• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Asi je to o pristupu automobilky a individualni definici "generace". Ja bych Plaid povazoval aspon za gen 3 nebo 4. Stejne jako novej Model 3 je pro me gen 2. Jako uzivatele me treba interier a jizdni vlastnoti zajimaji mnohem vic nez nejake plechy, ktere ani nevidim.

    Kdyby Plaid krom vsech zmen co ma, jeste komplet zmenil karoserii, tak uz by to rovnou mohl byt Model 4 nebo tak neco :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Ta druhá mapa vypadá jak dálniční sít Německa, kdyby mu vládli Češi.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    OT_: Krom USA, kde to zase neni auto, pokud to neni SUV/truck :D
    OT_
    OT_ --- ---
    DZODZO: Ve velké části světa platí, že pokud to není sedan, není to auto:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, rodiny s dětmi jezdí v sedanech poměrně často. Zvlášť na mimoevropských trzích, kde víceméně neexistujou kombíky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto sa mi lubi, dokonca uz to bude podporovat OTA updaty (iba 10 rokov po tesle), akurat nerozumiem naco je tam quiet mode, ked je to sedan, to jako v sedanoch jazdia rodinky s malymi detmi? musia mat nejaky ultra-skladaci kocarek, aby ho napasovali do kufru :)

    The 2023 Hyundai Ioniq 6 Is a Daring, Futuristic Electric Sedan
    https://www.youtube.com/watch?v=co9g2pIuru4
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jinak ad "znatelný facelift karoserie" u S – mimo nárazníků a prahů (plasty) není změněnej žádnej díl karoserie. Mezi 2012 a 2022 eskama bys klidně mohl vesela prohazovat třeba dveře... a nejspíš by teoreticky šel přehodit i ten interiér nebo většina techniky.

    Což je přesně to, co by u "nový generace" nešlo.

    Úplně jiná věc je, jestli je lepší nebo horší přístup nahrazovat nový generace postupnou evolucí tý starý. Pro malou a chudou automobilku jako Tesla to byl určitě skvělej nápad, protože to umožnilo alokovat zdroje jinam. S tím, jak se bude Tesla stávat automobilkou řekněme menší střední velikosti, už to začne být problém, protože lidí tak nadšených že mají "nějakou Teslu" aby si koupili věc, která pořád vypadá jako 10 let starý auto co má soused, bude čím dál míň.

    Ale to zase souvisí s tím, že než se Tesla potenciálně může stát velkou automobilkou, bude se muset zbavit velký části svých divností, Muska jako CEO a pravděpodobně se spojit s nějakým tradičním koncernem, kterej poskytne to, co Tesla nemá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ne, není to jako řešit to podle barvy. A "znatelný facelift" nedostala, nezměnil se jedinej plech, změnila se jen přední maska/nárazník.

    A základní tvar karoserie, především umístění a tvar A-sloupků a celá sekce mezi přední nápravou a volantem, sekundárně pak věci jako tvar otvorů na okna (těch skutečných, v plechu, ne jak to vypadá zvenku) jsou definující rysy toho, čemu se říká "platforma". Protože tohle jsou ty nejdražší věci, co změnit a obvykle se mění jen když se navrhuje celý nový auto.

    Mimochodem – třeba pojem "platforma" už dávno neznamená "postavili jsme to na stejným podvozku", ale primárně sadu rozměrů, vzdáleností a případně komponent, většinou v prostoru zhruba právě od motoru k volantu.

    A Model S má pořád nejen stejný skelet a stejnou konstrukci (S nepoužívá ty mega odlitky jako menší Tesly, pokud vím), ale má taky stejnou naprostou většinu mechaniky, třeba nápravy a tak.

    Jestli se tam něco změnilo, tak:
    – motory. Ty se běžně mění nejen při faceliftu, ale i mimo facelifty, a s dost výrazně větším rozdílem (viz porovnání s tím Mercedesem). To, že Plaid má větší elektromotory je technicky menší rozdíl než mezi Octavií 1.0 TSI a 2.0 TSI i V TOM SAMÝM ROČNÍKu.
    – Elektronika. Dtto, často se změní kompletní elektronická architektura při faceliftu a je to furt facelift. Viz Superb3FL a přechod na MIB3.
    – Interiér. Změnit interiér je nejtypičtější součást faceliftu.

    Mimochodem, takovej detail, ad "jak se to hrozně mění". Třeba docela známá věc (a průser) je, že na Plaidu nezměnili ani brzdy. To je přitom takovej základ, co každá příčetná automobilka udělá, když dělá výkonnější verzi nějakýho auta. Třeba i pitomej Kodiaq RS, kterej má asi o 50 koní víc než ten "obyčejnej", dostal výrazně větší brzdy. Plaid má proti základnímu Modelu S asi třikrát víc koní, ale brzdy má furt stejný.

    Překvapivý výsledek je, že ten pasráč moc nebrzdí.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Resit generace podle tvaru karoserie mi prijde asi podobne, jako kdyz zenske vybiraji auto podle barvy. Stejne jako treba u telefonu jsou hlavni ty vnitrnosti a funkce, ktere to ma. To se u Modelu S zmenilo a jelikoz S byla prvni masove vyrabena Tesla, tak si myslim, ze z te puvodni verze uz tam neni stejny ani jeden sroubek. To, ze ma karoserie stejny tvar je preci uplne vedlejsi. Navic i ta karoserie dostala znatelny facelift.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    PETER_PAN: v CR je 130. jestli si nechavas 50 metru a neproblikavas, gratuluju k pricetnosti a zdravim.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    TADEAS: Take jezdim 150-160 a ne protoze specham. Protoze je to je prijemna cestovni rychlost, adekvatni tomu prostoru, bezpecna a nikoho neomezuju - narozdil od tebe.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: To ano, protože málo lidí je až takovej kreténů, aby vybrzďovali. Lepit se na prdel je taky kreténský, ale přeci jen ne tolik.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: na tvoje arugumentace nemam, jen z vlastni zkusenosti se z 90% setkas vic s lepicem nez s vybrzdovacem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Obojí špatně samozřejmě je, ale nedodržení bezpečný vzdálenosti se změní v opravdovej průser až v případě, že se stane něco dalšího (něco přiměje toho vpředu brzdit). Vybrzďování už z toho krizovou situaci dělá. Zbývá tam o jeden "krok do průseru" míň.

    Když vybrzďuješ, musí ten druhej něco aktivně začít dělat, aby se vyhnul srážce. Ekvivalentem z druhý strany není lepení se na prdel, ale to, když bys za tím před sebou prostě nezabrzdil a čekal, že se uhne, jinak do něj narazíš.

    Vybrzďování je aktivní útok smrtící zbraní.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: u toho vybrzdovani mas moznost se zachovat defenzivne, ale u lepeni jsi v pasti, oboji je spatne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Vybrzďování je o něco horší, protože tím aktivně vytváříš krizovou situaci. Lepením se jen zvyšuješ její riziko.

    Špatně je oboje, ale vybrzďování je o třídu horší, je to zhruba jako máchat někomu před ksichtem nabitou a odjištěnou zbraní.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: dobre, je to vsechno?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: kdyz se na tebe nekdo lepi tak me to prijde uplne stejny mozna jeste horsi nez to vybrzdovani
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TADEAS: Ne, prostě jen nelez na silnici, protože jezdíš jako nebezpečnej kretén. Dík.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: dobre, jeste nejakej komentar, muzes klidne vsechno do jednoho prispevku, at to povidani mame zasebou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam