• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, i normální pickupy a fullsize SUV (což je taky kategorie "truck") by s tím měly problém, protože maj vysokej čumák a tudíž tendenci složit chodce "pod sebe" místo aby přeletěl na kapotu.

    Nicméně pořád je spousta způsobů, jak to aspoň trochu minimalizovat, stejně jako u osobáků. Tedy čumák udělnej spíš z "měkkejch" věcí, bez ostrejch hran, plus věci jako že motor není hned pod kapotou, ale je mezi tím mezera, takže spadneš "do měkkýho" a nenamlátíš si o ten motor.

    Cybertruck je ale ze svýho samotnýho principu konstrukce úplně nejkreténštější možný auto z pohledu ochrany nejen chodců, ale kohokoliv jinýho. Nejenže nemá předek z "měkkejch věcí", pro jistotu má celej skelet na povrchu, vyrobenej z trojky nerezu. A ještě má na čumáku ostrou hranu.

    Ta věc nejenže bude zabíjet chodce i v rychlosti kdy by je vůbec zabít nemusela, ale bude stejným způsobem nebezpečná úplně pro všechny.

    Jak už jsem psal, nedivil bych se, kdyby tenhle idiotskej nápad vedl k tomu, že v US konečně zruší oddělený předpisy pro bezpečnost trucků a osobáků a tu píčovinu zakážou. Protože Cybertruck je opravdu věc, která na silnici nepatří.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mne u tychto americkych pickup truckov pojem "ochrana chodcov" pride ako taky oxymoron, aj keby boli zakulacene as fuck, lebo stale to je masa hmoty, ze nejake crumple zony su asi ako naplast na otvorenu zlomeninu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nadsázka. Hádám, že ho nakonec pro US trh nakonec nějak splácaj a něco dodaj, byť určitě o strašně moc pozdějc a hlavně dráž a s jinýma parametrama (horšíma), ale ani možnost, že nebude, bych nevylučoval.

    Pro EU nebude zcela určitě, protože tady neexistuje loophole s tím, že je to "truck" a jako osobní auto by to neprošlo předpisama na ochranu chodců ani v tý Americe, protože píčovina jménem exoskeleton.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Naposledy jsi tu tuší tvrdil, že bude jen pro US, ted teda už nebude vůbec jo? :)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Maserati Ghibli

    Takovéhle Ghibli bych bral, nebál bych se že mě někde nechá vysypanej motor :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    OMNIHASH: ale to aktivní "vodní" chlazení je i u nás v běžných rychlonabíječkách (hyper-chargerech, od 150 kW) - ona to teda neni voda, ale glykolová směs, aby to nezmrzlo...
    pusť si to kolem 5. minuty ;-)
    Hypercharger zevnitř – pohled do útrob ultrarychlé dobíjecí stanice elektromobilů | Electro Dad #148
    https://youtu.be/yQcD7aXbyhM?t=291
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    R_U_SIRIOUS: Bez osmivalce je to zbytecny :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla Semi Deliveries Start With No Outline On Pricing, Specs Or Production Plan
    https://insideevs.com/news/624655/tesla-semi-delivery-start-event/

    jsou docela shady s detailama :) jsem zvědavej kdy se k tomu dostane nějakej "rozebírač" :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Teda Semi vypadá zajímavě ... a je to první Tesla s 1000 V architekturou ... a Tesla V4 1 MW charger, kterým půjde nabíjet i cybertruck. No, to bude zajímavé. :))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    OMNIHASH: ja im verim, predsalen na tom pracuju lepsie mozky nez my co sa tu zajebavame plkanim na nyxu :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: nejsem si jistej, že instalovat tisíce chragerů s aktivním vodním chlazením někam na parkoviště je ta správná cesta, jak přijít ke štěstí, to zavání solidníma průserama.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Takze uz to neni, ze vic jak 200kW bez 400V nikdo neumi a nejde to, ale SIGNIFIKANTNE (protoze Mercedes) vic nikdo KROM TESLY neumi :D

    Muj argument, ze 800V proste neni potreba zustava. 250kW ocividne jde i na 400V a stejne ani na 800V nejde tak rychle nabijet dlouhou dobu kvuli technologii akumulatoru.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na margo toho nabijania, v tej tesla semi prezentacii ukazali ako je mozne aj bez hrubych kablov s aktivnym tekutym chladenim pustat tak velke prudy, ak som tomu spravne rozumel tak semi aj cybertruck budu mat 1000V technologiu a budu sa teda chargovat na v4 superchargeroch
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Ne že by realita byla o moc lepší…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: BOBASH: jo, sorry, to bylo tady :) [KURE @ Na co právě myslíte?]
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: To sice nevím, kdo říkal, ale vím, kdo říkal, že Lightyear je vaporware, co bude jezdit maximálně z kopce jako Nikola :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Že Semi nikdy nebude tu nikdo netvrdil, jen že bude trvat. Nebude Cybertruck a nebude Roadster s raketkama.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tohle je zajímavější graf

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    (nicméně Musk zmiňoval, že 800V má výhody, ale oni na to jen tak přejít nemůžou protože by si tim akorát teď zadělali na problémy s výrobou etc)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam