• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak model 3 a model Y uz su hodne unicast body ne? takze tam potrebuju nejaky material co sa da dobre vytvarovat v tom gigaprese, zasa absencia roznych spojov eliminuje dost miest na moznost vzniku hrdze, takze v tomto je to dobre, mne na mazde po 20 rokoch rezne lem blatniku co je taka klasika a teraz este vyfuk, ale samotna kastla ma zatial iba povrchovu korozi
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: sry. Ten druhej měl bejt tohle:

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: obrazky jsou stejne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, S je téměř výhradně hliník, 3 je převážně ocel.
    Model 3

    Models S


    To znamená, že Model S nejspíš hned tak nezrezne, protože s trochou štěstí neudělali u Tesly nějakou podobnou pitomost třeba jako Jaguar u některých XJ, kde použili do hliníku ocelový nýty a pak to elektrolýzou korodovalo, když se porušila izolace.

    Nevýhoda je, že ojetý S můžeš víceméně považovat za v případě nehody neopravitelný. Jakákoliv rána, která poškodí cokoliv co se nedá sundat a vyměnit, znamená u Modelu S s hodnotou nejspíš <600k, z čehož je tak půlka baterie, cestu na vrakáč, stejně jako se víceméně nedají opravovat ty hliníkový Jaguary a Audi.

    Nicméně 3 a Y se taky zdají být opravitelný pěkně blbě:
    Tesla EVs, Even Mildly Damaged, Being Written Off by Insurers
    https://www.caranddriver.com/news/a42709679/tesla-insurance-fixes-expense/

    Tohle může být potenciálně zásadní problém pro dlouhodobou životnost Tesel, minimálně dokud nebude dost nezávislejch servisů, co je umí opravit. U těch 3 a Y to je prej často jen tím, že autorizák Tesla chce šílený prachy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NTR23: Nikoliv nezbytně. Když bude mít těch 800, tak v naprosté většině případů nebude potřeba nabíjet do plna a nejpsíš ani do těch 80 %, ale třeba do 50, což půjde nejvyšší možnou rychlostí.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NTR23: to tam myslim nikde nepisou, pouze ze by ty baterky mely vydrzet o trochu vic cyklu.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    BLOWUP: A dobíjet se bude dvojnásobný čas
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Zdvojnasobit energetickou hustotu baterii by se mohlo podarit zhruba do deseti let. Auto ktere dnes dojede 400km by mohlo ujet 800.

    Interview mit Schweizer Chefingenieur: «Bei der Entwicklung von Batterien herrscht Goldgräber­­stimmung» | Basler Zeitung
    https://www.bazonline.ch/bei-der-entwicklung-von-batterien-herrscht-goldgraeberstimmung-485600029607
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Tesla S je hlinik, u modelu 3 a Y bude podla mna nejaky reznuci plech, hlinik je drahsi ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: To bejvá vynikající. Většinou se totiž rozbije něco, co je rozbitý i na tý na díly :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Musíš koupit ty tesly dvě, jednu na ježdění a druhou na náhradní díly :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Možná předtím, než o provozování 10 let starýho luxusního sedanu řekneš, že to bude "po 400 kkm na pohodu" někdy něco takovýho provozovat zkus. I když si odmyslíš motor a převodovku (jakože teda motory a diferenciály v Tesle taky nejsou nesmrtelný) tak to u auta s minimální aftermarket podporou, téměř žádnýma nezávislýma specialistama a jediným (a pekelně drahým) autorizovaným servisem v republice není až taková prdel.

    Ono koupit auto v ceně líp vybavený Fabie a následně platit servis odpovídající třímilionovýmu autu po záruce může a nemusí bejt snesitelný :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jo, takže jsem furt elektroskeptik a pletu se ve všem, nebo elektrofanatik a pletu se ve všem, nebo antiteslista a pletu se ve všem, nebo moc teslista a pletu se ve všem... ? :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Zrovna karoserie se neopotřebovává kilometrama, ale časem, respektive vystavením povětrnostním vlivům. Tesla je pokud vím docela dost hliník, takže nebude reznout.

    Nicméně potom máš spoustu mechanickejch částí, který budou opotřebovaný a je otázka, nakolik jdou všechny vyměnit. Do určitý fáze stačí na podvozku měnit věci jako čepy a silentbloky, aby to furt působilo "ok", ale postupem času se ty auta "vyšlochtaj". Prostě už to nejezdí jako dřív.

    Tady je teda dobrý, že zrovna Mercedesy v tomhle vydržej extrémně hodně, protože určitě veškerý nedotykový ovladače v interiéru a pravděpodobně spousta dalších věcí jsou z éčkovýho Mercedesu, včetně toho, že tomu éčku jsou nápadně podobný nápravy – byť bohužel ne dost na to, aby šly použít zaměnitelný díly.

    A jako u každýho auta bude záviset na typu provozu a údržbě. To, že tam není spalovací motor, na kterým po takovým nájezdu už leccos odchází (na druhou stranu na tom dieselovým taxikářským Mercedesu je to buďto už vyměněný nebo to vydrží), je sice výhoda, ale pořád je tam ten zbytek auta.

    Což taky zahrnuje věci jako vysouvací kliky a podobný kraviny. U ojetiny za 600 tisíc je výměna kliky za tři pětky ještě o trochu otravnější než u novýho auta.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Díky Gemmingenovi už víme i to, že kastle Modelu S bez problému vydrží přes 1600 kkm, takže 250 nebo 400 kkm je na pohodu…
    Na rozdíl od toho Mercedesu…

    I když u těch 400 kkm už bych měl trochu obavu, že brzo odejde motor…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Timhle vysvetlenim jsi urcite udelal Bobashovi radost :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Ok ok, asi jsem přestřelil, beru zpět. Můj point byl v tom, že ten člověk tam, přestože má ohromné zkušenosti a znalosti, tak se mýlí prakticky ve všem.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Ale Bobash pise pravy opak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Tohle mě baví. Ve většině svých ostatních bublin jsem víceméně za fanatického elektronadšence, a tady se mi pomalu připisuje článek o tom, jak je elektromobilita blbě.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    bobash nepise za paywall ci?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam