• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ulovek. Netusil jsem, ze to uz jezdi mezi zakazniky
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Výroba elektromobilů vyžaduje méně práce, Ford proto v Evropě propustí 3800 zaměstnanců - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-vyroba-elektromobilu-vyzaduje-mene-prace-ford-proto-v-evrope-propusti-3800-zamestnancu-40422952#
    NTR23
    NTR23 --- ---
    PETER_PAN: Všichni to vědí. Kromě pár lidí ve vedení MSK
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    V Ostravě vyvinuli první české vodíkové kolo - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-v-ostrave-vyvinuli-prvni-ceske-vodikove-kolo-40422977

    Tak podobna blbost jako vodikove kolo jsou vodikova auta. Drazsi ve vsech ohledech, nesmyslne komplikovane. Kolo za 200k CZK s tim ze vodik na 70km ma stat 500 CZK v jejich specifickych lahvich. Magorina na kvadrat. Elektrokolo se stejnym dojezdem stoji 50k CZK, nabije si ho kazdej kde chce a vymena baterii je prace pro kterehokoliv "okresniho elektrikare".
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: jojo, o tom udělal spoustu videí Rich Rebuilds :,) ale jestli mě paměť neklame, tak už by to teď mělo být lepší, dokonce i návody na opravy se už snad dají koupit
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: Zrovna včera jsem viděl video, jak borec objednával nějakej kryt na šroubek a na infolince se ho ptali, na co to potřebuje (stylem, jako by z toho chtěl sestrojit bombu, nebo tak). Fakt vtipný :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    right to repair je u tesly zatim špatnej (tesla ti prostě jen tak náhradní díl neprodá)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ale samozřejmě u tesel je ta cena za opravu větší, protože objednat náhradní díly na teslu je hell a doufám, že tohle časem zlepší
    nějaké náznaky změn jsou, protože už vydávaj repair manuály, takže snad!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ale Tesly očividně vybočujou, soudě podle toho co se o tom píše.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: nojo, ale v americe se totálkujou kolikrát nesmysly a netýká se to jen tesel ... proto se ze států vozej nabouraný muscle káry a opravujou se tu, protože to v US nikdo dělat nechce :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No když ohneš casting, tak je to jasný že je to totálka. Ale S bude totálka i když ohneš blatník. A 3 a Y se zatím totálkujou i při malých nehodách, protože opravy v Tesla autorizáku stojej nesmysl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a opravit to do určitého momentu půjde, ale pokud dostaneš takovej náraz např. na zadek, že ti začne praskat ten hliník, tak nevim jestli bych v takovém autě chtěl jezdit po opravě (kdyby to nebyly castingy - to jsou pak taková ta videa, kdy někdo opraví naprostou totálku a vydává jí za voňavku a lidi od aut se křižujou, když to viděj) :)
    Tesla Model Y GIGACast Repair
    https://www.youtube.com/watch?v=09AyyT8N4FY
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Y z texasu to maj taky

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: pozor, u Y z berlína jsou už hliníkem odlité i přední nosníky a i spodní střed auta, u modelu 3 to bude časem stejně - i když spíš už to nahraděj novou trojkou, která se šušká, že by měla být představena tenhle rok a měla mít 1000V architekturu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jestli máš rezavý fleky na spodku a už jsi vařil lemy, tak to, co v tom článku popisujou (podběhy, vevnitř v C-sloupku a tak) bude nejspíš zrezlý taky. A jestli jsi to nechával vařit ve 2015, tak tě brzo čeká další kolo, který ale bude mít smysl leda by to byla 6 MPS a chtěl by sis jí nechat jako investičního youngtimera. Jinak bude vyvaření stát tak dvojnásobek reálný hodnoty toho auta.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: jo myslim spodok, ze ked som sa na to dival na zvedaku tak tam zospodu boli na tych plechoch take rezave fleky, lemy blatnikov aj prahy som nechaval prezvarat a prelakovat niekedy 2015, ale mazda ma tie lemy fakt debilne vyriesene, takze uz kvitnu zasa, lebo sa vlhkost dostane pod tie podbehy, takze to rezne zvnutra
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ten velkej výlisek/odlitek je to šedivý vzadu. Takže to zabrání tomu, aby rezla zadní podlaha, zavěšení nápravy a podběhy – všechno věci, který občas na nějakých autech reznou.

    Ale další typický místa, jako podběhy, přední nosníky, prahy, lemy blatníků a podobně, budou reznout úplně stejně jako na čemkoliv jiným. S pověstnou kvalitou zpracování Tesly bych spíš čekal, že to bude blíž Mazdě než třeba Volvu.

    Ad tvoje Mazda – co prosímtě nazýváš "samotnou kastlí"? Téměř nikdy se nestane, že by autu který nebylo bouraný nebo není fakt hodně starý, začaly reznout viditelný části karoserie někde "v ploše". Typicky to začne lemama blatníků a třeba prahama, ale někdy tou dobou nebo ještě předtím začne to auto reznout zespoda/zevnitř.

    Pokud už ti hnijou lemy, tak, zejména vzhledem k tomu, že máš 20 let starou Mazdu, doporučuju podívat se na tu věc zespoda. Jestli to je první generace šestky, jak tuším (a pokud těch 20 let bylo zaokrouhlení a je to druhá šestka, tak to není o moc jiný), tak bych se skoro vsadil, že ty lemy nejsou to jediný, co zrezlo.

    Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí | auto.cz
    https://www.auto.cz/ojeta-mazda-6-prvni-generace-gg-gy-skvele-auto-ale-pohrbene-korozi-127167

    "První Mazda 6 má nálepku rychle reznoucího auta. Ještě v době, kdy se tento vůz vyráběl, se jeho majitelé s korozí potýkali. Bohužel rez se tady neomezuje jen na medializované lemy zadních blatníků, jak si může někdo myslet, ale má daleko zákeřnější charakter. Hlodá totiž také v zadních podbězích a sloupku C, často skrytě očím majitele či servisu. Zmíněnými lemy to vše jen začínalo. Pokud je má vyhlédnuté auto orezlé, dali bychom od něj ruce pryč. Pokud ne, tak jsou téměř jistě už opravované. I to ale může být zrádné, neboť lemy být vyměněné mohou, ale zadní struktura karoserie přirozeně výměnou neprošla. Dnes po letech bývají chycené také prahy a samozřejmě pro Mazdu typické různé plechy v motorovém prostoru a dále ramena, nápravnice a jiné."

    Je poměrně vysoká pravděpodobnost, že pokud máš chycený lemy, tak už je tvoje auto zevnitř prorezlý takovým způsobem, že se třeba při nehodě bude chovat úplně jinak než má, třeba se zlomí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak model 3 a model Y uz su hodne unicast body ne? takze tam potrebuju nejaky material co sa da dobre vytvarovat v tom gigaprese, zasa absencia roznych spojov eliminuje dost miest na moznost vzniku hrdze, takze v tomto je to dobre, mne na mazde po 20 rokoch rezne lem blatniku co je taka klasika a teraz este vyfuk, ale samotna kastla ma zatial iba povrchovu korozi
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: sry. Ten druhej měl bejt tohle:

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam