• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na dálnici to určitě za 10 kWh/100 km nepojede a navíc s tím nikdo příčetnej nepojede vůbec na dálnici, protože to má Vmax = 110 km/h.

    Ale po městě a v jeho okolí proč ne? Ta aerodynamika sice vypadá divoce, ale je dobrý nezapomínat, že věci co vypadají aerodynamicky a co jsou aerodynamický jsou často něco úplně jinýho.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Doufal jsem, že to sem nikdo nedá:) Tohle je tak obludný, až to neni možný:)
    Naštěstí je to jen koncept, který se do výroby nikdy nedostane.
    Ale jednak bych chtěl ten matroš, který v Citroënu jedou, a druhak je to bohužel zpečetěním faktu, že v Citroënu už není nikdo příčetný, protože i divokej koncept se dá udělat tak, že ukazuje trendy, které mají smysl, ne, že někdo zapne náhodný generátor aut a ani se nekoukne na výsledek, co to vybleje…
    RIP:(
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nejsem si úplně jistý: kde to má prosím předek?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    s takymto tvarom tym 10kWh/100 moc neverim, obzvlast nie na dialnici :)

    Citroën Oli: koncept střízlivého elektromobilu, co jde proti konvencím
    https://www.hybrid.cz/citroen-oli-koncept-strizliveho-elektromobilu-co-jde-proti-konvencim/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tata Motors launches an EV in India that only costs $10,000
    https://www.teslarati.com/tata-motors-tiago-ev-india-launch/
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Což s tím, co jsem napsal de facto nesouvisí.

    To že platíš za rezervovaný příkon, nevyřeší, že tu nebudeme mít fungující konvenční zdroje na jejich vykrytí. To se netýká jen nás, ale celé Evropy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: ja si za okamzity potrebny prikon platim kazdy mesiac nemale peniaze, takze tuto hadanku necham na vylustenie distributora, ktoremu idu stedre poplatky za to, ze 99% casu ten okamzity prikon nevyuzivam
    CUKI
    CUKI --- ---
    SEJDA:
    HOWKING:

    Když jsem o tomhle psal už dříve tak jste se mi tu vysmívali :-)

    A ne nejde jen o to nabíjet přes den, ale o to že když bude v zimě pár dní bez slunce a zima, tak potřebný výkon pro naši energetickou soustavu bude zcela zásadní. Prostě fotovoltaika je dobrá věc, ale náš okamžitý potřebný příkon se zvyšuje, zatímco bychom rádi snižovali konvenční zdroje...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO,MINER: Je to skutečně v té tabulce - 40t to má být i s návěsem, kdy užitečné zatížení by podle těch dat mělo být cca 28t

    Ale vypadá to, že zatím mají jen náklaďáky s hmotností až 27t u 6-nápravové verze s užitečným zatížením 17,6-17,7t podle rozvoru…
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Asi.
    Pro porovnání vodíkový tahač užitečné zatížení 25 tun z 40.
    Asi to bude konstrukčně i cílovkou jiný. Elektro jsou prostě pro menší náklady.
    Nemám přehled co se jak často používá na co.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HOWKING: elektroauta definuji novy typ odberu elektriny ze site. Konecne budou ti vousati dedci ve spravach prenosovych soustav zase co delat.
    Ale jinak je to samozrejmne pravda. Kdo nabiji vlastnimi solary, pres noc nenabiji. Kdo je pres den v praci a u panelaku nabiji vecer a v noci z poulicniho osvetleni toto nikdy nepochopi, dokud mu v praci spravci parkoviste nezridi moznost nabijet.
    Uz se zamestnanci nebudou ptat, jestli jejich novy zamestnavatel ma dostatecny pocet parkovacich mist, ale i to, jestli ma dostatecnou kapacitu pro nabijeni elektroautomobilu pres den.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: tak potom mozno 10 ton? viz tabulka dole

    eMobility: eActros a jeho služby
    https://www.mercedes-benz-trucks.com/cs_CZ/emobility/world/our-offer/eactros-and-services.html
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: to je limit pro celou soupravu. Otázka je, kolik z toho užere baterka na úkor nákladu vs. diesel.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    u tych "mensich" modelov uvadzaju "up to 40 tons"
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: Neuvádí váhu. U kamiónu je problém omezená váha vs. baterka v tunách. Zejména když to má baterky s nižší energetickou hustotou…
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    :: OSEL.CZ :: - Nabíjení aut doma v noci není správnou cestou
    https://www.osel.cz/12512-nabijeni-aut-doma-v-noci-neni-spravnou-cestou.html
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Mercedes-Benz prezentoval elektrický eActros LongHaul s 600kWh baterií | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/mercedes-benz-prezentoval-elektricky-eactros-longhaul-s-600kwh-baterii/58397

    Novinka bude mít akumulátory schopné pojmout celkem 600 kWh energie. Nepůjde však o akumulátory typu NMC, ale LFP. Ty jsou levnější, odolnější vůči požáru, mají také mnohem vyšší životnost, ale bohužel také výrazně nižší energetickou hustotu, takže jsou znatelně těžší. Výsledkem je, že se počítá se stejnou životností jako u klasických naftových vozů, tedy schopnost ujet 1,2 milionu km za 10 let. Akumulátory by měly nabídnout možnost nabití z 20 do 80 % za 30 minut na stanici schopné 1MW nabíjení. Tahač by měl být schopen trvalého výkonu 400 kW a špičkově má dosáhnout až 600 kW. Vybraní zákazníci budou vozy testovat během příštího roku.

    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Vehicle-integrated solar kit may reduce frequency of recharging by 14% – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2022/09/21/vehicle-integrated-solar-kit-may-reduce-frequency-of-recharging-by-14/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CRAZY_IVAN: skvělé, skoro jako kdyby to psal BOBASH :)
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam