• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Ono to bude ve skutecnosti driv. Treba modelovy priklad, Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) benzín 125 k (92 kW) 7st. Powershift, Titanium, cenikovka 651k CZK (akcni cena 592k CZK) vc. DPH.

    Tak takovehle plne elektricke auto, ktere budet cilit na stejny vyuziti a ke stejnym zakaznikum a s lepsim komfortem pouzivani, bude za castku odpovidajici soucasne hodnote cca tech 600k CZK. A bude to driv nez za 10 let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Malá oprava:

    Stellantis a Renault neumí a v dohledné době nebudou umět postavit elektromobil za rozumný prachy. Třeba VW a Ford tvrdí, že to zvládnou do pár let.

    Což samozřejmě pokud se stane, bude pro Renault a Stellantis průser, protože většina jejich produkce jsou relativně levný auta.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak ono i při průměrné inflaci 3% (teď máme 18%, ale to je z dlouhodobého hlediska výjimka) ti dnešních 600k dá za deset let 806k
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PETER_PAN: dovolil jsem si ten tvuj post repostnout do auditka "sazka na budoucnost" :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PETER_PAN: souhlasím že to tak směřuje, ale radši se připravím na horší variantu a pak budu příjemně překvapen :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: V roce 2032 si koupis za castku odpovidajici soucasne hodnote 600k CZK nove elektricke auto. A bude lepsi nez dnesni novy spalovak za soucasnych 600k CZK.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ale mě to celkem vyhovuje - až si v roce 2032 za těžce uškudlených 600 tisíc koupím ojetý základní model elektromobilu, budu si připadat bohatý :D
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Co tam píšou? Neplatím premium. Je tam nejak definováno to "pro bohaté"?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BLOWUP: Tohle je skuhrani automobilek, protoze je to nuti inovovat. Chteji posunout ten stop pro spalovaci auto co nejvic to jde. Kazdy rok navic jsou MLD EUR k dobru.
    Jednak maji technologii kterou potrebujou vyprodat a druhak, cim vic jeste protlaci spalovacich aut v dobe kdy uz produkuji elektricka, tim vic pak vydelaj na nasledujici obmene tech spalovaku. Kdyz produkce spalovaku skonci v roce 2035, spalovaci auta budem bezne potkavat jeste v roce 2050. Do konce 50. let uz to fakt bude jen libustka ala vyvetrat jednou za rok parni lokomotivu, nebo nejake sberatelstvi.

    Technologie na to ted uz pripravena je, auta v danym segmentu stoji srovnatelne jako jejich spalovaci varianta/konkurence, ano jsou to vyssi segmenty aut. A nizsi segmenty nastupuji. Uz treba Seat Cupra EV co pujde ted na trh proste je auto co bude nabizet vic od vseho nez Golf (a pokud se nemylim ma to bejt auto co cily na segment B, Golf je segment C).
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Hm, napsal bych "ja vam to rikal" ale nenapisu :-)

    Budoucnost bez aut. Elektromobil bude jen pro bohaté, přiznali šéfové automobilek - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/parizsky-autosalon-elektromobilita-bmw-stellantis-renault.A221023_101709_automoto_dohr?zdroj=LN_banner
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KULA: Ja jezdim na dalnici jenom s tempomatem, a i mimo dalnici "smooth". Lidi ktery porad slapou na plyn nebo na brzdu (treba moje ex) povazuju za kandidaty na terapii.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Europe Electric Car Sales — 16% of New Cars Fully Electric, 24% Have a Plug - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2022/10/25/europe-electric-car-sales-16-fully-electric-24-have-a-plug/

    každé šesté nově prodané auto v Evropě je plně elektrické (nárůst v absolutních číslech o 16% za září, 26% za leden-září)
    KULA
    KULA --- ---
    BLOWUP: hele, jednou jsem takovým paskvilem "vozil" zájemce. Řídili zájemci/hosté a poznal jsem hodně řidičských stylů. Velmi častý a oblíbený manévr je plyn k podlaze když před Tebou popojede auto v koloně a nebo kombinace furt trochu plynu a opakovaně si přibrždovat při jízdě z kopce jako kráva. Reálně tak pětinu ne li čtvrtinu spotřeby dělá charakter jízdy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ten hybrid je tam kvůli tomu, aby to míň žralo. Při brzdění to nabíjí, při akceleraci to jede částečně na baterku a pálí míň paliva.

    Jestli to ukazovalo 7 km dojezdu, tak to byl buďto nedobíjecí hybrid (nemá díru na kabel) nebo to byl plug-in, ale měl na začátku třeba čtvrtku baterky nebo míň.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CRAZY_IVAN: Včera jsem viděl parkovat u Vtoweru na Pankráci. Vypadá to velmi dobře
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIKDAS: u nas je zvykem vsechny predepsany servisy absolvovat, no.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BLOWUP: NIKDAS: BLOWUP: Zase v servise? :D
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    OMG
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    dneska mam auto v servisu a jako nahradni mi dali nejaky SUV s hybridem. Kdyz jsem si do nej sedl, tak mi to ukazalo ze muzu jet celych sedm kilometru na baterku. Ve skutecnosti byla na nule asi po ctyrech, coz je vicemene prast jako uhod, a po dojezdu do cile vzdaleneho asi padesat km po dalnici byla dal statecne na nule i kdyz mi nejakej displej pri brzdeni ukazoval jak se nabiji. Dokaze mi nekdo jednou prostou vetou vysvetlit, cim presne se ospravedlnuje pravo k existenci takovyho paskvilu?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to som zvedavy, kedy sa zobudi taka mazda, okrem mx-30 a hybridu mazdy 2 nemaju nic

    Toyota údajně přehodnocuje svou elektromobilní strategii - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-toyota-udajne-prehodnocuje-svou-elektromobilni-strategii-40412636
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam