• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    TrADiČnÍ vÝrObCi BuDoU dĚlAt LePšÍ EV - JeN cO jE zAčNoU vYrÁbĚt…

    VW Abandons ID.4 Drivers as Software Issues Grow
    https://youtu.be/qXHB3nh547A
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO:
    You could argue a vertical screen is less aerodynamic, but we don’t expect people to drive this kind of vehicle at 200 km/h. We see it being most useful in urban and suburban areas where people reduce speed and are aware of the environmental and safety aspects of everyday mobility. That is why we have limited oli’s top speed to a maximum of 110km/h.” explains Sabas.

    That said, to aid efficiency, oli features an experimental “Aero Duct” system between the front section of the bonnet and the flat top panel which blows air towards the screen, creating a curtain effect to smooth air flow over the roof.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no ale tento wannabe hummer s kolmym prednym sklom by to obtekanie vzduchu musel mat sakra dobre vyriesene
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na dálnici to určitě za 10 kWh/100 km nepojede a navíc s tím nikdo příčetnej nepojede vůbec na dálnici, protože to má Vmax = 110 km/h.

    Ale po městě a v jeho okolí proč ne? Ta aerodynamika sice vypadá divoce, ale je dobrý nezapomínat, že věci co vypadají aerodynamicky a co jsou aerodynamický jsou často něco úplně jinýho.
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: tam kde bys čekal střeliště na kulomet :⁠-⁠D

    Nebo aspoň mně to připomíná něco vojenského.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Doufal jsem, že to sem nikdo nedá:) Tohle je tak obludný, až to neni možný:)
    Naštěstí je to jen koncept, který se do výroby nikdy nedostane.
    Ale jednak bych chtěl ten matroš, který v Citroënu jedou, a druhak je to bohužel zpečetěním faktu, že v Citroënu už není nikdo příčetný, protože i divokej koncept se dá udělat tak, že ukazuje trendy, které mají smysl, ne, že někdo zapne náhodný generátor aut a ani se nekoukne na výsledek, co to vybleje…
    RIP:(
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nejsem si úplně jistý: kde to má prosím předek?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    s takymto tvarom tym 10kWh/100 moc neverim, obzvlast nie na dialnici :)

    Citroën Oli: koncept střízlivého elektromobilu, co jde proti konvencím
    https://www.hybrid.cz/citroen-oli-koncept-strizliveho-elektromobilu-co-jde-proti-konvencim/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tata Motors launches an EV in India that only costs $10,000
    https://www.teslarati.com/tata-motors-tiago-ev-india-launch/
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Což s tím, co jsem napsal de facto nesouvisí.

    To že platíš za rezervovaný příkon, nevyřeší, že tu nebudeme mít fungující konvenční zdroje na jejich vykrytí. To se netýká jen nás, ale celé Evropy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: ja si za okamzity potrebny prikon platim kazdy mesiac nemale peniaze, takze tuto hadanku necham na vylustenie distributora, ktoremu idu stedre poplatky za to, ze 99% casu ten okamzity prikon nevyuzivam
    CUKI
    CUKI --- ---
    SEJDA:
    HOWKING:

    Když jsem o tomhle psal už dříve tak jste se mi tu vysmívali :-)

    A ne nejde jen o to nabíjet přes den, ale o to že když bude v zimě pár dní bez slunce a zima, tak potřebný výkon pro naši energetickou soustavu bude zcela zásadní. Prostě fotovoltaika je dobrá věc, ale náš okamžitý potřebný příkon se zvyšuje, zatímco bychom rádi snižovali konvenční zdroje...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO,MINER: Je to skutečně v té tabulce - 40t to má být i s návěsem, kdy užitečné zatížení by podle těch dat mělo být cca 28t

    Ale vypadá to, že zatím mají jen náklaďáky s hmotností až 27t u 6-nápravové verze s užitečným zatížením 17,6-17,7t podle rozvoru…
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Asi.
    Pro porovnání vodíkový tahač užitečné zatížení 25 tun z 40.
    Asi to bude konstrukčně i cílovkou jiný. Elektro jsou prostě pro menší náklady.
    Nemám přehled co se jak často používá na co.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HOWKING: elektroauta definuji novy typ odberu elektriny ze site. Konecne budou ti vousati dedci ve spravach prenosovych soustav zase co delat.
    Ale jinak je to samozrejmne pravda. Kdo nabiji vlastnimi solary, pres noc nenabiji. Kdo je pres den v praci a u panelaku nabiji vecer a v noci z poulicniho osvetleni toto nikdy nepochopi, dokud mu v praci spravci parkoviste nezridi moznost nabijet.
    Uz se zamestnanci nebudou ptat, jestli jejich novy zamestnavatel ma dostatecny pocet parkovacich mist, ale i to, jestli ma dostatecnou kapacitu pro nabijeni elektroautomobilu pres den.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: tak potom mozno 10 ton? viz tabulka dole

    eMobility: eActros a jeho služby
    https://www.mercedes-benz-trucks.com/cs_CZ/emobility/world/our-offer/eactros-and-services.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam