• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIGHTHUNTER: iba jih moravy, rocny najezd cca 15k, paradoxne najviac asi na sever svk, je pravda ze jak je to elektrina tak si to moc clovek nebude pucovat pocas tankovania na benzinke
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja ho nemam a prave 2-4x do roka by se hodil :D
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: asi závisí na tom jak často jezdíš - jestli když je ošklivo, tak nikam nejedeš, tak se to vysvětluje ;-) jestli bydlíš na jihu Itálie, tak to taky chápu... já ho rozhodně používám častěji a to už teď jezdím málo proti období před covidem, cca 30k ročně :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    A jak casto potrebujete ten zadny stierac pouzit, ze je to taky dealbreaker? Ja teda zadny stierac mam, ale ak ho pouzijem 2x do roka tak je to hodne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Hele teď si ještě vybavuju, že mě tohle dost sralo u Ioniqu 5, kterej taky nemá stěrač. S EV6 fakt nevím, ale tou jsem taky jezdil někdy v srpnu kdy bylo hezky.

    Obecně mi přijde, že Korejci v tomhle pořád narážejí na neschopnost dotáhnout detaily.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: a to ti je k čemu, když jsou všechny kamery špinavý a nejde na nich nic vidět? Já bohužel nejezdím jen po hezkých suchých čistých silnicích, takže i když ten Enyaq měl taky 360 stupňovou kameru, tak aby tam bylo něco vidět, tak po cestě při počasí se sněhem, deštěm a břečkou musíš nejdřív vystoupit z auta a ty kamery očistit, pak až podle nich můžeš zaparkovat.
    Enyaq má aspoň zadní stěrač s ostřikovačem, takže když už dotáhli vodu do zadní části auta, nastavili ostřikování zadní parkovací kamerky současně se spuštěním ostřikování zadního okna. Ale u Kie EV6 si to musíš očistit sám?
    Vidíš, kde to má tu zadní kamerku? A jak vypadá to auto níže, které minulý pátek jezdilo po Praze a přijelo k nám před kancl nabíjet?

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: S EV6 jsem jezdil a nějak si nevybavuju, že by s tím výhledem dozadu byl zásadní problém... ale jako že jsem si říkal že to ten stěrač mít mohlo je asi pravda.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIGHTHUNTER: s cuvanim si hlavu lamat nemusis, ma to 360-stupnovu kameru jak bmw
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    PSYCHO, LELI: ne, že bych o Kie EV6 neuvažoval, ale jednak nevím, kde jí sehnat aspoň na pár dní na delší výlet (nejsem Jágr :-)) a pak mam strach (možná neoprávněnej z pár věcí):
    - už jsem jel s pár auty, kde výrobce tvrdil, že zadní stěrač neni potřeba a úplně bych nesouhlasil, zvlášť když před couváním nemůžete jet dostatečně rychle
    - aerodynamika se asi zaměřuje hlavně na spotřebu a už míň na odfouknutí špíny pryč od zadní části auta
    - nezakrytá zadní kamerka nad SPZ toho asi pak moc neuvidí, ten Enyaq RS jí měl aspoň ostřikovanou (zlatej Passat, kde se vyklápí z loga VW a je tak věčně schovaná a čistá)
    - jsem spíš kombíkovej a chci aspoň dobrej velkej přístup do velkého kufru - klasickej Enyaq je ok, Enyaq coupé budiž, tudíž asi i Tesla Model Y, ale lednice na basu piv je prostě must a u EV6 mám trochu strach

    - jinak souhlas - 800V architektura, rychlé nabíjení, vychytávky vevnitř - to auto by nemuselo být špatné, jen to prostě nevypadá na náhradu kombikovýho Passata a asi nezbyde než čekat Audi A6 Avant eTron...

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PSYCHO: ev6 trochu osviezili tou GT verziou, ktora ma uz celkom zavodnicke parametre

    Kia EV6 GT se zrychlením supersportu má českou cenu. Připlácí se za pouhé dvě věci | auto.cz
    https://www.auto.cz/kia-ev6-gt-se-zrychlenim-supersportu-ma-ceskou-cenu-priplaci-se-za-pouhe-dve-veci-145986
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    LELI: Yep. Naposledy, kdyz jsem koukal na novy auto, tak ta Kia EV6 (GT) u mne prekonavala uplne vse, ale to bylo pred rokem a pul, nicmene rozhodne si zaslouzi byt do vyberu zarazena.
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    ELIJEN: tak s rostouci delkou kabelu se zvetsuje jeho odpor, cimz klesa napeti, zvetsuje se potrebny proud a diky tomu rostou ztraty = odpadni teplo...
    LELI
    LELI --- ---
    NIGHTHUNTER: zkus kiu ev6, byl bych zvedavy na podobny test :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    XBAHNO: bude tam téct něco malého - wallbox není 3F motor, takže má na jedné fázi a nulou, popř mezi dvěmi fázemi trafo pro řídicí obvody a stejnosměrná část bude mít společnou nulu s N, pokud to nebude z principu galvanicky oddělené :) ale bude to max pár wattů...
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    GOR: a pořád to nevysvětluje těch 380... :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Ad nabíjení – v létě jsem s Enyaqem RS viděl, byť jenom na chvilku, 175 kW (má umět 150).

    Ad držák na telefon – podle mě je to záměr, velká část novejch aut to teď má takhle, že na ty mobily není vidět.

    Nemáš čumět na telefon, máš řídit. Ostatně když máš zapnutý CarPlay nebo Android Auto, tak všechno, co potřebuješ vidět, uvidíš na infotainmentu. A že neuvidíš zprávy je spíš dobře :)

    Nevím jestli s tím přístupem úplně souhlasím, sám do telefonu za jízdy občas čumím, ale chápu proč to tak je.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Tak já si tedy odložím zážitky z minulého prodlouženého víkendu (4 dny a 988 km) se Škodou Enyaq iV RS Coupe. Mimochodem Teslu Model 3 Long Range jsem testoval přes týdenní dovolenou v létě a tak mám vcelku jasno, že můj stávající VW Passat B8 2.0 TDi bude časem nahrazen elektroautem, jen řeším jakým a Enyaq byl jeden z kandidátů.

    Enyaq RS se mi líbí výkonem, kdy těch skoro 300 koní není ani málo na tak těžké auto, ani moc. Porovnávám ho třeba právě s Teslou Model 3 Long Range, kde jsem jezdil většinu dovolené v chill-modu, ale občas bylo fajn přepnout si na plný výkon. Tam mě štvalo, že nejde nic jako kick-down, kdy při plném prošlápnutí by to rovnou dalo výkon standard-mode, jelikož ten většinou potřebujete neplánovaně a nemáte zrovna čas na asi 3 kliky na tabletu. Enyaq RS je tudíž něco mezi a za mě ideál.

    Výbava: Enyaq RS s akčním paketem Maxx má snad všechno, co si můžu přát - vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaný volant, head-up displej s rozšířenou realitou, panoramatický kamerový systém, úžasná Matrix světla (ale opravdu nejsou dokonalá když se snaží vystínovat protijedoucí auta), Travel Asistant, adaptivní podvozek, elektrické otvírání/zavírání kufru s virtuálním pedálem, zadní stěrač… prostě spokojenost, asi nemám co vytknout, v Tesle mi proti tomu dost věcí chybělo ;-)

    Nabíjení - to je za mě první tragédie - zvlášť tahle nejnovější varianta s posledním firmwarem (byl aktuální) má umět nabíjení výkonem 135 kW, ale i když jsem jel půl hodiny předtím po dálnici rychlejším tempem na do navigaci zadanou 150 kW nabíječku PRE, stejně to v rozmezí 10-100% nikdy nedávalo víc než cca 80 kW kolem 40% SOC. Prostě byla zima a auto si tu baterku nedokáže předehřát, o čemž svědčilo i to, že při poklesu baterky pod 20% vyskočila hláška, abych vyhledal nabíječku - přitom auto přímo na ní už 20 km navigovalo a ještě 20 minut jsem k ní jel.

    Software - druhé mínus - ano, v té nejnovější verzi toho umí dost (cílím na plánování delších tras, přidání odpovídajících nabíječek, zobrazení s kolika % baterky dojedu, jak dlouho tam být, s kolika % odjíždět), zvyknout by se na to asi dalo, i když o přívětivosti bych nemluvil, ale rychlost nic moc, bootování při usednutí do auta taky pomalejší, ale i pár bugů jsem našel - stačí se dlouho hrát s dotykovými světýlky a auto si za chvíli myslí, že jste malý dítě nebo debil a už odmítne poslechnout (nechá svítit a nezhasne, nebo už nerosvítí) - je potřeba vystoupit/nastoupit nebo jinak vypnout/zapnout a zase bude poslouchat :-). Taky se mi 2x stalo, že jsem měl při čekání na nabíječce zapnuté vyhřívání volantu, sedaček a zapnuté topení, ale po odpojení nabíječky dál svítila kontrolka zapnutého vyhřívání volantu, jenže ten už nevyhříval. Mačkání tlačítka pro vyhřívání volantu nic nedělalo vůbec nic, ikonka zůstávala stále se zapnutým vyhříváním na plnou intenzitu, ale ruce jsem měl studené. Prosil jsem i Lauru o zapnutí vyhřívání volantu, ale ta také tvrdila, že už je zapnuté, takže opět vypnout/zapnout nebo vystoupit/nastoupit a už se to rozeběhlo normálně.
    K tomu vypnutí/zapnutí je další otravná věc - auto se vypne, i když se jako nepřipoutaný řidič nadzvednete na sedačce a třeba natahuje pro něco dozadu. V tu chvíli vypne infotainment, přestane hrát rádio, ztratí se nastavení jízdního módu (třeba režim Comfort) a další věci - někdy je to fakt na zabití...

    Interiér - určitě bych pochválil prosklenou střechu, všechno vypadá dobře, sedačky fajn (narozdíl od Tesly si žena nestěžovala), ale to, co žádná SW aktualizace neopraví a štve mě tudíž nejvíc - pod středovým panelem je plocha pro bezdrátové nabíjení mobilu (super, využívám), ale je natočené směrem od řidiče, takže na ten mobil narozdíl od Tesly nejde vidět. Ani Tesla s mnohem větším zrychlením s tím sklonem mobilu směrem k řidiči neměla problém, ale budiž - mám chytré hodinky, mobil spárovaný s autem, vlastně nepotřebuju vidět na mobil. Tak dál - jsou tam řekněme 2 místa na mobil, jenže jedno širší (kam se vejde bez problémů asi každý mobil) a jedno užší (kam se nevejde naopak snad žádný). Budiž, smířím se s tím, že to prohlásím jako místo pro nabíjení a odkládání pro 1 mobil. Ale před tenhle prostor umístili držáky na pití, takže když si do nich dáte 2 pití, tak už se k tomu mobilu skoro nedostanete. A když si koupíte dostatečně vysoké plechovky/kelímky/flašky, tak už se vám blbě mačkají i ta jediná tlačítka, která v tom autě jsou... Ano, na ovládání hlasitosti rádia je úzká dotyková ploška před "tabletem", po které stačí přejet, jen je teda nepodsvícená (hlavně, že v tom autě jsou metry ambientního osvětlení, které si můžete libovolně konfigurovat). K osvětlení ještě další vtipný detail - celé auto má LED diody snad úplně všude, ale osvětlení přihrádky spolujezdce je klasickou žárovičkou - nechte si jí svítit pár delších minut a klidně se o ní spálíte - já už se jen smál :-)

    Závěr - stálo to za to, vychytal jsem i víkend se sněhem, zážitků mám dost a nedá se to všechno teď popsat, i když by bylo ještě hodně chvály i dost kritiky, ale celkově na tom autě musím fakt hodně věcí pochválit (s travel asistentem jsem projel půlku D1). Ale přestože během dalších let ho můžou po softwarové stránce třeba i dost vylepšit/opravit, tak jsem došel k závěru, že aktuální Enyaq mé další auto nebude. V práci jezdím služebním klasickým Enyaqem 80 (ta větší baterka, ale jen zadokolka, 150 kW) s "chudou" výbavou a na něm mě štve hodně věcí, které právě RS varianta s plnou výbavou trochu řeší, takže jsem tomu dal šanci a půjčil si ho. No nic, své budoucí auto hledám dál ;-)

    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Offtopic:

    Dostal jsem od spolubydlící 20 minut za volantem T3 Performance (Roman Kmínek, jizdateslou.cz) a musím říct, že to auto je prostě úžasné - a těch pár failů v designu ovládání je tolerovatelných…

    Faily v designu myslím především to, źe např. rád řídím s levačkou opřenou o okenní rám = v T3 volant na nejvyšší poloze = špatný výhled na displej, který je už tak dost nevhodně "stranou". Reálně jsem rychlost (relativně malým písmem) měl jen lehce nad klouby pravačky na volantu a na "siluetu auta" jsem viděl fakt špatně…

    Jinak nastavení na nového řidiče je velmi rychlé a jednoduché. řazení na pádle a videofeed slepého úhlu při blinkrech mi přišlo jako super nápad.

    A autopilot funguje fakt dobře, bezproblémově si poradí s běžnými silnicemi v obci i mimo…

    Škoda, že na Teslu nemám…
    Jakkoliv na mých průměrných 8 Mm/rok je to asi trochu overkill…
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    ELIJEN: 1) co tam furt dělá PEN? 2) 40kW fakt není málo. 3) u takovýhle instalace je jakýkoliv proud PE i N porucha, ani jedním vlastně nic téct nemá, tedy vliv zemního odporů prizemnení je vlastně putna.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    GOR: Ono to prizemneni v miste deleni z PEN na PE a N te ochrani doma (vetsinou nechodis na mokru a vsechny kostry spotrebicu budou mit stejny potencial) a diky nemu dal budou i 1f spotrebice fungovat pokud je to neznici.

    U venkovni instalace, ktera navic bere az 60A pres 3 faze, je to uz jine kafe. Prizemneni ti v pripade poruchy PEN nesrazi napeti na 0, ale treba na 100V. Hodne tam zalezi na te impedanci.

    Samozrejme se to tak casto nestava, proto na to v CR neni zadna norma. V UK na to treba normu pro wallboxy maj.

    Jeste se poradim s nejakym revizakem, ale zatim je asi nejlepsi reseni dat do zeme u wallboxu zemnici tyc a pouzit ji misto zeme pripojene k PEN.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam