• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    R_U_SIRIOUS: Bez osmivalce je to zbytecny :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla Semi Deliveries Start With No Outline On Pricing, Specs Or Production Plan
    https://insideevs.com/news/624655/tesla-semi-delivery-start-event/

    jsou docela shady s detailama :) jsem zvědavej kdy se k tomu dostane nějakej "rozebírač" :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Teda Semi vypadá zajímavě ... a je to první Tesla s 1000 V architekturou ... a Tesla V4 1 MW charger, kterým půjde nabíjet i cybertruck. No, to bude zajímavé. :))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    OMNIHASH: ja im verim, predsalen na tom pracuju lepsie mozky nez my co sa tu zajebavame plkanim na nyxu :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: nejsem si jistej, že instalovat tisíce chragerů s aktivním vodním chlazením někam na parkoviště je ta správná cesta, jak přijít ke štěstí, to zavání solidníma průserama.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Takze uz to neni, ze vic jak 200kW bez 400V nikdo neumi a nejde to, ale SIGNIFIKANTNE (protoze Mercedes) vic nikdo KROM TESLY neumi :D

    Muj argument, ze 800V proste neni potreba zustava. 250kW ocividne jde i na 400V a stejne ani na 800V nejde tak rychle nabijet dlouhou dobu kvuli technologii akumulatoru.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na margo toho nabijania, v tej tesla semi prezentacii ukazali ako je mozne aj bez hrubych kablov s aktivnym tekutym chladenim pustat tak velke prudy, ak som tomu spravne rozumel tak semi aj cybertruck budu mat 1000V technologiu a budu sa teda chargovat na v4 superchargeroch
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Ne že by realita byla o moc lepší…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: BOBASH: jo, sorry, to bylo tady :) [KURE @ Na co právě myslíte?]
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: To sice nevím, kdo říkal, ale vím, kdo říkal, že Lightyear je vaporware, co bude jezdit maximálně z kopce jako Nikola :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Že Semi nikdy nebude tu nikdo netvrdil, jen že bude trvat. Nebude Cybertruck a nebude Roadster s raketkama.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tohle je zajímavější graf

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    (nicméně Musk zmiňoval, že 800V má výhody, ale oni na to jen tak přejít nemůžou protože by si tim akorát teď zadělali na problémy s výrobou etc)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: to určitě
    Už I dementi v Toyotě se probrali z diskotéky, a vyvíjej 800V platformu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    btw. dneska má Tesla akci s předáváním prvních Semi Trucků zákazníkům... kdo tu řikal, že Semi nikdy nebude? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    resp. reakce na "Jo, ale velmi lehce."
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH:
    zase takovej rozdíl to nebude, u tý Tesly to vypadá na sw/charger cap :)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Jo, ale velmi lehce. Signifikantně přes 200 umí zatím z běžně dostupných fakt jen 800V auta. A zdá se, že 800V architektura se docela rychle stane standardem.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: Mergl umí se 400V reálně lehce přes 200kW

    Prej Volvo EX90 postavený na 400V architektuře by mělo zvládat i k 250kW díky schopnosti dodat přes 600A
    S tím se ale zas nevypořádaj některý nabíječky, co daj max 350A
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam