• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Ne a ani to tak nebude. Musí ti jen nějakým způsobem (rozvícená značka na displeji třeba) dát najevo, že jsi překročil rychlost).
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JYRKA: Ted ti zadny auto natvrdo nevynucuje predpisovou jizdu podle znacek ne?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KOUDY: Ehm, to narizeni uz plati.
    Prinejmensim vetsi cast toho, co popisujes
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    R_U_SIRIOUS: jj..Resim moderni elektricky auta od dob skovy tesly treba..To ze tu byly elektricky auta uz driv kazdej vi, stejne jako tu byly mobily s dotykovym displejem uz pred iphonem, ale iphone byl telefon kterej to masove zmenil.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    KOUDY:

    ale kdyz si vezmu kde byly elektricky auta/technologie/nabijecky apod pet let zpatky a kde jsou ted


    Pravěk elektromobility i její moderní budoucnost. Elektrická auta existují už 140 let - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/foto-tak-vypadal-pravek-elektromobility/r~ab9c4b9e2f5511ed9ae20cc47ab5f122/?
    Historie elektromobilů sahá až hluboko do 19. století. Připomeňte si, jak se dnes populární auta vyvíjela.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    HERR_FLICK: Sedel jsem v eqs..nemel jsem to pujcene, ale je to strasne strasne hnusne. Ten taycan je designove fakt krasnej. Mercedesy jsou ekl a i7 taky neni nejakej vrchol futuristickyho designu, ale kdyz si vezmu kde byly elektricky auta/technologie/nabijecky apod pet let zpatky a kde jsou ted, tak bych rekl ze to jde dopredu celkem rychle a nekdy po roce 2025-26 to bude krasne pouzitelne. Spis se bojim nejakejch EU omezeni typu, ze vsechny elektricky auta budou pripojeny nekam do cloudu vyrobce, odkud si budou stahovat updaty a zaroven tam treba pingat svoji polohu a pak se dockame toho, ze EU vyda nejaky narizeni, ze elektricky auta muzou jet maximalni rychlosti podle znacek a to auto te uz pak rychleji proste jet nepusti..etc.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KOUDY: jj ještě to bude chvilku trvat
    Nějaký long range auta si zkoušel? Třeba zrovna mergla
    Tam bys to asi zvládl s jedním nabitím
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Doma ve spolecny garazi nabit nemuzu..dilna je pronajata. Tam nabit nemuzu
    Jezdim casto celkem dlouhy streky. 500km denne a vic..Jak rikam. To nabijeni by bylo tak casty a navic primarne nekde na ionity, ze mi to zatim oproti benzinaku kde mam dojezd 800km+ smysl nedava. Zkousel jsem skovou teslu i taycana a je to fakt otrava bejt 3x casteji nekde na nabijecce a cekat tam. Nabijecky (pokryti,rychlost) se ale do par let vyresej a dojezd aut taky..Pak mi bude davat nejaka kombinace ve stylu taycan granturismo + aston dbs superleggera smysl.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: to bude možná jediný místo, kde může bejt problém
    Pokud nemáš poblíž vybavený podzemní garáže, tak zrovna v panelákovym sídlišti na okraji Prahy nejspíš nenabiješ
    Jinak ale naopak je to mrda výhoda pokud by ta možnost byla, protože například chodíš už do vyhřátýho auta
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A mezi tím nabije doma, a když pojede do nákupáku tak tam je většinou taky nabíječka atd...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: a jestli mu truhlárna říká pane, tak se zelenou úsporám máš za 2 kila už celkem slušnej setup solárů s wallboxem, takže cca půl roku, kdy fakt svítí, jezdíš za všimný
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: resp. docela lehce by šlo spočítat si to ... kolik času mezi ujetejma kilometrama jsi např. v truhlárně, kde by sis mohl udělat nabíječku. Jestli dost často, tak bys teoreticky na nabíječky jezdil jenom při dlouhejch cestách mimo ČR a auto by se ti doplňovalo zatímco truhlaříš.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: přijedeš k truhlárně, napíchneš auto na wallbox a po pár hodinách tam máš tak kilo kilometrů plus :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Reálně je na trhu spíš rok a půl... ale jo, face by mohl být 24-25, nicméně nějakou zásadně větší baterku bych čekal tak ještě 2-3 roky potom.

    Jinak jo, CrossTurismo je nejpoužitelnější a ani nejezdí nějak znatelně hůř než "nízkej". Ale moc nečekej, že to bude fungovat jako allroad – v nejvyšší poloze je to asi o 3 cm vejš než normální Taycan a tím pádem tak asi stejně vysoko jako normální éčko. Ale na druhou stranu, na co potřebuješ něco víc... na prezentaci jsme s CrossTurismama byli na Velký Americe, kam je taková rozbitá cesta na kterou by si většina lidí měla nutkání vzít offroad, a bylo to v pohodě.

    Zároveň jsme tomu stejnej den cestou dávali trochu za uši na okresce a fungovalo to krásně.

    Nicméně ještě jedna věc k tomu zrychlení – že to má horší 0-100 než třeba ta M6 je jedna věc, ale přímo 0-100 nijak často nepoužiješ, co použiješ víc je pružný zrychlení a tam i základní Taycan bude spíš lepší než ta M6. A nějakej kompromis jako CrossTurismo 4S, který má skoro 500 koní, už bude asi v pohodě.

    Akorát mi teda přišlo, že to má i v tom kombíku docela malej kufr.

    Já si i tak brousím na základního Taycana zuby, až budou ojetý Taycany levnější a dítě už nebude potřebovat velkej kočárek a tak, ale vrchol praktičnosti to není.

    Jestli chceš praktičnost a velkej dojezd, tak mám podezření, že tím správným řešením bude spíš A6 e-tron, která dorazí snad ještě letos. A nebo EQS, což sice není kombík, ale jakožto liftback ja to praktický dostatečně.

    Já bych si Taycana vybral proto, že to furt funguje strašně dobře jako Porsche, ale z poměru cena/výkon bych i dneska koukal jinam, třeba na i4.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: jj..Od kazdy verze jsou tri druhy. Me cross turismo prijde nejvhodnejsi jako daily..beru ho jako taycanackou verzi A6 allroad treba..nebo toho all terrain ecka nebo jak se ta verze jmenuje..a gts verze mi prijde asi nejlepsi v pomeru vykon/dojezd..ale necekal jsem ze planujou tak dlouho mit tu verzi 1.0 teda..Uz ted je na trhu snad 2-3 roky ne?..Takze nekdy v roce 2024 bych cekal alespon nejakej vyznamnejsi facelift..No uvidime. Furt se mi to auto zda kazdopadne pouzitelnejsi a rozhodne vevnitr daleko lepsi nez Skova tesla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Podle mě teď budou mít všichni všechno na úrovni zastropování, takže ano, když máš nějakou tarifovou kartu jako je Powerpass, tak můžeš nabíjet levnějc na Ionity než doma...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Technická: CrossTurismo a SportTurismo existujou snad od každý verze výkonu, rozdíl je že Cross je "offroadový" (zvýšenej podvozek, hagusy na střeše a nějaký takový píčoviny).

    K tomu nabíjení – dost záleží na tom, jestli parkuješ v garáži, kde by sis mohl zařídit wallbox. Bez něj bude to nabíjení otravný, protože v běžným nedálničním provozu najedeš tak 400 na nabití (vycházím z toho, že ti M6 žrala těch asi 10 nebo 11, takže asi jezdíš spíš úsporně), v dálničním při těch 160 tak 300 (mě vycházel dojezd na 300 i při mým okreskovým tempu, při kterým třeba RS6 ujede na plnou nádrž tak 200 km).

    Nicméně když si na to zvykneš, bude to postupem času míň otravný, protože se prostě naučíš nabíjet když je příležitost a ne až když to vybiješ (což u pomalých nabíječek dává smysl, u rychlých dálničních je naopak potřeba vybít co nejvíc).

    Pořád ale předpokládám, že máš šanci si zařídit nabíjení doma (a v truhlárně určitě). V tu chvíli přicházíš každý ráno a každej konec šichty v truhlárně k plnýmu autu, takže na nabíjení někde na cestách dojde jen ve dny, kdy najedeš víc než 300 po dálnici nebo víc než 450 po městě a okolí. A takovejch dnů není zas tolik.

    Jinak příští Taycan bude mít skoro určitě větší baterku a lepší dojezd, ale nečekal bych ho moc brzo, teď přijde novej elektrickej Macan, pak Boxster/Cayman a pak nejspíš Cayenne, takže mají plný ruce práce s novýma autama a znatelný vylepšení Taycanu se dá čekat nejdřív v půlce modelovýho cyklu, spíš ale na konci, takže bych čekal tak konec dekády...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Nevite nekdo, jestli se da v dnesni dobe jeste zaridit vyhodnej tarif na dobijeni auta doma? Kdyz koukam na ceny elektriny, tak mi vychazi, ze se vic vyplati nabijet na 200kW nabijecce od PRE nez doma. 50kW nabijecky pak vychazej na polovinu!
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: jezdim bezne 150-160km na dalnicich ceskejch. Vic ne..a s taycanem jsem byl u nabijecky trikrat za tech 8 dni a fakt to bylo trochu obtezujici. S merglem tankuju 3-4x mesicne .S taycanem bych byl u nabijecky treba 8-10x mesicne. Furt je tam celkem podstatnej rozdil. To turbo mi prave prislo jako jediny fajn auto na daily, pokud by melo lepsi baterku a dojezd. Cross turismo 4S ma stovku za 4,1, coz je horsi nez mela moje stara M6 a stoji v zakladu 3 mice, takze bych volil alespon gts sport turismo a tam uz je to 3.6 s dani v zakladu. Cena asi dolu nepujde..to prekousnu kdyz si vezmu ze to auto koupim treba na pet let, ale dojezd bych rad mel alespon 2x vyssi a to realnej. Ne marketingovej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Dojezd stačí na to, abys otočil Drážďany a zpátky se tempomatem na 160 km/h (testováno teda na e-tronu GT, ale ten má stejnou baterku). A s 270 kW nabíjením je to i na delší cestu v pohodě.

    Když budeš po dálnici jezdit 130-140, tak nejspíš dáš 300 km mezi dvacetiminutovejma zastávkama na nabíjení (a mimo Německo se stejně nikde na západ od nás moc rychlejc jezdit nedá). Takže s výjimkou rychlý cesty do Berlína už to vcelku všechno zvládne jako normální auto.

    A jak říká HERR_FLICK:, když ti stačí základní zadokolka nebo klidně i základní Taycan 4, tak je to znatelně levnější než Panamera a dokonce i než podobný BMW.

    Drahý jsou akorát nesmyslný verze jako Turbo S za 5 mega, ale to fakt nepotřebuješ. I ten základ má 400 koní (což znamená že to jede jako benzíňák se 450 - 500 koněma). Turbo nebo Turbo S jsou boží tím, že máš při akceleraci pocit že jsi v Millenium Falconu a umí to na mokru rozhrabat kola v kile se zapnutou stabilizací, ale i ten základní je rychlej až dost.

    A ten stojí 2,5 milionu s daní, dokonce i v kombíku:
    Porsche Taycan Sport Turismo | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/taycan/181906886

    Porsche Taycan Plus | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/porsche/taycan/181298189
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KOUDY: hele cenovka mimo právě naopak na nový BEV tohohle segmentu určitě není
    A už vůbec ne na nový Porsche

    Základní zadokola s větší (imho dostatečnou) baterií stojí lehce přes 2mio, tzn. je to dokonce jedno z nejlevnějších novejch Porsche

    Záleží na užití, ale mě teda dojezd díky rychlýmu nabíjení na delších trasách nějak zásadně nesral

    Samozřejmě druhá věc je, pokud budeš na Taycan čekat jako na ojetinu
    Tady se obávám, že ceny budou klesat na můj vkus nepříjemně pomalu)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam