DRAGON: Tak to se s tebou klidně vsadím o whisky, která už je dneska aspoň desetiletá, že nedojede.
Hypotetický eFabiaq za deset let bude mít tak možná dojezd dnešního Enyaqu (asi 540 km kombinace WLTP ve verzi Coupé s 80 baterkou a jen jedním motorem).
Když jako cíl vybereme třeba Kitzbühel, kterej ještě není tak moc daleko (asi 500 km), tak ten Enyaq nedojede ani tam. V zimě a s tím, že je to do kopce, budou jediný sériový elektromobily, co by mohly mít naději tam rozumně dojet, Mercedes EQS a Lucid Air.
Dálniční dojezd je o hodně menší než kombinovanej (i v Rakousku kde se jezdí pomalu), dojezd v zimě je o dalších třeba 10-20% nižší, dojezd do kopce je taky horší (z kopce to zase bude lepší). Popojíždění mezi sjezdovkama o víkendu bude na spotřebu mega hell, protože se to bude furt vytápět z promrzlýho.
Potřebuješ WLTP dojezd 700+, abys tam dojel bez nabíjení. Zpátky jedeš z kopce, takže to spotřebuješ tak 500-600 km WLTP dojezdu. Plus víkend ježdění tam bude ekvivalent třeba dalších 150-200 km WLTP dojezdu.
Takže aby tohle bylo reálný, musela by ta 2033 elektrická Fabia mít WLTP dojezd skoro 2000 km.
To tou dobou nebude mít NIC, nebo maximálně nějakej publicity stunt nesmysl.
Pro představu – standardní Enyaq 80 ze začátku výroby (WLTP kombinovaný dojezd 500) dojede v létě na jedno nabití do Salcburku (350 km) a už je to docela na těsno.