• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a ktora? ta stara ci nova? lebo tie nove su naopak jednoduchsie a nie zlozitejsie, to video tu uz niekde prebehlo

    Tesla Is Lightyears Ahead Of... Tesla
    https://www.youtube.com/watch?v=Bea4FS-zDzc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak třeba když jedeš na hory, tak obvykle neparkuješ v hotelový garáži, protože jí hotely moc nemaj, žejo. A to je taková typická situace, kdy to zamrzne.

    Ale pointa je jinde – pointa je v tom, že řešení Tesly NEMÁ ŽÁDNOU VÝHODU. Teda kromě toho, že to hustě vypadá. Je to stejný jako Falcon Doors, celoprosklená střecha, kvůli který musí být Model 3 sedan, absence displeje před řidičem nebo HUD v trojce, yoke nebo komplet celej Cybertruck a jeho idiotskej exoskeleton (kterej to vypadá že v sérii nebude a bude to úplně jiný auto :)).

    Prostě se vezme řešení, který je úplně jednoduchý, elegantní, efektivní a funkční za naprostý většiny okolností, a nahradí se po všech stránkách složitějším, ale zato horším řešením. Bonusový body pak u Modelu S, kde ta klika ještě navíc stojí 20 tisíc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ako casto sa ti stalo, ze si niekam isiel a potom poobede/vecer ked si sa vracal si mal zamrzle auto? toto je skor ranny problem, kazdopadne v clanku sa pise, ze to nie je problem iba tesly, ale to by si si ten clanok musel precitat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tohle je typický uvažování Tesly. Udělali jsme kreténskou kliku, která za situace, která na mnoha místech planety není nijak vzácná (je zima) neplní funkci, kterou mnohem jednodušší a levnější kliky plní úspěšně a spolehlivě víc než 100 let.

    Je to ale v pořádku, protože jsme na ty dveře kromě kreténský kliky dali taky elektromagnetickej odskok a celý jsme to propojili s aplikací v telefonu, takže když mi nejde v mrazu otevřít auto, můžu vytáhnout z kapsy telefon a šmrdlat po něm mrznoucím prstem, pokud se mi teda ten telefon v době, kdy jsem se pohyboval v mrazu mimo auto, zrovna nevybil a já ho zrovna nepotřebuju nabít z toho auta.

    Ale jasně, udělat kliku, která má díru na ruce a nemůže zamrznout, by zhoršilo aerodynamickej odpor o 0,0001 procenta a nevypadalo by to kosmicky.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: I v tom clanku hned na zacatku pisou, ze se dvere daji otevrit aplikaci ... to mi prijde jako dostatecnej workaround na situaci, ktera nastane max jednou do roka.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Realistická hodnota Tesly je někde na úrovni Fordu, i když budeme počítat optimistickou variantu jejího vývoje. Když započítáme inovace a cool faktor, tak dejme tomu třikrát tolik.

    Takže má ještě tak 50% pádu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Když pominu, že trojka je sedan a tou dírou se poleze dost blbě, tak bych vyloženě chtěl lýzt kufrem do auta za mega a půl, protože jeho konstruktér (respektive majitel firmy, kterej mu to nařídil) je kokot, co dělá věci na efekt a ne na funkci.

    DZODZO: Za prvé můžeš bydlet ve městě, kde garáž nemusí být dostupná ani pro majitele Tesly, za druhý i když máš garáž, tak obvykle tím autem někam jezdíš a pak stojí v mraze a pak chceš jet domů.

    Ale to je prostě Tesla a Muskova potřeba vymýšlet znovu věci, který někdo vymyslel už dávno a všichni je používají proto, že fungujou. Takže vymyslí něco, co je sice hrozně cool, ale má to jedinou drobnou vadu, že to nefunguje.
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: Tesla jen těžila z „cool chlapa“ Muska, tvrdí přední ekonom
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: ono se do zamrzlého auta nedá vlézt přes zadní dveře? Zatím nikdy nezamrzly všechny naráz... :⁠-⁠D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    take to ked si kupis teslu, ale uz ti neostanu peniaze na garaz :)

    Zamrzlá klika tesly, která oblétla internet, ukázala problém některých aut v mrazech - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-zamrzla-klika-tesly-ktera-obletla-internet-ukazala-problem-nekterych-aut-v-mrazech-40418594
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: vyzera ze defaultne to urcuju pri teplote 20 stupnov ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Spaln%C3%A9_teplo ) to teda znamena ze beno je pri tej teplote kvapalne a vodik plynny, preto tie rozdiely
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    DZODZO: Asi na kubík na hodinách na baráku :-D já vůbec nechápu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: to spalne teplo na kubik sa pocita v plynnom skupenstve alebo v nejakom komprimovanom/tekutom stave?
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Jestli jim taky pan Souček nevysvětlil, že ho potřebují 4x tolik kubíků oproti LPG jako nám na poslední přednášce.
    Ono teda, na MJ/kilogramy se pak nikdo už nekouká :-D

    KEB
    KEB --- ---
    Vystřízlivění z vodíku? Německý Wiesbaden raději nakoupí autobusy s pohonem na naftu a elektřinu - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/vystrizliveni-z-vodiku-nemecky-wiesbaden-radeji-nakoupi-autobusy-s-pohonem-na-naftu-a-elektrinu/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm nespominaju tam cistotu vysledneho produktu ziskaneho touto novou metodou, ale keby to bol energeticky menej narocny proces tak je to dost pokrok

    Here’s why this small battery recycling tech firm just got a $2M DOE grant
    https://electrek.co/2022/12/20/heres-why-this-small-battery-recycling-tech-firm-just-got-a-2m-doe-grant/
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: tím spíš to nemůže být důvod pro homologaci Cybertrucku, na což jsem reagoval
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: eh, cože? Dyk přesně z toho důvodu maj všechny nový tramvaje ten spojovací hák zasouvací dovnitř.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Tak když se skutečně zamyslíme, jaké jsou přínosy a rizika obého, zjistíme, že to porovnání je nesmysl.
    Tramvají je málo, jezdí pomalu a jen po kolejích, kde je čekáš, a jsou potřeba pro zajištění dopravy ve městě – po metru nejefektivnější způsob, jak dopravit hodně lidí.
    Porovnejme kolik lidí zabily tramvaje vs. osobáky.
    Jako vtip dobrý…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam