• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Munra jsem přestal brát vážně od tý doby, co se z něj stalo externí PR oddělení Tesly.

    Ale jinak si můžeš vygooglit třeba "2nd generation Tesla Model S" a uvidíš, že ti to najde akorát teorie o budoucím modelu.

    Jinak k těm změnám – podívej se třeba na svýho bejvalýho Chargera. Proti předchozí verzi to mělo jinou převodovku, částečně jiný motory, úplně jinej interiér etc., a furt je to facelift. Dtto třeba čtyřoká vs. dvouoká Octavia 3 nebo tak něco.

    Model S je furt jen jeden, to auto je furt příliš stejný na to, aby se mu dalo říkat nová generace.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: https://www.youtube.com/watch?v=LeZzEg3GIcg&list=PLkiDlGyJnpre4-WM5f-m_0bCp7O9osTYs

    už si přesně nepamatuju kde a jak to řiká, ale myslim, že sám munro to komentuje někde v téhle sérii, tak můžeš nastudovat :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jako tady těžko říct, protože nikdo jinej to nedělá jako Tesla, že by nechávali auto zvenku stejný a zevnitř ho měnili. Naopak všichni dělají přesnej opak, že X-krát za cyklus změní kastli a techniku nechají relativně stejnou.

    Na druhou stranu, zrovna výsledky crashtestů se ti můžou změnit taky i u velkýho faceliftu.

    A u drivetrainu byla mnohem větší změna když začalo všechno bejt dvoumotorový než když přibyl Plaid, kupříkladu...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: model s refresh, je to už hodně jiný auto, protože má i jiný výsledky v crashtestech (nejen v sw, ale nárazy jako takové), powertrain, interier etc. to bych považoval už za jinou generaci
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ano. Furt je to stejná karoserie, jen s kosmetickejma úpravama (čumák) a s většíma motorama. Základ auta je ale furt stejnej, je to facelift.

    Navíc tam mimo postupných změn v designu a postupnýho posilování techniky nebyla žádná hranice, kde by se dalo říct "tady udělali novou generaci". Asi nejspíš by to byl ten okamžik, kdy udělali "bezmaskovej" čumák, ale to je fakt facelift a ještě jen mírnej.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Jakoze Plaid je stejna generace jako puvodni S? No nevim ...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Není problém. Do Škodovky se vrací tlačítka (a do Volkswagenu taky a další značky budou asi následovat).

    Prototyp Škoda Vision 7S pro rok 2026 v akci. Vrátí se normální tlačítka - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-koncept-studie-7s-vision-hajek-vanek.A221031_234601_automoto_fdv
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Tesla Model S má teprve první facelift, změnila se jen maska, interiér a takový blbosti. Takže je to furt první generace.

    A u mobilů je už možná 10 let veterán, ale u aut se taky klidně může stát, že 15 let starý auto je aktuální model. ostatně zrovna tomu Modelu S se to téměř určitě stane, Tesla teď slavně připravuje podobnej facalift na trojku jako byl před pár rokama na S, musí dodělat Cybertruck (jestli to půjde), rozjet výrobu Semi, snad přijít s malým modelem a s dodávkama.

    S tím vším budou mít co dělat dalších minimálně pět let, takže Model S pravděpodobně bude ve výrobě minimálně 15 let a tím pádem nějakých 18 let od představení konceptu.

    Což je mimochodem takovej fun fact k tomu Jaguaru – novější generace XJ (což není facelift, ale úplně jiný auto, hliníkový, větší, tlustší, ošklivější) se vyráběla do roku 2010.



    Tesla Model S se jako koncept představila v roce 2009:



    Takže sis Jaguara, co vypadá jako veterán, mohl koupit v době, kdy už šla udělat předobjednávka na Model S :)
    MINER
    MINER --- ---
    STETKINS: FSD prosím už ne. Pojďme na tlačítka!
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Hele nebejvala tohle diskuze o elektromobilech, nebo tak něco?
    Se tady řeší rychlost na dálnici a nějakej bláznivej rádoby švýcar.
    Bych nikdy nevěřil, že to řeknu, ale zlatý FSD a tlačítka...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: Vsak to byl jen joke..je mi jasny, ze xjrko neni stary 30 let nebo kolik, ale v dnesni technologicky dobe je i treba 10 let starej mobil uz starej zejo :)..U tech elektrickejch aut si rikam, ze drzej furt dlouho, ikdyz treba Tesla sko uz je ted taky v druhy generaci ne? Nebo jak se to bere? Kdyz je design stejnej, ale volant treba jinej, tak je to furt ta sama generace, ale jen facelift? Protoze to auto uz je stary snad deset let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Jinak hranice pro veterána je obvykle braná jako 30 let. Takže tyhle Jága si musej ještě dekádu počkat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Proti tvýmu bejvalýmu XF je to starší asi o pět let, to veterán fakt není.

    A tahle generace už V12 neměla, to na obrázku je XJR, tedy 4.0 V8 + kompresor, byly ještě 4.0 a 3.2 V8 bez kompresoru. V12 mohla být jedině generace předtím.

    NIKDAS: Já mám červenýho bez kompresoru, ale jo, generace je to stejná. Akorát moje třidvojka opravdu ničemu na dálnici neujíždí, je to lemra :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Poznal jsem správně, že tohle je tvůj Jag?
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: oproti mym jaguarum xf, xk a xkr je to veteran :)))..ale je krasnej a mel peknej dvanactivalec i tusim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: To veterán fakt ještě není, tahle generace je 1998-2003. Youngtimer se tomu říkat dá, veterán úplně ne :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: To je hezkej veteran no :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: To podle toho popisu muselo bejt tohle, ne?



    Což je teda starý, ale rozhodně ne "hodně starý".
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: A ještě skvělý když chytneš kolegu co ti "proráží" cestu. Jednou jsem takhle chytil typka ve starém, hodně starém Jaguáru s takovou tou brutální silou, žádná elektronika, jen masivní motor a hrubost.

    Já mel nový auto nabuseny elektronikou, X sportovními rezimama a picovinkama, ale bylo mi jasný že na něj nemám. Každopádně mi to nedalo a vydal jsem se za ním, s odstupem a respektem. Dojel jsem ho a časem jsem poznal jeho návyky, že ve 220 už nepřidává, kdy asi tak brzdí když se blíží k autu a tak. Měl jsem co dělat abych se ho držel, protože to zrychlení měl šílený. No a v jednu chvíli borec zpomalil, přejel do pravého pruhu, nechal mě předjet a zařadil se za mě. Takový "teď prorazej ty" gesto. A držel se za mnou stejným odstupem jako já předtím za ním.

    Na Čerňáku já odbočoval směr Letňany, on pokračoval na jižní spojku, a v jednu chvíli, než se můj pruh odpojil, jsme se ocitli vedle sebe, tak se podívám a tam vysmatej starší týpek ukazuje palec nahoru. Evidentně si to užil stejně jak já.

    Doteď si pamatuju že to bylo úplně nádherný spojení, v tu chvíli byla ta dálnice celá naše, s typem kterýho vůbec neznám a už nikdy neuvidím jsme měli ten moment, porozumění a důvěru, bezeslov.

    Jsem se rozvášnil, končím offtopic :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: souhlas, ve 110-120 km/h je to nuda, tempomat to zvládá sám, dlouho se nic neděje, nikoho nepředjíždíš, máš sklony se věnovat i něčemu jinému... kdežto 160-180 km/h tě udržuje ve střehu, většinu času vidíš, že se k někomu blížíš a dáváš si pozor, zároveň vědom si rizika porušování předpisů, víc řešíš předjížděná a zezadu se blížící auta, mnohem víc se soustředíš na jízdu...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam