• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Jo, ale velmi lehce. Signifikantně přes 200 umí zatím z běžně dostupných fakt jen 800V auta. A zdá se, že 800V architektura se docela rychle stane standardem.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: Mergl umí se 400V reálně lehce přes 200kW

    Prej Volvo EX90 postavený na 400V architektuře by mělo zvládat i k 250kW díky schopnosti dodat přes 600A
    S tím se ale zas nevypořádaj některý nabíječky, co daj max 350A
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Auto poháněné sluncem míří do výroby. Nizozemský Lightyear 0 stojí šest milionů - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/elektromobily/auto-pohanene-sluncem-miri-do-vyroby-nizozemsky-lightyear-0/r~f4f0743e717511edbe29ac1f6b220ee8/?

    6 mega, pěkný, ale to je teď ještě auto pro kouďáky. :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Tesla to umí, viz specifikace na webu. 3 a Y od začátku, S a X od resfreshe.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tesla V3 Supercharger má sice 250 kW, ale pokud vím, tak Model 3 uměl jen zhruba 200 kW. Jestli jo, tak je Tesla jediná.

    ELIJEN: Mimo možná Teslu nikdo neumí přes 200 kW se 400V. Všechny auta, který nabíjejí rychlejc (EV6, Ioniq 5 a 6, e-tron GT, Taycan) mají 800V.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Další fáze elektromobility: Na silnice se chystají auta dobíjená energií ze slunce | Ekonom.cz: Web týdeníku EKONOM
    https://ekonom.cz/c1-67141370-dalsi-faze-elektromobility-na-silnice-se-chystaji-auta-dobijena-energii-ze-slunce
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    upgradujeme na tesly, chcete nekdo e-up 2021 36kWh? pošta .)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Jak pise CRAZY_IVAN. 800V zatim neni potreba. Az pujde nabijet treba 500kW aspon do 50% SoC, tak se muzem bavit :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Tesly maj 250kW: Supercharging Max 250 kW Max;
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: 400V auta konci na 200 kW, všechno co má víc už dneska jede na 800 V.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    MINER: S izolací počítej tak min 20mm...
    MINER
    MINER --- ---
    TEAPACK: průměr samozřejmě, páč jsme se bavili o šířce a cm/mm, ne mm2.

    Průřez 120 mm2 je průměr 11 mm, takžes došel k menšímu průměru, jen jsem dal větší rezervu, páč se nechci handrkovat, o něčem, co neni problém, čímž bych tuto debatu ukončil.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Nezkoumal jste někdo nové podmínky dobíjení od ČEZu? Proč je tak nutné vypovídat stávající smlouvu a nejde to nějakým automaticky schváleným dodatkem?
    PS: Jen jsem se registroval pro bezplatné dobíjení u Kauflandu, žádnou jinou smlouvu s nima nemám ;-)

    Vážený zákazníku,
    rádi bychom Vás touto cestou informovali o tom, že v rámci zlepšování a rozšiřování našich služeb, je nutné přistoupit k revizi Vaší smlouvy o poskytnutí služby Elektromobilita, a to s platností od 01.01.2023.

    Z tohoto důvodu je nutné Vaši stávající smlouvu vypovědět a potvrdit novou smlouvu odkazující na aktualizované obchodní podmínky. Výpověď smlouvy je součástí tohoto emailu níže, návrh nové smlouvy a obchodních podmínek naleznete na našem webu pod tímto odkazem Smlouvy, ceník a OPSE | Futurego.cz.

    Novou smlouvu budete moci potvrdit od 01.01.2023 přes portál řidiče nebo mobilní aplikaci FUTUR/E/GO. K tomuto datu bude nutné se k Vašemu FUTUR/E/GO účtu nově přihlásit (svými stávajícími přihlašovacími údaji) a potvrdit Váš souhlas s novou smlouvou a obchodními podmínkami. Bez vyjádření souhlasu s novou smlouvou a obchodními podmínkami nebudete moci po 01.01.2023 dobíjet!

    Po zmíněné aktualizaci Vašeho účtu dojde k zachování funkčnosti mobilní aplikace i všech Vašich RFID čipů ve stávající podobě.

    V případě potřeby další asistentce či vyskytnutí problémů nás neváhejte kontaktovat na emailu: info@futurego.cz.

    S pozdravem
    Tým Elektromobilita ČEZ


    VÝPOVĚĎ SMLOUVY O POSKYTNUTÍ SLUŽBY ELEKTROMOBILITA

    Na základě čl. IV. odst. IV.2 obchodních podmínek služby Elektromobilita tímto vypovídáme Vaši Smlouvu o poskytnutí služby Elektromobilita.
    Výpovědní lhůta v trvání jeden měsíc počne plynout prvým dnem měsíce následujícího po doručení této výpovědi druhé smluvní straně, přičemž zákazník, v případě, že neuzavře smlouvu novou, je povinen vrátit RFID čip/y do 30 dnů od ukončení platnosti smlouvy.
    Poskytování služby Elektromobilita na základě Vaší stávající smlouvy skončí dne 31.12. 2022.

    Ing. Veronika Němcová
    Projektová manažerka ZK agendy

    Ing. Tomáš Chmelík, Ph.D.
    Manažer útvaru realizace a správa dobíjecích stanic
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Jeste porad jsme se s akumulatorama nedostali tak daleko, aby bylo 800V fakt potreba. A pak uz mozna budem pouzivat kabely z grafitovejch nanotrubic a tech 400V bude stacit :D
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: 1) Sauce? Ať to počítám, jak to počítám, na tvých 17 se nedostanu ani jediným způsobem (mluvíš o průřezu, nebo průměru?)
    Mně teda vychází, že by ten kabel měl mít průřez minimálně 2 x 120 mm2, což už není žádný kabílek, ale pořádný hovado, který ani v licně nebude user-friendly pro blondýnku nabíjející si svého Taycana ;)

    2) jaký na to použiješ konektor? když budeš mít 0.001 Ohmu přechoďák, tak ti to při těch 900 A udělá 800 W ztrátu na tom konektoru a to už je celkem slušný topení.

    BOBASH: No, v tom článku píšou 900A a 360kW, což vychází na těch 400V ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak podme na to, Munro&Associates uz isto zhavia mikrometry, aby mohli merat uniformnost skvir :)

    Impact has started — Lightyear 0 has gone into production
    https://lightyear.one/articles/impact-has-started-lightyear-0-has-gone-into-production
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Opravdu rychlý nabíjení umí jen auta co mají 800V architekturu a ne 400V. A hádám, že jestli přijde něco ještě výrazně rychlejšího, tak to napětí bude zase vyšší.
    MINER
    MINER --- ---
    TEAPACK: 2 × 17 mm by mělo stačit:) Před trolením použij Google. Tohle je ten nejmenší problém…
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: a připojovat to budeš jak? dva měděný pásy široký 5 cm pod M20 šroub?
    Nejde o to, jestli to zvládneš někde naakumulovat, ale o to, čím to dostaneš do auta, když tam rvou 900A při 400V
    MINER
    MINER --- ---
    BUMBAR: kondenzátory může mít i nabíječka. Největší otázka u mě je, jak velký/těžký takový kondenzátory musí být v autě.
    BUMBAR
    BUMBAR --- ---
    Jako mít baterku co to teoreticky zvládne je fajn, ale furt to narazí na limity fyziky. Ať vymyslí cokoliv, tak dobíjet 100 kwh baterku v řádu minut bude o hubu čistě díky objemu přenášený energie.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam