• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    OMNIHASH: ale to aktivní "vodní" chlazení je i u nás v běžných rychlonabíječkách (hyper-chargerech, od 150 kW) - ona to teda neni voda, ale glykolová směs, aby to nezmrzlo...
    pusť si to kolem 5. minuty ;-)
    Hypercharger zevnitř – pohled do útrob ultrarychlé dobíjecí stanice elektromobilů | Electro Dad #148
    https://youtu.be/yQcD7aXbyhM?t=291
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    OMNIHASH: ja im verim, predsalen na tom pracuju lepsie mozky nez my co sa tu zajebavame plkanim na nyxu :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: nejsem si jistej, že instalovat tisíce chragerů s aktivním vodním chlazením někam na parkoviště je ta správná cesta, jak přijít ke štěstí, to zavání solidníma průserama.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Takze uz to neni, ze vic jak 200kW bez 400V nikdo neumi a nejde to, ale SIGNIFIKANTNE (protoze Mercedes) vic nikdo KROM TESLY neumi :D

    Muj argument, ze 800V proste neni potreba zustava. 250kW ocividne jde i na 400V a stejne ani na 800V nejde tak rychle nabijet dlouhou dobu kvuli technologii akumulatoru.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na margo toho nabijania, v tej tesla semi prezentacii ukazali ako je mozne aj bez hrubych kablov s aktivnym tekutym chladenim pustat tak velke prudy, ak som tomu spravne rozumel tak semi aj cybertruck budu mat 1000V technologiu a budu sa teda chargovat na v4 superchargeroch
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Ne že by realita byla o moc lepší…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: BOBASH: jo, sorry, to bylo tady :) [KURE @ Na co právě myslíte?]
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: To sice nevím, kdo říkal, ale vím, kdo říkal, že Lightyear je vaporware, co bude jezdit maximálně z kopce jako Nikola :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Že Semi nikdy nebude tu nikdo netvrdil, jen že bude trvat. Nebude Cybertruck a nebude Roadster s raketkama.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tohle je zajímavější graf

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    (nicméně Musk zmiňoval, že 800V má výhody, ale oni na to jen tak přejít nemůžou protože by si tim akorát teď zadělali na problémy s výrobou etc)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: to určitě
    Už I dementi v Toyotě se probrali z diskotéky, a vyvíjej 800V platformu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    btw. dneska má Tesla akci s předáváním prvních Semi Trucků zákazníkům... kdo tu řikal, že Semi nikdy nebude? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    resp. reakce na "Jo, ale velmi lehce."
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH:
    zase takovej rozdíl to nebude, u tý Tesly to vypadá na sw/charger cap :)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Jo, ale velmi lehce. Signifikantně přes 200 umí zatím z běžně dostupných fakt jen 800V auta. A zdá se, že 800V architektura se docela rychle stane standardem.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: Mergl umí se 400V reálně lehce přes 200kW

    Prej Volvo EX90 postavený na 400V architektuře by mělo zvládat i k 250kW díky schopnosti dodat přes 600A
    S tím se ale zas nevypořádaj některý nabíječky, co daj max 350A
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Auto poháněné sluncem míří do výroby. Nizozemský Lightyear 0 stojí šest milionů - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/elektromobily/auto-pohanene-sluncem-miri-do-vyroby-nizozemsky-lightyear-0/r~f4f0743e717511edbe29ac1f6b220ee8/?

    6 mega, pěkný, ale to je teď ještě auto pro kouďáky. :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Tesla to umí, viz specifikace na webu. 3 a Y od začátku, S a X od resfreshe.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tesla V3 Supercharger má sice 250 kW, ale pokud vím, tak Model 3 uměl jen zhruba 200 kW. Jestli jo, tak je Tesla jediná.

    ELIJEN: Mimo možná Teslu nikdo neumí přes 200 kW se 400V. Všechny auta, který nabíjejí rychlejc (EV6, Ioniq 5 a 6, e-tron GT, Taycan) mají 800V.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Další fáze elektromobility: Na silnice se chystají auta dobíjená energií ze slunce | Ekonom.cz: Web týdeníku EKONOM
    https://ekonom.cz/c1-67141370-dalsi-faze-elektromobility-na-silnice-se-chystaji-auta-dobijena-energii-ze-slunce
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    upgradujeme na tesly, chcete nekdo e-up 2021 36kWh? pošta .)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam