• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO: este teda tuto u elektriky maju zaujimave porovnanie dopadu na zivotne prostredie (vyroba+provoz) s ICE vozidlom v specifikaciach, nieco sa mi marilo o tom ze niektore dezinfo clanky sa ohanali zarucenymi informaciami, kde udajne samotne automobilky tvrdili, ze elektro su narocnejsie :)

    https://www.volvocars.com/cz/cars/c40-electric/specification/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pozeram ze problem so suciastkami stale trva aspon u aut... u pocitacov uz sa to trochu zlepsilo

    https://www.volvocars.com/cz/v/cars/semi-conductor-shortage/
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: To mi je asi jasný, znám fyzikální zákony :-D
    Jen netuším jak moc to topení opravdu žere. Mám pocit, že tam mají 13kW topení - z toho ale netuším, kolik je reálná spotřeba - může to být nadimenzované na rychlý nástup při vychladlém autě a pak už to jen přihřívat výrazně nižším výkonem...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Buzz už z principu bude strašně žrát, zejména na delších cestách, protože je vysokej a má tím pádem blbou aerodynamiku a obří čelní plochu. Proto má i s velkou baterkou dojezd jen lehce přes 400 km WLTP, takže po dálnici to bude nejspíš ani ne 300.

    Navíc to má obří interiér, kterej bude náročnější na vytápění.

    Zkombinuj to a pokud pojede v zimě na hory, tak bych se u verze bez tepelnýho čerpadla nedivil, kdyby dojezd spadnul třeba na 200.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: Jak moc kritický problém myslíš, že to je? Mně se totiž nechce moc čekat. Už takhle, když to objednám teď, tak to dodají za rok, takže když to objednám za rok, tak budu mít auto za dva roky...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    STETKINS: momentalne je stejne previs poptavky nad nabidkou, takze si par mesicu pockas. I kdyz to asi plati u vsech aut?
    Ja si pockam s chuti na 2. generaci Buzzu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: To je zrovna u Buzzu docela kritickej problém...
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    SEJDA: To ano, ale myslel jsem to tak, že podobný šmejdský přístup není ojedinělý.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    COMODOR_FALKON: chtěl jsem si objednat Buzz a tam pro jistotu ani TČ nenabízejí, prý půjde objednat až tak na konci roku...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KORKMAZ: i u hybdridu toyoty nejede klima z trakcni baterie ale z autobaterie, takze to je +/- jedno.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    COMODOR_FALKON: Sice to není u elektroaut, ale to dělá hlavně konkurent toyota taky.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Volkswagen si není schopný zajistit součástky, takže regresuje na horší technologii - a zákazníky o tom informuje na poslední chvíli před doručením vozu…

    VW ID.4 Is Being Shipped Without A Heat Pump Due To Semiconductor Shortage
    https://insideevs.com/news/631431/vw-id4-shipping-without-heat-pump/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm zaujimave, USA koliska Tesly :)

    Elektromobily tvořily vloni 10 % prodaných vozidel na světě
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/elektromobily-tvorily-vloni-10-prodanych-vozidel-na-svete
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Tak kam ultimátně vede cesta Stellantisu je každýmu jasný už od jeho vzniku... :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Stellantis v Evropě končí s lobbingem. Nemůžeme čekat na politiky, říká šéf - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-stellantis-v-evrope-konci-s-lobbingem-nemuzeme-cekat-na-politiky-rika-sef-40420150#

    Automobilka s nejvetsim "knuuu" proti elektroautum zacina chapat kudy vede jeji cesta.
    GOR
    GOR --- ---
    ELIJEN: V tom, ze se v kalkulaci ohani zastropovanou cenou silove elektriny a regulovane platby taktne ignoruje. Takze ano, matematika je to jednoducha, ale kdyz realitu smrsknu z Y=X*(a+b+c+d) na Y=X*a, tezko muzu ocekavat smysluplne vysledky.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ELIJEN: nekde najemnici plati celkovou fakturu za sluzby a ne oddelene faktury za jednotlive sluzby. Takze ne, ne kazdy musi znat cenu elektriny u nej "doma".
    Prikladem budiz poslanec Tomáš Vymazal, ktery si na poslanecke ubytovne topil masinou na tezeni kryptomen. Kolik stoji elektrina na ubytovne zjistil az dodatecne.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    GOR: V čem je zavádějící jednoduchá matematika? Každý si snad dokáže svou spotřebu spočítat a pokud ne, tak stejně na nové auta pravděpodobně nemá peníze :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GOR: no jo priemerna cena elektriny je dost inde nez silovka, tiez ked som pisal ze mam 4,37 kc/kwh tak sa mi smiali ze aka draha elektrina, nez som pochopil, ze myslia iba silovku, kde som to vtedy mal za 1,8 kc/kwh... na poslednej fakture mam uz 5,06 kc/kwh, ale silovka 3,08 kc/kwh, som zvedavy, kedy mi to zvysia na tu zastropovanu cenu
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Ja svou cenu znam, ale to co pises, je zavadejici.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam