• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: Zrovna včera jsem viděl video, jak borec objednával nějakej kryt na šroubek a na infolince se ho ptali, na co to potřebuje (stylem, jako by z toho chtěl sestrojit bombu, nebo tak). Fakt vtipný :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    right to repair je u tesly zatim špatnej (tesla ti prostě jen tak náhradní díl neprodá)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ale samozřejmě u tesel je ta cena za opravu větší, protože objednat náhradní díly na teslu je hell a doufám, že tohle časem zlepší
    nějaké náznaky změn jsou, protože už vydávaj repair manuály, takže snad!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ale Tesly očividně vybočujou, soudě podle toho co se o tom píše.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: nojo, ale v americe se totálkujou kolikrát nesmysly a netýká se to jen tesel ... proto se ze států vozej nabouraný muscle káry a opravujou se tu, protože to v US nikdo dělat nechce :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No když ohneš casting, tak je to jasný že je to totálka. Ale S bude totálka i když ohneš blatník. A 3 a Y se zatím totálkujou i při malých nehodách, protože opravy v Tesla autorizáku stojej nesmysl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a opravit to do určitého momentu půjde, ale pokud dostaneš takovej náraz např. na zadek, že ti začne praskat ten hliník, tak nevim jestli bych v takovém autě chtěl jezdit po opravě (kdyby to nebyly castingy - to jsou pak taková ta videa, kdy někdo opraví naprostou totálku a vydává jí za voňavku a lidi od aut se křižujou, když to viděj) :)
    Tesla Model Y GIGACast Repair
    https://www.youtube.com/watch?v=09AyyT8N4FY
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Y z texasu to maj taky

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: pozor, u Y z berlína jsou už hliníkem odlité i přední nosníky a i spodní střed auta, u modelu 3 to bude časem stejně - i když spíš už to nahraděj novou trojkou, která se šušká, že by měla být představena tenhle rok a měla mít 1000V architekturu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jestli máš rezavý fleky na spodku a už jsi vařil lemy, tak to, co v tom článku popisujou (podběhy, vevnitř v C-sloupku a tak) bude nejspíš zrezlý taky. A jestli jsi to nechával vařit ve 2015, tak tě brzo čeká další kolo, který ale bude mít smysl leda by to byla 6 MPS a chtěl by sis jí nechat jako investičního youngtimera. Jinak bude vyvaření stát tak dvojnásobek reálný hodnoty toho auta.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: jo myslim spodok, ze ked som sa na to dival na zvedaku tak tam zospodu boli na tych plechoch take rezave fleky, lemy blatnikov aj prahy som nechaval prezvarat a prelakovat niekedy 2015, ale mazda ma tie lemy fakt debilne vyriesene, takze uz kvitnu zasa, lebo sa vlhkost dostane pod tie podbehy, takze to rezne zvnutra
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ten velkej výlisek/odlitek je to šedivý vzadu. Takže to zabrání tomu, aby rezla zadní podlaha, zavěšení nápravy a podběhy – všechno věci, který občas na nějakých autech reznou.

    Ale další typický místa, jako podběhy, přední nosníky, prahy, lemy blatníků a podobně, budou reznout úplně stejně jako na čemkoliv jiným. S pověstnou kvalitou zpracování Tesly bych spíš čekal, že to bude blíž Mazdě než třeba Volvu.

    Ad tvoje Mazda – co prosímtě nazýváš "samotnou kastlí"? Téměř nikdy se nestane, že by autu který nebylo bouraný nebo není fakt hodně starý, začaly reznout viditelný části karoserie někde "v ploše". Typicky to začne lemama blatníků a třeba prahama, ale někdy tou dobou nebo ještě předtím začne to auto reznout zespoda/zevnitř.

    Pokud už ti hnijou lemy, tak, zejména vzhledem k tomu, že máš 20 let starou Mazdu, doporučuju podívat se na tu věc zespoda. Jestli to je první generace šestky, jak tuším (a pokud těch 20 let bylo zaokrouhlení a je to druhá šestka, tak to není o moc jiný), tak bych se skoro vsadil, že ty lemy nejsou to jediný, co zrezlo.

    Ojetá Mazda 6 první generace (GG/GY): Skvělé auto, ale pohřbené korozí | auto.cz
    https://www.auto.cz/ojeta-mazda-6-prvni-generace-gg-gy-skvele-auto-ale-pohrbene-korozi-127167

    "První Mazda 6 má nálepku rychle reznoucího auta. Ještě v době, kdy se tento vůz vyráběl, se jeho majitelé s korozí potýkali. Bohužel rez se tady neomezuje jen na medializované lemy zadních blatníků, jak si může někdo myslet, ale má daleko zákeřnější charakter. Hlodá totiž také v zadních podbězích a sloupku C, často skrytě očím majitele či servisu. Zmíněnými lemy to vše jen začínalo. Pokud je má vyhlédnuté auto orezlé, dali bychom od něj ruce pryč. Pokud ne, tak jsou téměř jistě už opravované. I to ale může být zrádné, neboť lemy být vyměněné mohou, ale zadní struktura karoserie přirozeně výměnou neprošla. Dnes po letech bývají chycené také prahy a samozřejmě pro Mazdu typické různé plechy v motorovém prostoru a dále ramena, nápravnice a jiné."

    Je poměrně vysoká pravděpodobnost, že pokud máš chycený lemy, tak už je tvoje auto zevnitř prorezlý takovým způsobem, že se třeba při nehodě bude chovat úplně jinak než má, třeba se zlomí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak model 3 a model Y uz su hodne unicast body ne? takze tam potrebuju nejaky material co sa da dobre vytvarovat v tom gigaprese, zasa absencia roznych spojov eliminuje dost miest na moznost vzniku hrdze, takze v tomto je to dobre, mne na mazde po 20 rokoch rezne lem blatniku co je taka klasika a teraz este vyfuk, ale samotna kastla ma zatial iba povrchovu korozi
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: sry. Ten druhej měl bejt tohle:

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: obrazky jsou stejne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, S je téměř výhradně hliník, 3 je převážně ocel.
    Model 3

    Models S


    To znamená, že Model S nejspíš hned tak nezrezne, protože s trochou štěstí neudělali u Tesly nějakou podobnou pitomost třeba jako Jaguar u některých XJ, kde použili do hliníku ocelový nýty a pak to elektrolýzou korodovalo, když se porušila izolace.

    Nevýhoda je, že ojetý S můžeš víceméně považovat za v případě nehody neopravitelný. Jakákoliv rána, která poškodí cokoliv co se nedá sundat a vyměnit, znamená u Modelu S s hodnotou nejspíš <600k, z čehož je tak půlka baterie, cestu na vrakáč, stejně jako se víceméně nedají opravovat ty hliníkový Jaguary a Audi.

    Nicméně 3 a Y se taky zdají být opravitelný pěkně blbě:
    Tesla EVs, Even Mildly Damaged, Being Written Off by Insurers
    https://www.caranddriver.com/news/a42709679/tesla-insurance-fixes-expense/

    Tohle může být potenciálně zásadní problém pro dlouhodobou životnost Tesel, minimálně dokud nebude dost nezávislejch servisů, co je umí opravit. U těch 3 a Y to je prej často jen tím, že autorizák Tesla chce šílený prachy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NTR23: Nikoliv nezbytně. Když bude mít těch 800, tak v naprosté většině případů nebude potřeba nabíjet do plna a nejpsíš ani do těch 80 %, ale třeba do 50, což půjde nejvyšší možnou rychlostí.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NTR23: to tam myslim nikde nepisou, pouze ze by ty baterky mely vydrzet o trochu vic cyklu.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    BLOWUP: A dobíjet se bude dvojnásobný čas
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Zdvojnasobit energetickou hustotu baterii by se mohlo podarit zhruba do deseti let. Auto ktere dnes dojede 400km by mohlo ujet 800.

    Interview mit Schweizer Chefingenieur: «Bei der Entwicklung von Batterien herrscht Goldgräber­­stimmung» | Basler Zeitung
    https://www.bazonline.ch/bei-der-entwicklung-von-batterien-herrscht-goldgraeberstimmung-485600029607
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Tesla S je hlinik, u modelu 3 a Y bude podla mna nejaky reznuci plech, hlinik je drahsi ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam