedá, protože zatím má problémy jezdit i po velkoměstech v Nevadě.

    Naproti tomu GM, Mercedes a další budou mít auta, který ti umožní na dálnici legálně třeba sledovat film nebo číst knížku, a řízení ti předají až před destinací. Tím budou jejich systémy reálně k něčemu užitečný.

    FSD zatím není užitečný k ničemu, protože místo aby ti usnadňovalo řízení, musíš ho hlídat, aby neudělalo průser.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam