úvod
témata
události
tržiště
diskuze
nástěnka
přihlásit
přezdívka
heslo
přihlásit
pamatuj si mě
registrace
ztracené heslo?
Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
CRAZY_IVAN
---
---
12:17:24 2.12.2022
+1
KOUDY
---
---
10:20:51 2.12.2022
1 odpověď
R_U_SIRIOUS
: Bez osmivalce je to zbytecny :)
JIMIQ
---
---
10:08:52 2.12.2022
Tesla Semi Deliveries Start With No Outline On Pricing, Specs Or Production Plan
https://insideevs.com/news/624655/tesla-semi-delivery-start-event/
jsou docela shady s detailama :) jsem zvědavej kdy se k tomu dostane nějakej "rozebírač" :D
CRAZY_IVAN
---
---
9:50:02 2.12.2022
+1
Teda Semi vypadá zajímavě ... a je to první Tesla s 1000 V architekturou ... a Tesla V4 1 MW charger, kterým půjde nabíjet i cybertruck. No, to bude zajímavé. :))
DZODZO
---
---
9:27:22 2.12.2022
OMNIHASH
: ja im verim, predsalen na tom pracuju lepsie mozky nez my co sa tu zajebavame plkanim na nyxu :D
OMNIHASH
---
---
9:25:20 2.12.2022
2 odpovědi
DZODZO
: nejsem si jistej, že instalovat tisíce chragerů s aktivním vodním chlazením někam na parkoviště je ta správná cesta, jak přijít ke štěstí, to zavání solidníma průserama.
ELIJEN
---
---
9:18:59 2.12.2022
1 odpověď
BOBASH
: Takze uz to neni, ze vic jak 200kW bez 400V nikdo neumi a nejde to, ale SIGNIFIKANTNE (protoze Mercedes) vic nikdo KROM TESLY neumi :D
Muj argument, ze 800V proste neni potreba zustava. 250kW ocividne jde i na 400V a stejne ani na 800V nejde tak rychle nabijet dlouhou dobu kvuli technologii akumulatoru.
DZODZO
---
---
9:01:48 2.12.2022
1 odpověď
na margo toho nabijania, v tej tesla semi prezentacii ukazali ako je mozne aj bez hrubych kablov s aktivnym tekutym chladenim pustat tak velke prudy, ak som tomu spravne rozumel tak semi aj cybertruck budu mat 1000V technologiu a budu sa teda chargovat na v4 superchargeroch
COMODOR_FALKON
---
---
2:38:39 2.12.2022
DAN_F
: Ne že by realita byla o moc lepší…
CRAZY_IVAN
---
---
0:27:06 2.12.2022
DAN_F
:
BOBASH
: jo, sorry, to bylo tady :)
[KURE @ Na co právě myslíte?]
DAN_F
---
---
0:24:35 2.12.2022
2 odpovědi
+1
CRAZY_IVAN
: To sice nevím, kdo říkal, ale vím, kdo říkal, že Lightyear je vaporware, co bude jezdit
maximálně z kopce jako Nikola
:D
BOBASH
---
---
20:16:07 1.12.2022
2 odpovědi
CRAZY_IVAN
: Že Semi nikdy nebude tu nikdo netvrdil, jen že bude trvat. Nebude Cybertruck a nebude Roadster s raketkama.
CRAZY_IVAN
---
---
20:12:50 1.12.2022
+1
Tohle je zajímavější graf
CRAZY_IVAN
---
---
20:11:57 1.12.2022
(nicméně Musk zmiňoval, že 800V má výhody, ale oni na to jen tak přejít nemůžou protože by si tim akorát teď zadělali na problémy s výrobou etc)
HERR_FLICK
---
---
20:11:00 1.12.2022
BOBASH
: to určitě
Už I dementi v Toyotě se probrali z diskotéky, a vyvíjej 800V platformu
CRAZY_IVAN
---
---
20:10:57 1.12.2022
2 odpovědi
+2
btw. dneska má Tesla akci s předáváním prvních Semi Trucků zákazníkům... kdo tu řikal, že Semi nikdy nebude? :)
CRAZY_IVAN
---
---
20:09:47 1.12.2022
resp. reakce na "Jo, ale velmi lehce."
CRAZY_IVAN
---
---
20:09:27 1.12.2022
+1
BOBASH
:
zase takovej rozdíl to nebude, u tý Tesly to vypadá na sw/charger cap :)
BOBASH
---
---
20:02:11 1.12.2022
2 odpovědi
HERR_FLICK
: Jo, ale velmi lehce. Signifikantně přes 200 umí zatím z běžně dostupných fakt jen 800V auta. A zdá se, že 800V architektura se docela rychle stane standardem.
HERR_FLICK
---
---
19:46:26 1.12.2022
1 odpověď
BOBASH
: Mergl umí se 400V reálně lehce přes 200kW
Prej Volvo EX90 postavený na 400V architektuře by mělo zvládat i k 250kW díky schopnosti dodat přes 600A
S tím se ale zas nevypořádaj některý nabíječky, co daj max 350A
R_U_SIRIOUS
---
---
15:15:24 1.12.2022
1 odpověď
Auto poháněné sluncem míří do výroby. Nizozemský Lightyear 0 stojí šest milionů - Aktuálně.cz
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/el
ektromobily/auto-poh
anene-sluncem-miri-d
o-vyroby-nizozemsky-
lightyear-0/r~f4f074
3e717511edbe29ac1f6b
220ee8/?
6 mega, pěkný, ale to je teď ještě auto pro kouďáky. :)
CRAZY_IVAN
---
---
14:34:40 1.12.2022
+1
BOBASH
: Tesla to umí, viz specifikace na webu. 3 a Y od začátku, S a X od resfreshe.
BOBASH
---
---
14:27:29 1.12.2022
3 odpovědi
CRAZY_IVAN
: Tesla V3 Supercharger má sice 250 kW, ale pokud vím, tak Model 3 uměl jen zhruba 200 kW. Jestli jo, tak je Tesla jediná.
ELIJEN
: Mimo možná Teslu nikdo neumí přes 200 kW se 400V. Všechny auta, který nabíjejí rychlejc (EV6, Ioniq 5 a 6, e-tron GT, Taycan) mají 800V.
R_U_SIRIOUS
---
---
23:20:19 30.11.2022
Další fáze elektromobility: Na silnice se chystají auta dobíjená energií ze slunce | Ekonom.cz: Web týdeníku EKONOM
https://ekonom.cz/c1-67141370-dalsi-faze-elektromobility-na-
silnice-se-chystaji-
auta-dobijena-energi
i-ze-slunce
TADEAS
---
---
20:28:27 30.11.2022
+2
upgradujeme na tesly, chcete nekdo e-up 2021 36kWh? pošta .)
ELIJEN
---
---
19:41:32 30.11.2022
1 odpověď
BOBASH
: Jak pise CRAZY_IVAN. 800V zatim neni potreba. Az pujde nabijet treba 500kW aspon do 50% SoC, tak se muzem bavit :)
CRAZY_IVAN
---
---
18:26:33 30.11.2022
1 odpověď
BOBASH
: Tesly maj 250kW: Supercharging Max 250 kW Max;
BOBASH
---
---
17:53:58 30.11.2022
2 odpovědi
ELIJEN
: 400V auta konci na 200 kW, všechno co má víc už dneska jede na 800 V.
TOMBRIDER
---
---
17:41:38 30.11.2022
MINER
: S izolací počítej tak min 20mm...
MINER
---
---
17:12:56 30.11.2022
1 odpověď
TEAPACK
: průměr samozřejmě, páč jsme se bavili o šířce a cm/mm, ne mm2.
Průřez 120 mm2 je průměr 11 mm, takžes došel k menšímu průměru, jen jsem dal větší rezervu, páč se nechci handrkovat, o něčem, co neni problém, čímž bych tuto debatu ukončil.
<<
<
>
>>
Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam