• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: V roce 2032 si koupis za castku odpovidajici soucasne hodnote 600k CZK nove elektricke auto. A bude lepsi nez dnesni novy spalovak za soucasnych 600k CZK.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ale mě to celkem vyhovuje - až si v roce 2032 za těžce uškudlených 600 tisíc koupím ojetý základní model elektromobilu, budu si připadat bohatý :D
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Co tam píšou? Neplatím premium. Je tam nejak definováno to "pro bohaté"?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Tohle je skuhrani automobilek, protoze je to nuti inovovat. Chteji posunout ten stop pro spalovaci auto co nejvic to jde. Kazdy rok navic jsou MLD EUR k dobru.
    Jednak maji technologii kterou potrebujou vyprodat a druhak, cim vic jeste protlaci spalovacich aut v dobe kdy uz produkuji elektricka, tim vic pak vydelaj na nasledujici obmene tech spalovaku. Kdyz produkce spalovaku skonci v roce 2035, spalovaci auta budem bezne potkavat jeste v roce 2050. Do konce 50. let uz to fakt bude jen libustka ala vyvetrat jednou za rok parni lokomotivu, nebo nejake sberatelstvi.

    Technologie na to ted uz pripravena je, auta v danym segmentu stoji srovnatelne jako jejich spalovaci varianta/konkurence, ano jsou to vyssi segmenty aut. A nizsi segmenty nastupuji. Uz treba Seat Cupra EV co pujde ted na trh proste je auto co bude nabizet vic od vseho nez Golf (a pokud se nemylim ma to bejt auto co cily na segment B, Golf je segment C).
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Hm, napsal bych "ja vam to rikal" ale nenapisu :-)

    Budoucnost bez aut. Elektromobil bude jen pro bohaté, přiznali šéfové automobilek - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/parizsky-autosalon-elektromobilita-bmw-stellantis-renault.A221023_101709_automoto_dohr?zdroj=LN_banner
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KULA: Ja jezdim na dalnici jenom s tempomatem, a i mimo dalnici "smooth". Lidi ktery porad slapou na plyn nebo na brzdu (treba moje ex) povazuju za kandidaty na terapii.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Europe Electric Car Sales — 16% of New Cars Fully Electric, 24% Have a Plug - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2022/10/25/europe-electric-car-sales-16-fully-electric-24-have-a-plug/

    každé šesté nově prodané auto v Evropě je plně elektrické (nárůst v absolutních číslech o 16% za září, 26% za leden-září)
    KULA
    KULA --- ---
    BLOWUP: hele, jednou jsem takovým paskvilem "vozil" zájemce. Řídili zájemci/hosté a poznal jsem hodně řidičských stylů. Velmi častý a oblíbený manévr je plyn k podlaze když před Tebou popojede auto v koloně a nebo kombinace furt trochu plynu a opakovaně si přibrždovat při jízdě z kopce jako kráva. Reálně tak pětinu ne li čtvrtinu spotřeby dělá charakter jízdy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ten hybrid je tam kvůli tomu, aby to míň žralo. Při brzdění to nabíjí, při akceleraci to jede částečně na baterku a pálí míň paliva.

    Jestli to ukazovalo 7 km dojezdu, tak to byl buďto nedobíjecí hybrid (nemá díru na kabel) nebo to byl plug-in, ale měl na začátku třeba čtvrtku baterky nebo míň.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CRAZY_IVAN: Včera jsem viděl parkovat u Vtoweru na Pankráci. Vypadá to velmi dobře
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIKDAS: u nas je zvykem vsechny predepsany servisy absolvovat, no.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BLOWUP: NIKDAS: BLOWUP: Zase v servise? :D
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    OMG
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    dneska mam auto v servisu a jako nahradni mi dali nejaky SUV s hybridem. Kdyz jsem si do nej sedl, tak mi to ukazalo ze muzu jet celych sedm kilometru na baterku. Ve skutecnosti byla na nule asi po ctyrech, coz je vicemene prast jako uhod, a po dojezdu do cile vzdaleneho asi padesat km po dalnici byla dal statecne na nule i kdyz mi nejakej displej pri brzdeni ukazoval jak se nabiji. Dokaze mi nekdo jednou prostou vetou vysvetlit, cim presne se ospravedlnuje pravo k existenci takovyho paskvilu?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to som zvedavy, kedy sa zobudi taka mazda, okrem mx-30 a hybridu mazdy 2 nemaju nic

    Toyota údajně přehodnocuje svou elektromobilní strategii - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-toyota-udajne-prehodnocuje-svou-elektromobilni-strategii-40412636
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    The best looking car of the year!
    https://www.youtube.com/watch?v=2GJMyKFAM-I
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1583208781160517632?s=19
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Už před rokem 2010 mělo každý dražší auto minimálně jako volitelnej prvek navigaci s dotykovým displejem, přes kterej se ovládala část jeho funkcí.

    Dotykáč jako základ ovládání byl už v době nástupu Modelu S docela standard, Tesla to akorát posunula o level dál a zrušila tlačítka. Což bylo pravděpodobně stejnou měrou daný tím, že to bude vypadat cool, a tím, že nemuseli od Mercedesu kupovat tolik tlačítek, který jsou drahý :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: vzhledem k tomu, jak dlouho trvá vývoj auta, tak to je shoda okolností, ne reakce na uvedení modelu 3
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dolezite info je az na konci :)

    Další problém po hurikánu Ian. Zaplaveným elektromobilům se vzněcují baterie - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-dalsi-problem-po-hurikanu-ian-zaplavenym-elektromobilum-se-vznecuji-baterie-40412088

    BOBASH: tak dotykac malo uz Sko v roku 2012 (a rychlejsi a funkcnejsi nez kopu dnesnych aut), ale zatial co pred predstavenim trojky boli dotykace skor take nedotiahnute kuriozity, tak potom sa s nimi roztrhol pytel
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: První dotykový displej se v autě objevil na konci 80. let (Oldsmobile Toronado Trofeo), jako běžná součást auta, trend přesunu ovládání na dotykový displeje začal už v 00s a výrobci poměrně brzo přišli na to, že se dá ušetřit tím, že displejem nahradíš tlačítka.

    Tesla šla o kus dřív a o kus dál než ostatní, ale že by jí ostatní kopírovali fakt nemám pocit, možná kromě případů jako je displej v Mustangu Mach E, kterej jako z Tesly i vypadá.

    Ale třeba Citroen Cactus z roku 2014 (takže vývoj začal před představením Tesly) má na dotykovým displeji i ovládání manuální klimatizace :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam