• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: a připojovat to budeš jak? dva měděný pásy široký 5 cm pod M20 šroub?
    Nejde o to, jestli to zvládneš někde naakumulovat, ale o to, čím to dostaneš do auta, když tam rvou 900A při 400V
    MINER
    MINER --- ---
    BUMBAR: kondenzátory může mít i nabíječka. Největší otázka u mě je, jak velký/těžký takový kondenzátory musí být v autě.
    BUMBAR
    BUMBAR --- ---
    Jako mít baterku co to teoreticky zvládne je fajn, ale furt to narazí na limity fyziky. Ať vymyslí cokoliv, tak dobíjet 100 kwh baterku v řádu minut bude o hubu čistě díky objemu přenášený energie.
    MINER
    MINER --- ---
    R_U_SIRIOUS: tohle vypadá jako too good to be true...
    Nápad je super, jak to, že jsou první, koho napadlo, že to není baterie NEBO kondenzátor, ale obé

    Čekám, jestli se neobjeví nějaký chyták. Jako třeba velikost kondenzátorů...

    Ale rozhodně zajímavý vstup!
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Rychlejší než tankování. Nová hybridní baterie pro elektromobily se nabije za pouhých 72 sekund – VTM.cz
    https://m.vtm.zive.cz/clanky/rychlejsi-nez-tankovani-nova-hybridni-baterie-pro-elektromobily-se-nabije-za-pouhych-72-sekund/sc-870-a-219508/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Docela zajímavé video od Riche, pořídil si Rivian a jel s ním na trip. Bohužel se ukazuje jak moc velkej plus je ta Tesla síť nabíječek a že je fakt ještě co dohánět :/

    Driving 12 hours to confront the dealership that tried to scam customers with a FAKE EV pickup truck
    https://www.youtube.com/watch?v=eosf7CeSGyA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Určitě nedělá, protože takovou věc by dělal marketing/PR a to nemaj.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Ahoj, hele dělá Tesla v US (nebo kdekoli jinde), že doporučuje roadtripy? Ve smyslu udělá hezkou mapku kam si zajet, dá tam místa kde se dobiješ superchargerem, kde si zastavíš na něco hezkýho atd. Nemyslím perzonifikovaný, ale třeba jako reklamu kde udělali novou sít superchargerů. Koukal jsem že jeden automaker to dělá a hledal jsem co Tesla a nic jsem nenašel.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    American EVs reduced gasoline consumption by just 0.54% in 2021 | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2022/11/american-evs-reduced-gasoline-consumption-by-just-0-54-in-2021/

    hodně zajímavých čísel

    In total, Argonne calculates that US plug-in vehicles have driven nearly 70 billion miles since 2010, consuming 22 TWh of energy in the process.

    For 2021 specifically, plug-in vehicles saved about 690 million gallons of gasoline—about two days of consumption—and reduced CO2 emissions by 5.4 million metric tons, consuming 6.1 TWh in the process.

    Za 2022 to bude zase někde jinde, protože letos prodeje dosáhnou nových rekordů
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A ty máš kombík nebo něco, kam může lítat bordel?

    Já třeba vidět dozadu potřebuju zhruba tak každou jízdu a zvlášť když couvám. A sklo se umí zasrat poměrně účinně i jen v dešti. Kamerka taky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BMW to produce radically upgraded EV batteries in Hungary | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-produce-radically-upgraded-ev-batteries-hungary
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Ipace má zadek hodně podobnej té ev6, taky nemá stěrač, ze začátku jsem byl zklamanej, ale nakonec zjistil, že se okno docela dobře čistí samo, protože je nad ním "křídlo", které na něj tlačí vzduch. Je ale pravda, že hlavně couvám podle kamerky, která má ostřik, bez něj by to asi nešlo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIGHTHUNTER: iba jih moravy, rocny najezd cca 15k, paradoxne najviac asi na sever svk, je pravda ze jak je to elektrina tak si to moc clovek nebude pucovat pocas tankovania na benzinke
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja ho nemam a prave 2-4x do roka by se hodil :D
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: asi závisí na tom jak často jezdíš - jestli když je ošklivo, tak nikam nejedeš, tak se to vysvětluje ;-) jestli bydlíš na jihu Itálie, tak to taky chápu... já ho rozhodně používám častěji a to už teď jezdím málo proti období před covidem, cca 30k ročně :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    A jak casto potrebujete ten zadny stierac pouzit, ze je to taky dealbreaker? Ja teda zadny stierac mam, ale ak ho pouzijem 2x do roka tak je to hodne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Hele teď si ještě vybavuju, že mě tohle dost sralo u Ioniqu 5, kterej taky nemá stěrač. S EV6 fakt nevím, ale tou jsem taky jezdil někdy v srpnu kdy bylo hezky.

    Obecně mi přijde, že Korejci v tomhle pořád narážejí na neschopnost dotáhnout detaily.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: a to ti je k čemu, když jsou všechny kamery špinavý a nejde na nich nic vidět? Já bohužel nejezdím jen po hezkých suchých čistých silnicích, takže i když ten Enyaq měl taky 360 stupňovou kameru, tak aby tam bylo něco vidět, tak po cestě při počasí se sněhem, deštěm a břečkou musíš nejdřív vystoupit z auta a ty kamery očistit, pak až podle nich můžeš zaparkovat.
    Enyaq má aspoň zadní stěrač s ostřikovačem, takže když už dotáhli vodu do zadní části auta, nastavili ostřikování zadní parkovací kamerky současně se spuštěním ostřikování zadního okna. Ale u Kie EV6 si to musíš očistit sám?
    Vidíš, kde to má tu zadní kamerku? A jak vypadá to auto níže, které minulý pátek jezdilo po Praze a přijelo k nám před kancl nabíjet?

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: S EV6 jsem jezdil a nějak si nevybavuju, že by s tím výhledem dozadu byl zásadní problém... ale jako že jsem si říkal že to ten stěrač mít mohlo je asi pravda.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIGHTHUNTER: s cuvanim si hlavu lamat nemusis, ma to 360-stupnovu kameru jak bmw
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    PSYCHO, LELI: ne, že bych o Kie EV6 neuvažoval, ale jednak nevím, kde jí sehnat aspoň na pár dní na delší výlet (nejsem Jágr :-)) a pak mam strach (možná neoprávněnej z pár věcí):
    - už jsem jel s pár auty, kde výrobce tvrdil, že zadní stěrač neni potřeba a úplně bych nesouhlasil, zvlášť když před couváním nemůžete jet dostatečně rychle
    - aerodynamika se asi zaměřuje hlavně na spotřebu a už míň na odfouknutí špíny pryč od zadní části auta
    - nezakrytá zadní kamerka nad SPZ toho asi pak moc neuvidí, ten Enyaq RS jí měl aspoň ostřikovanou (zlatej Passat, kde se vyklápí z loga VW a je tak věčně schovaná a čistá)
    - jsem spíš kombíkovej a chci aspoň dobrej velkej přístup do velkého kufru - klasickej Enyaq je ok, Enyaq coupé budiž, tudíž asi i Tesla Model Y, ale lednice na basu piv je prostě must a u EV6 mám trochu strach

    - jinak souhlas - 800V architektura, rychlé nabíjení, vychytávky vevnitř - to auto by nemuselo být špatné, jen to prostě nevypadá na náhradu kombikovýho Passata a asi nezbyde než čekat Audi A6 Avant eTron...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam