• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Už v roce 2020 se psalo o tom, že inhouse vývoj HD radaru asi nejde, jak Elon doufal a koupili proto sub-optimální řešení v podobě lepší varianty "běžného radaru"
    Tesla is adding a new '4D' radar with twice the range for self-driving | Electrek
    https://electrek.co/2020/10/22/tesla-4d-radar-twice-range-self-driving/

    Údajně se pak měl pro Electrek.co v červnu 2021 Elon vyjádřit, že:
    "The probability of safety will be higher with pure vision than vision+radar, not lower. Vision has become so good that radar actually reduces signal/noise.
    A very high resolution radar would be better than pure vision, but such a radar does not exist. I mean vision with high res radar would be better than pure vision."

    Tj. radar se nevrací, byl definitivně odeslán do muzea historie a do budoucna bude nahrazen technologií HD radaru uvnitř i venku. Chápu, že pro technicky méně orientované jedince je trochu matoucí názvosloví, takže Ti to přeložím do srozumitelnějšího jazyka:
    Je to jako kdybych já vyparkoval z prosklené garáže z estetických důvodů moje Ferrari Compact a následně tam za půl roku začal parkovat s Ferrari Purosangue, s tím, že v tom vlastně není rozdíl…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Však jo, ale pokud by tam nebyl i jen poměrně krátkou dobu, tak je to furt základ na docela tučnej soudní spor.

    A já bych spíš tipoval, že protože ten novej radar je lepší než ten starej, tak s tím starým to taky nebude fungovat.

    Aneb potvrzuje se moje dávný přesvědčení, že tvrzení Tesly, že všechny auta prodaný se schopností FSD mají "všechen potřebný hardware" je kec.

    Věřím, že FSD někdy dodělají (byť si nemyslím, že tak aby to bylo opravdu FSD, to bude v týhle dekádě), ale jsem si dost jistej, že to nebude fungovat na stávajícím HW.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: to jsou dvě nezávislá tvrzení.

    Že sundali a zastamdali radar, nijak nesouvisí s tím, zda jde nebo nejde postavit autonomní auto čistě jen nad kamerama (s radarem) bez lidaru. Max jen, že krátkou dobu tam nebyl „všechen potřebný hardware“.
    Nicméně je to známka toho, že jsou to kokoti:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: To je samozřejmě blbost, zrovna jeho vztah k lidaru je furt konzistentní.

    Ale letos řekli že nepotřebujou radar, přestali montovat radar, a teď budou vracet radar.

    V každém případě je to jasná známka toho, že tvrzení, že Tesly s FSD option mají "všechen potřebný hardware" pro plně autonomní jízdu, byla lež.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Hodně lidí to ted sdílí s tím, že Tesla přiznala chybu, protože Elon říkal, že lidar je k ničemu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Eh? Co s tím má společnýho lidar?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Vrací. Letos Tesla slavně oznámila, že se zbavuje radaru, protože ho díky Tesla Vision nepotřebuje. Následně se dokonce zbavila i ultrazvukových senzorů:

    Tesla Vision Update: Replacing Ultrasonic Sensors with Tesla Vision | Tesla Support Other Europe
    https://www.tesla.com/en_eu/support/transitioning-tesla-vision

    Teď to vypadá, že se příští rok radar zase vrátí, byť "jiný a lepší". Což poměrně nevyhnutelně znamená, že podle nich FSD k tomu, aby někdy začalo fungovat jako FSD a ne jako Level 2 asistent řidiče, bude ten radar potřebovat.

    Což zase znamená, že minimálně auta prodaná bez radaru v letošním roce, a dost možná i auta se starým radarem, která byla prodaná s "Full Self-Driving capability", nikdy skutečně funkční FSD mít nebudou, i kdyby se to díky radaru někdy podařilo zfunkčnit.

    Tedy velká část prodaných Tesel s FSD je podvod a lidi budou automobilku žalovat a chtít zpátky peníze. Což bude zhruba chvíle, kdy se její přestřelená hodnota vrátí na zem a kdy dost pravděpodobnně Musk přestane být CEO.

    Jo, jinak jeden soudní spor na tohle téma už běží:

    Tesla on self-driving claims: ‘failure to realize long-term, aspirational goal is not fraud’
    https://electrek.co/2022/12/07/tesla-self-driving-claims-failure-realize-long-term-aspirational-goal-not-fraud/?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Spoiler alert - nejde o LIDAR.
    DNF
    DNF --- ---
    COMODOR_FALKON: Bobash pozoruje teslu jenom potud, pokud ji muze hanet. Uz je to docela jednotvarne, nudne a blbe.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Kdybys Teslu sledoval detailněji, věděl bys, že slovo "vrátit" je v tomto případě nesmysl, protože nic se nikam nevrací.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOL.

    Tesla Is Adding Radar Back To Cars Next Year: Docs
    https://jalopnik.com/tesla-is-adding-radar-back-to-cars-next-year-docs-1849864675?

    Tesla se chystá vrátit na auta radar. Což znamená, že FSD bez něj asi fungovat plnohodnotně nebude. Což znamená, že bude spousta zákazníků, kteří buodu chtít zpátky peníze...
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    BOBASH: Skofin je pořád Skofin a je bokem. Je tuším třetí největší (v listopadu)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: operativní leasing by mohl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ROMANET: Nepočítá se do registrací na Škodovku takhle náhodou i bývalý Škofin, nyní VWFS?
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    ROMANET: Ajo, EU vs ČR, jasný
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ROMANET: první odstavec je citace z textu, druhej má poznámka.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    NANUQ:

    Za jedenáct měsíců SDA eviduje 1240 registrací tohoto elektromobilu v Česku. S odstupem následují elektrické modely Hyundai Kona (187), Volkswagen ID.4 (171), Kia EV6 (121) a Volkswagen ID.3 (100). Za dominancí Škody stojí hlavně fakt, že ji coby domácí automobilku často volí firmy, které generují většinu odbytu elektromobilů – například Komerční banka si pořídila 131 vozů Enyaq.


    Za dominancí škody je hlavně fakt, že nejvíc enyaqů registruje automobilka sama na sebe (testy, flotily, zaměstnanci a vůbec), koukám na listopad a škoda sama na sebe zaregistrovala 39% všech enyaqů. komerčka je až druhá.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    ROMANET: Dyť tam píšou že první je Tesla?
    "V celoevropském měřítku nejprodávanějších elektromobilů obsadil Enyaq za období od ledna do října páté místo se 41 tisíci vozy. Poptávku Evropanů ovládla Tesla Model Y s 87 tisíci prodanými vozy, následoval Model 3 téže americké automobilky (přes 58 tisíc), Fiat 500e (přes 52 tisíc) a Volkswagen ID.4 (47 tisíc)."
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    JIMIQ: klasika, tesla není v ofiko žebříčku, tak ji ignorují. minimálně jeden model tesly je v top pětce taky. možná bych řekl, že je tam trojka i ypsilonka.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    TADEAS: Me prijde, ze to znacky necte a bere je to z map. Alespon ta neFSD verze. V tunelu, kde se meni 50 a 70 mi to porad ukazuje 80.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam