DZODZO: Ten velkej výlisek/odlitek je to šedivý vzadu. Takže to zabrání tomu, aby rezla zadní podlaha, zavěšení nápravy a podběhy – všechno věci, který občas na nějakých autech reznou.
Ale další typický místa, jako podběhy, přední nosníky, prahy, lemy blatníků a podobně, budou reznout úplně stejně jako na čemkoliv jiným. S pověstnou kvalitou zpracování Tesly bych spíš čekal, že to bude blíž Mazdě než třeba Volvu.
Ad tvoje Mazda – co prosímtě nazýváš "samotnou kastlí"? Téměř nikdy se nestane, že by autu který nebylo bouraný nebo není fakt hodně starý, začaly reznout viditelný části karoserie někde "v ploše". Typicky to začne lemama blatníků a třeba prahama, ale někdy tou dobou nebo ještě předtím začne to auto reznout zespoda/zevnitř.
Pokud už ti hnijou lemy, tak, zejména vzhledem k tomu, že máš 20 let starou Mazdu, doporučuju podívat se na tu věc zespoda. Jestli to je první generace šestky, jak tuším (a pokud těch 20 let bylo zaokrouhlení a je to druhá šestka, tak to není o moc jiný), tak bych se skoro vsadil, že ty lemy nejsou to jediný, co zrezlo.
Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí | auto.czhttps://www.auto.cz/ojeta-mazda-6-prvni-generace-gg-gy-skvele-auto-ale-pohrbene-korozi-127167"První Mazda 6 má nálepku rychle reznoucího auta. Ještě v době, kdy se tento vůz vyráběl, se jeho majitelé s korozí potýkali. Bohužel rez se tady neomezuje jen na medializované lemy zadních blatníků, jak si může někdo myslet, ale má daleko zákeřnější charakter. Hlodá totiž také v zadních podbězích a sloupku C, často skrytě očím majitele či servisu. Zmíněnými lemy to vše jen začínalo. Pokud je má vyhlédnuté auto orezlé, dali bychom od něj ruce pryč. Pokud ne, tak jsou téměř jistě už opravované. I to ale může být zrádné, neboť lemy být vyměněné mohou, ale zadní struktura karoserie přirozeně výměnou neprošla. Dnes po letech bývají chycené také prahy a samozřejmě pro Mazdu typické různé plechy v motorovém prostoru a dále ramena, nápravnice a jiné."
Je poměrně vysoká pravděpodobnost, že pokud máš chycený lemy, tak už je tvoje auto zevnitř prorezlý takovým způsobem, že se třeba při nehodě bude chovat úplně jinak než má, třeba se zlomí.