• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Dojezd stačí na to, abys otočil Drážďany a zpátky se tempomatem na 160 km/h (testováno teda na e-tronu GT, ale ten má stejnou baterku). A s 270 kW nabíjením je to i na delší cestu v pohodě.

    Když budeš po dálnici jezdit 130-140, tak nejspíš dáš 300 km mezi dvacetiminutovejma zastávkama na nabíjení (a mimo Německo se stejně nikde na západ od nás moc rychlejc jezdit nedá). Takže s výjimkou rychlý cesty do Berlína už to vcelku všechno zvládne jako normální auto.

    A jak říká HERR_FLICK:, když ti stačí základní zadokolka nebo klidně i základní Taycan 4, tak je to znatelně levnější než Panamera a dokonce i než podobný BMW.

    Drahý jsou akorát nesmyslný verze jako Turbo S za 5 mega, ale to fakt nepotřebuješ. I ten základ má 400 koní (což znamená že to jede jako benzíňák se 450 - 500 koněma). Turbo nebo Turbo S jsou boží tím, že máš při akceleraci pocit že jsi v Millenium Falconu a umí to na mokru rozhrabat kola v kile se zapnutou stabilizací, ale i ten základní je rychlej až dost.

    A ten stojí 2,5 milionu s daní, dokonce i v kombíku:
    Porsche Taycan Sport Turismo | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/taycan/181906886

    Porsche Taycan Plus | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/taycan/181298189
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KOUDY: hele cenovka mimo právě naopak na nový BEV tohohle segmentu určitě není
    A už vůbec ne na nový Porsche

    Základní zadokola s větší (imho dostatečnou) baterií stojí lehce přes 2mio, tzn. je to dokonce jedno z nejlevnějších novejch Porsche

    Záleží na užití, ale mě teda dojezd díky rychlýmu nabíjení na delších trasách nějak zásadně nesral

    Samozřejmě druhá věc je, pokud budeš na Taycan čekat jako na ojetinu
    Tady se obávám, že ceny budou klesat na můj vkus nepříjemně pomalu)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: Ani ne. Uz jsem to psal davno tady - [KOUDY @ Fotky aut: vlastní, služební - V čem si NYXáci vozí p*del ] ..Jen ta cenovka mi proste prijde mimo + samozrejme dojezd..Ale to snad vyresej u druhy iterace lepsi baterky + bude do par let doufam vsude ionity a podobny rychlonabijecky a pak to auto bude pouzitelny jako daily.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Peklo zamrzlo
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    R_U_SIRIOUS:
    BOBASH: Byl to samozreme joke a naopak jsem po tydennim testovani taycana rozhodnutej, ze jeho novou verzi, pokud bude mit lepsi dojezd..si klidne jako primarni auto koupim..:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    R_U_SIRIOUS: Když odhlédnu od toho že to byl od Koudyho očividně vtip, tak osmiválce (i dvanáctiválce) jsou proti elektrikám pomalý i tam kde zrovna není zácpa :)
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    KOUDY: Simtě, z Karláku na Pavlák v Praze tě desetkrát předjede těžkotonážní elektrická tramvaj i s osmiválcem. S osmiválcem seš tady OT, smaž se. :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, i normální pickupy a fullsize SUV (což je taky kategorie "truck") by s tím měly problém, protože maj vysokej čumák a tudíž tendenci složit chodce "pod sebe" místo aby přeletěl na kapotu.

    Nicméně pořád je spousta způsobů, jak to aspoň trochu minimalizovat, stejně jako u osobáků. Tedy čumák udělnej spíš z "měkkejch" věcí, bez ostrejch hran, plus věci jako že motor není hned pod kapotou, ale je mezi tím mezera, takže spadneš "do měkkýho" a nenamlátíš si o ten motor.

    Cybertruck je ale ze svýho samotnýho principu konstrukce úplně nejkreténštější možný auto z pohledu ochrany nejen chodců, ale kohokoliv jinýho. Nejenže nemá předek z "měkkejch věcí", pro jistotu má celej skelet na povrchu, vyrobenej z trojky nerezu. A ještě má na čumáku ostrou hranu.

    Ta věc nejenže bude zabíjet chodce i v rychlosti kdy by je vůbec zabít nemusela, ale bude stejným způsobem nebezpečná úplně pro všechny.

    Jak už jsem psal, nedivil bych se, kdyby tenhle idiotskej nápad vedl k tomu, že v US konečně zruší oddělený předpisy pro bezpečnost trucků a osobáků a tu píčovinu zakážou. Protože Cybertruck je opravdu věc, která na silnici nepatří.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mne u tychto americkych pickup truckov pojem "ochrana chodcov" pride ako taky oxymoron, aj keby boli zakulacene as fuck, lebo stale to je masa hmoty, ze nejake crumple zony su asi ako naplast na otvorenu zlomeninu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nadsázka. Hádám, že ho nakonec pro US trh nakonec nějak splácaj a něco dodaj, byť určitě o strašně moc pozdějc a hlavně dráž a s jinýma parametrama (horšíma), ale ani možnost, že nebude, bych nevylučoval.

    Pro EU nebude zcela určitě, protože tady neexistuje loophole s tím, že je to "truck" a jako osobní auto by to neprošlo předpisama na ochranu chodců ani v tý Americe, protože píčovina jménem exoskeleton.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Naposledy jsi tu tuší tvrdil, že bude jen pro US, ted teda už nebude vůbec jo? :)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Maserati Ghibli

    Takovéhle Ghibli bych bral, nebál bych se že mě někde nechá vysypanej motor :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    OMNIHASH: ale to aktivní "vodní" chlazení je i u nás v běžných rychlonabíječkách (hyper-chargerech, od 150 kW) - ona to teda neni voda, ale glykolová směs, aby to nezmrzlo...
    pusť si to kolem 5. minuty ;-)
    Hypercharger zevnitř – pohled do útrob ultrarychlé dobíjecí stanice elektromobilů | Electro Dad #148
    https://youtu.be/yQcD7aXbyhM?t=291
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    R_U_SIRIOUS: Bez osmivalce je to zbytecny :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla Semi Deliveries Start With No Outline On Pricing, Specs Or Production Plan
    https://insideevs.com/news/624655/tesla-semi-delivery-start-event/

    jsou docela shady s detailama :) jsem zvědavej kdy se k tomu dostane nějakej "rozebírač" :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Teda Semi vypadá zajímavě ... a je to první Tesla s 1000 V architekturou ... a Tesla V4 1 MW charger, kterým půjde nabíjet i cybertruck. No, to bude zajímavé. :))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    OMNIHASH: ja im verim, predsalen na tom pracuju lepsie mozky nez my co sa tu zajebavame plkanim na nyxu :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: nejsem si jistej, že instalovat tisíce chragerů s aktivním vodním chlazením někam na parkoviště je ta správná cesta, jak přijít ke štěstí, to zavání solidníma průserama.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Takze uz to neni, ze vic jak 200kW bez 400V nikdo neumi a nejde to, ale SIGNIFIKANTNE (protoze Mercedes) vic nikdo KROM TESLY neumi :D

    Muj argument, ze 800V proste neni potreba zustava. 250kW ocividne jde i na 400V a stejne ani na 800V nejde tak rychle nabijet dlouhou dobu kvuli technologii akumulatoru.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na margo toho nabijania, v tej tesla semi prezentacii ukazali ako je mozne aj bez hrubych kablov s aktivnym tekutym chladenim pustat tak velke prudy, ak som tomu spravne rozumel tak semi aj cybertruck budu mat 1000V technologiu a budu sa teda chargovat na v4 superchargeroch
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam