• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: 1) Sauce? Ať to počítám, jak to počítám, na tvých 17 se nedostanu ani jediným způsobem (mluvíš o průřezu, nebo průměru?)
    Mně teda vychází, že by ten kabel měl mít průřez minimálně 2 x 120 mm2, což už není žádný kabílek, ale pořádný hovado, který ani v licně nebude user-friendly pro blondýnku nabíjející si svého Taycana ;)

    2) jaký na to použiješ konektor? když budeš mít 0.001 Ohmu přechoďák, tak ti to při těch 900 A udělá 800 W ztrátu na tom konektoru a to už je celkem slušný topení.

    BOBASH: No, v tom článku píšou 900A a 360kW, což vychází na těch 400V ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak podme na to, Munro&Associates uz isto zhavia mikrometry, aby mohli merat uniformnost skvir :)

    Impact has started — Lightyear 0 has gone into production
    https://lightyear.one/articles/impact-has-started-lightyear-0-has-gone-into-production
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Opravdu rychlý nabíjení umí jen auta co mají 800V architekturu a ne 400V. A hádám, že jestli přijde něco ještě výrazně rychlejšího, tak to napětí bude zase vyšší.
    MINER
    MINER --- ---
    TEAPACK: 2 × 17 mm by mělo stačit:) Před trolením použij Google. Tohle je ten nejmenší problém…
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: a připojovat to budeš jak? dva měděný pásy široký 5 cm pod M20 šroub?
    Nejde o to, jestli to zvládneš někde naakumulovat, ale o to, čím to dostaneš do auta, když tam rvou 900A při 400V
    MINER
    MINER --- ---
    BUMBAR: kondenzátory může mít i nabíječka. Největší otázka u mě je, jak velký/těžký takový kondenzátory musí být v autě.
    BUMBAR
    BUMBAR --- ---
    Jako mít baterku co to teoreticky zvládne je fajn, ale furt to narazí na limity fyziky. Ať vymyslí cokoliv, tak dobíjet 100 kwh baterku v řádu minut bude o hubu čistě díky objemu přenášený energie.
    MINER
    MINER --- ---
    R_U_SIRIOUS: tohle vypadá jako too good to be true...
    Nápad je super, jak to, že jsou první, koho napadlo, že to není baterie NEBO kondenzátor, ale obé

    Čekám, jestli se neobjeví nějaký chyták. Jako třeba velikost kondenzátorů...

    Ale rozhodně zajímavý vstup!
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Rychlejší než tankování. Nová hybridní baterie pro elektromobily se nabije za pouhých 72 sekund – VTM.cz
    https://m.vtm.zive.cz/clanky/rychlejsi-nez-tankovani-nova-hybridni-baterie-pro-elektromobily-se-nabije-za-pouhych-72-sekund/sc-870-a-219508/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Docela zajímavé video od Riche, pořídil si Rivian a jel s ním na trip. Bohužel se ukazuje jak moc velkej plus je ta Tesla síť nabíječek a že je fakt ještě co dohánět :/

    Driving 12 hours to confront the dealership that tried to scam customers with a FAKE EV pickup truck
    https://www.youtube.com/watch?v=eosf7CeSGyA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Určitě nedělá, protože takovou věc by dělal marketing/PR a to nemaj.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Ahoj, hele dělá Tesla v US (nebo kdekoli jinde), že doporučuje roadtripy? Ve smyslu udělá hezkou mapku kam si zajet, dá tam místa kde se dobiješ superchargerem, kde si zastavíš na něco hezkýho atd. Nemyslím perzonifikovaný, ale třeba jako reklamu kde udělali novou sít superchargerů. Koukal jsem že jeden automaker to dělá a hledal jsem co Tesla a nic jsem nenašel.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    American EVs reduced gasoline consumption by just 0.54% in 2021 | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2022/11/american-evs-reduced-gasoline-consumption-by-just-0-54-in-2021/

    hodně zajímavých čísel

    In total, Argonne calculates that US plug-in vehicles have driven nearly 70 billion miles since 2010, consuming 22 TWh of energy in the process.

    For 2021 specifically, plug-in vehicles saved about 690 million gallons of gasoline—about two days of consumption—and reduced CO2 emissions by 5.4 million metric tons, consuming 6.1 TWh in the process.

    Za 2022 to bude zase někde jinde, protože letos prodeje dosáhnou nových rekordů
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A ty máš kombík nebo něco, kam může lítat bordel?

    Já třeba vidět dozadu potřebuju zhruba tak každou jízdu a zvlášť když couvám. A sklo se umí zasrat poměrně účinně i jen v dešti. Kamerka taky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BMW to produce radically upgraded EV batteries in Hungary | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-produce-radically-upgraded-ev-batteries-hungary
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Ipace má zadek hodně podobnej té ev6, taky nemá stěrač, ze začátku jsem byl zklamanej, ale nakonec zjistil, že se okno docela dobře čistí samo, protože je nad ním "křídlo", které na něj tlačí vzduch. Je ale pravda, že hlavně couvám podle kamerky, která má ostřik, bez něj by to asi nešlo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIGHTHUNTER: iba jih moravy, rocny najezd cca 15k, paradoxne najviac asi na sever svk, je pravda ze jak je to elektrina tak si to moc clovek nebude pucovat pocas tankovania na benzinke
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja ho nemam a prave 2-4x do roka by se hodil :D
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: asi závisí na tom jak často jezdíš - jestli když je ošklivo, tak nikam nejedeš, tak se to vysvětluje ;-) jestli bydlíš na jihu Itálie, tak to taky chápu... já ho rozhodně používám častěji a to už teď jezdím málo proti období před covidem, cca 30k ročně :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    A jak casto potrebujete ten zadny stierac pouzit, ze je to taky dealbreaker? Ja teda zadny stierac mam, ale ak ho pouzijem 2x do roka tak je to hodne
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam