• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: přijedeš k truhlárně, napíchneš auto na wallbox a po pár hodinách tam máš tak kilo kilometrů plus :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Reálně je na trhu spíš rok a půl... ale jo, face by mohl být 24-25, nicméně nějakou zásadně větší baterku bych čekal tak ještě 2-3 roky potom.

    Jinak jo, CrossTurismo je nejpoužitelnější a ani nejezdí nějak znatelně hůř než "nízkej". Ale moc nečekej, že to bude fungovat jako allroad – v nejvyšší poloze je to asi o 3 cm vejš než normální Taycan a tím pádem tak asi stejně vysoko jako normální éčko. Ale na druhou stranu, na co potřebuješ něco víc... na prezentaci jsme s CrossTurismama byli na Velký Americe, kam je taková rozbitá cesta na kterou by si většina lidí měla nutkání vzít offroad, a bylo to v pohodě.

    Zároveň jsme tomu stejnej den cestou dávali trochu za uši na okresce a fungovalo to krásně.

    Nicméně ještě jedna věc k tomu zrychlení – že to má horší 0-100 než třeba ta M6 je jedna věc, ale přímo 0-100 nijak často nepoužiješ, co použiješ víc je pružný zrychlení a tam i základní Taycan bude spíš lepší než ta M6. A nějakej kompromis jako CrossTurismo 4S, který má skoro 500 koní, už bude asi v pohodě.

    Akorát mi teda přišlo, že to má i v tom kombíku docela malej kufr.

    Já si i tak brousím na základního Taycana zuby, až budou ojetý Taycany levnější a dítě už nebude potřebovat velkej kočárek a tak, ale vrchol praktičnosti to není.

    Jestli chceš praktičnost a velkej dojezd, tak mám podezření, že tím správným řešením bude spíš A6 e-tron, která dorazí snad ještě letos. A nebo EQS, což sice není kombík, ale jakožto liftback ja to praktický dostatečně.

    Já bych si Taycana vybral proto, že to furt funguje strašně dobře jako Porsche, ale z poměru cena/výkon bych i dneska koukal jinam, třeba na i4.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: jj..Od kazdy verze jsou tri druhy. Me cross turismo prijde nejvhodnejsi jako daily..beru ho jako taycanackou verzi A6 allroad treba..nebo toho all terrain ecka nebo jak se ta verze jmenuje..a gts verze mi prijde asi nejlepsi v pomeru vykon/dojezd..ale necekal jsem ze planujou tak dlouho mit tu verzi 1.0 teda..Uz ted je na trhu snad 2-3 roky ne?..Takze nekdy v roce 2024 bych cekal alespon nejakej vyznamnejsi facelift..No uvidime. Furt se mi to auto zda kazdopadne pouzitelnejsi a rozhodne vevnitr daleko lepsi nez Skova tesla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Podle mě teď budou mít všichni všechno na úrovni zastropování, takže ano, když máš nějakou tarifovou kartu jako je Powerpass, tak můžeš nabíjet levnějc na Ionity než doma...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Technická: CrossTurismo a SportTurismo existujou snad od každý verze výkonu, rozdíl je že Cross je "offroadový" (zvýšenej podvozek, hagusy na střeše a nějaký takový píčoviny).

    K tomu nabíjení – dost záleží na tom, jestli parkuješ v garáži, kde by sis mohl zařídit wallbox. Bez něj bude to nabíjení otravný, protože v běžným nedálničním provozu najedeš tak 400 na nabití (vycházím z toho, že ti M6 žrala těch asi 10 nebo 11, takže asi jezdíš spíš úsporně), v dálničním při těch 160 tak 300 (mě vycházel dojezd na 300 i při mým okreskovým tempu, při kterým třeba RS6 ujede na plnou nádrž tak 200 km).

    Nicméně když si na to zvykneš, bude to postupem času míň otravný, protože se prostě naučíš nabíjet když je příležitost a ne až když to vybiješ (což u pomalých nabíječek dává smysl, u rychlých dálničních je naopak potřeba vybít co nejvíc).

    Pořád ale předpokládám, že máš šanci si zařídit nabíjení doma (a v truhlárně určitě). V tu chvíli přicházíš každý ráno a každej konec šichty v truhlárně k plnýmu autu, takže na nabíjení někde na cestách dojde jen ve dny, kdy najedeš víc než 300 po dálnici nebo víc než 450 po městě a okolí. A takovejch dnů není zas tolik.

    Jinak příští Taycan bude mít skoro určitě větší baterku a lepší dojezd, ale nečekal bych ho moc brzo, teď přijde novej elektrickej Macan, pak Boxster/Cayman a pak nejspíš Cayenne, takže mají plný ruce práce s novýma autama a znatelný vylepšení Taycanu se dá čekat nejdřív v půlce modelovýho cyklu, spíš ale na konci, takže bych čekal tak konec dekády...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Nevite nekdo, jestli se da v dnesni dobe jeste zaridit vyhodnej tarif na dobijeni auta doma? Kdyz koukam na ceny elektriny, tak mi vychazi, ze se vic vyplati nabijet na 200kW nabijecce od PRE nez doma. 50kW nabijecky pak vychazej na polovinu!
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: jezdim bezne 150-160km na dalnicich ceskejch. Vic ne..a s taycanem jsem byl u nabijecky trikrat za tech 8 dni a fakt to bylo trochu obtezujici. S merglem tankuju 3-4x mesicne .S taycanem bych byl u nabijecky treba 8-10x mesicne. Furt je tam celkem podstatnej rozdil. To turbo mi prave prislo jako jediny fajn auto na daily, pokud by melo lepsi baterku a dojezd. Cross turismo 4S ma stovku za 4,1, coz je horsi nez mela moje stara M6 a stoji v zakladu 3 mice, takze bych volil alespon gts sport turismo a tam uz je to 3.6 s dani v zakladu. Cena asi dolu nepujde..to prekousnu kdyz si vezmu ze to auto koupim treba na pet let, ale dojezd bych rad mel alespon 2x vyssi a to realnej. Ne marketingovej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Dojezd stačí na to, abys otočil Drážďany a zpátky se tempomatem na 160 km/h (testováno teda na e-tronu GT, ale ten má stejnou baterku). A s 270 kW nabíjením je to i na delší cestu v pohodě.

    Když budeš po dálnici jezdit 130-140, tak nejspíš dáš 300 km mezi dvacetiminutovejma zastávkama na nabíjení (a mimo Německo se stejně nikde na západ od nás moc rychlejc jezdit nedá). Takže s výjimkou rychlý cesty do Berlína už to vcelku všechno zvládne jako normální auto.

    A jak říká HERR_FLICK:, když ti stačí základní zadokolka nebo klidně i základní Taycan 4, tak je to znatelně levnější než Panamera a dokonce i než podobný BMW.

    Drahý jsou akorát nesmyslný verze jako Turbo S za 5 mega, ale to fakt nepotřebuješ. I ten základ má 400 koní (což znamená že to jede jako benzíňák se 450 - 500 koněma). Turbo nebo Turbo S jsou boží tím, že máš při akceleraci pocit že jsi v Millenium Falconu a umí to na mokru rozhrabat kola v kile se zapnutou stabilizací, ale i ten základní je rychlej až dost.

    A ten stojí 2,5 milionu s daní, dokonce i v kombíku:
    Porsche Taycan Sport Turismo | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/taycan/181906886

    Porsche Taycan Plus | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/taycan/181298189
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KOUDY: hele cenovka mimo právě naopak na nový BEV tohohle segmentu určitě není
    A už vůbec ne na nový Porsche

    Základní zadokola s větší (imho dostatečnou) baterií stojí lehce přes 2mio, tzn. je to dokonce jedno z nejlevnějších novejch Porsche

    Záleží na užití, ale mě teda dojezd díky rychlýmu nabíjení na delších trasách nějak zásadně nesral

    Samozřejmě druhá věc je, pokud budeš na Taycan čekat jako na ojetinu
    Tady se obávám, že ceny budou klesat na můj vkus nepříjemně pomalu)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    CRAZY_IVAN: Ani ne. Uz jsem to psal davno tady - [KOUDY @ Fotky aut: vlastní, služební - V čem si NYXáci vozí p*del ] ..Jen ta cenovka mi proste prijde mimo + samozrejme dojezd..Ale to snad vyresej u druhy iterace lepsi baterky + bude do par let doufam vsude ionity a podobny rychlonabijecky a pak to auto bude pouzitelny jako daily.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Peklo zamrzlo
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    R_U_SIRIOUS:
    BOBASH: Byl to samozreme joke a naopak jsem po tydennim testovani taycana rozhodnutej, ze jeho novou verzi, pokud bude mit lepsi dojezd..si klidne jako primarni auto koupim..:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    R_U_SIRIOUS: Když odhlédnu od toho že to byl od Koudyho očividně vtip, tak osmiválce (i dvanáctiválce) jsou proti elektrikám pomalý i tam kde zrovna není zácpa :)
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    KOUDY: Simtě, z Karláku na Pavlák v Praze tě desetkrát předjede těžkotonážní elektrická tramvaj i s osmiválcem. S osmiválcem seš tady OT, smaž se. :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, i normální pickupy a fullsize SUV (což je taky kategorie "truck") by s tím měly problém, protože maj vysokej čumák a tudíž tendenci složit chodce "pod sebe" místo aby přeletěl na kapotu.

    Nicméně pořád je spousta způsobů, jak to aspoň trochu minimalizovat, stejně jako u osobáků. Tedy čumák udělnej spíš z "měkkejch" věcí, bez ostrejch hran, plus věci jako že motor není hned pod kapotou, ale je mezi tím mezera, takže spadneš "do měkkýho" a nenamlátíš si o ten motor.

    Cybertruck je ale ze svýho samotnýho principu konstrukce úplně nejkreténštější možný auto z pohledu ochrany nejen chodců, ale kohokoliv jinýho. Nejenže nemá předek z "měkkejch věcí", pro jistotu má celej skelet na povrchu, vyrobenej z trojky nerezu. A ještě má na čumáku ostrou hranu.

    Ta věc nejenže bude zabíjet chodce i v rychlosti kdy by je vůbec zabít nemusela, ale bude stejným způsobem nebezpečná úplně pro všechny.

    Jak už jsem psal, nedivil bych se, kdyby tenhle idiotskej nápad vedl k tomu, že v US konečně zruší oddělený předpisy pro bezpečnost trucků a osobáků a tu píčovinu zakážou. Protože Cybertruck je opravdu věc, která na silnici nepatří.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mne u tychto americkych pickup truckov pojem "ochrana chodcov" pride ako taky oxymoron, aj keby boli zakulacene as fuck, lebo stale to je masa hmoty, ze nejake crumple zony su asi ako naplast na otvorenu zlomeninu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nadsázka. Hádám, že ho nakonec pro US trh nakonec nějak splácaj a něco dodaj, byť určitě o strašně moc pozdějc a hlavně dráž a s jinýma parametrama (horšíma), ale ani možnost, že nebude, bych nevylučoval.

    Pro EU nebude zcela určitě, protože tady neexistuje loophole s tím, že je to "truck" a jako osobní auto by to neprošlo předpisama na ochranu chodců ani v tý Americe, protože píčovina jménem exoskeleton.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Naposledy jsi tu tuší tvrdil, že bude jen pro US, ted teda už nebude vůbec jo? :)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Maserati Ghibli

    Takovéhle Ghibli bych bral, nebál bych se že mě někde nechá vysypanej motor :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    OMNIHASH: ale to aktivní "vodní" chlazení je i u nás v běžných rychlonabíječkách (hyper-chargerech, od 150 kW) - ona to teda neni voda, ale glykolová směs, aby to nezmrzlo...
    pusť si to kolem 5. minuty ;-)
    Hypercharger zevnitř – pohled do útrob ultrarychlé dobíjecí stanice elektromobilů | Electro Dad #148
    https://youtu.be/yQcD7aXbyhM?t=291
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam