• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Baterka nemůže mít 100 kW, má 100 kWh.

    A jde o to jaká nabíječka. 11 kW AC tak zhruba za 9 hodin, 50 kW DC za dvě hodiny, pak už taky záleží na tom, jak to auto umí nabíjet rychle a jakou má nabíjecí křivku. Některý auta umí maximum třeba 100 kW, některý umí 270 kW, a pak je ještě rozdíl jak dlouho.

    Na superrychlých nabíječkách se nikdy nevyplatí nabíjet nad 80%, protože pak už je to stejně pomalý.

    Takže třeba cca 80 kWh baterku v Taycanu nabiješ na 80% za asi 20 minut, podobnou baterku v Enyaqu nabiješ na 80% za 35 minut (oboje na nejrychlejší možný nabíječce), ale třeba Dacii Spring s asi 30 kWh nebo kolik to má budeš nabíjet třeba 3 hodiny protože rychlejc to neumí.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Jaká je obecná poučka u toho nabíjení, aneb, když to má 100kW, tak za jak dlouho to nabouchá nějaká obvyklá rychlonabíječka?
    A obecně rychlonabíječky mají nějaký negativní dopad na baterku?
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: to jsi dost mimo pane kolego. Tady nejde vůbec o inflaci, jak vám vysvětlil kolega PETER_PAN: , ale o to, že elektro auto jsou stále v porovnání s fusil auty stále dražší, téměř o 100%, ne-li více.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HELIOS3123: To urcite ne. Velkoobchodni ceny baterek s automotive certifikaci jsou uz dost nizke. Zatim maji proste moc vysoke marze, to je cele.
    HELIOS3123
    HELIOS3123 --- ---
    aby byly auta dostupnější tak se bude dotovat výroba, jen nevím jestli to bude až 2035, nebo dříve
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    cenová parita u menších/levnějších aut se čekala někdy 2025-27, možná se to o rok protáhne, uvidíme (pozor - ne u nejmenších aut typu citigo/fabia)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Ne, porad sezenes porovnatelny (5 mistni) auto v benzinu pod 700k CZK. Mimoto, ta cena je mimo i v porovnani s ostatnimy elektroauty, jako Skoda Enyaq (o tridu lepsi auto s vetsi baterkou, dojezdem, nabijenim a vybavou).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: polevka v jidelne uz taky nestoji 25 Kc a menicko 90... neviem co vas u aut prekvapuje pri takej inflaci
    SITH
    SITH --- ---
    no za tyhle ceny nevím nevím kluci jak to tady začneme tu evropu elektrifikovat
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Me by pro rodinu takove auto stacilo, 99% jizd bude po 3, 7, 15, 18, 56, 92 km. Ale cena je absolutne mimo za auto s 50 kWh baterkou.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Jeste k te diskuzi kolem VW ID.Buzz ci Ford E-Tourneo Custom.

    Je tu take Toyota Proace City Verso EV:

    baterka: 50 kWh
    dojezd WLTP: 270km
    nabijeni: 100kW

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MAZA: Co to meleš :)
    Graf je za rok 2021. A za celej rok 2021 tesla vyrobila po celém světě cca 928 000 aut, takže celej svět to bude těžko a zoe k tomuhle je mimo. Samozřejmě celosvětovej graf by byl zajímavější, ale i tak to nemění nic na tvém špatném závěru.
    MAZA
    MAZA --- ---
    PETER_PAN: Je to absolutne nesmyslny graf, pry vyroba v USA, kam se Tesle nejak zahadne pripocetl cely svet, ostatnim ne. https://www.visualcapitalist.com/ev-production-by-brand-united-states/ Jen Zoe se prodalo pres 100 000, a BYD vyrobilo 2x tolik, co Tesla.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    KUTAS: Me to prijde divne. Graficky to vychazi ze Toyota a Stellantis ma 0 EV.
    A od obou automobilek jsem za rok 2022 potkal radu EV aut.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    VW je už tři roky dva roky od doběhnutí tesly :D něco jako vodík je palivo budoucnosti a vždy jím zůstane, nebo fůze je jen 20 let daleko... již 50 let
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Zaujala me poznamka, ze VW muze brzy predbehnout Teslu.

    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    NIGHTHUNTER: Funkční webasto ti tuhle službu udělá taky. Dá se naprogramovat, nebo ho u novějších aut lze spustit přes app.
    Ale je my jasné že jenom o tom to není. ;)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Já se včera po 14 dnech rozloučil se zapůjčeným BMW i3 a už se mi stýská :-).
    Hledání ideálního elektro-auta jsem po letní dovolené s Teslou 3 LR a zimní dovolené se Škodou Enyaq RS zatím odložil (čekám na Audi A6 Avant e-tron), ale protože si syn na horách natrhnul vazy v koleni a dostal ortézu a berle, tak jsem řešil jak ho vozit do 700 metrů vzdálené školy. Startovat Passata 2.0 TDi kvůli 1.5 km cestě, škrábat námrazu z oken nebo ho nechávat nastartovaný než se zahřeje a rozmrzne - to prostě ne, na to mám asi auto radši než kluka ;-).
    Ale i Enyaq v zimě ukázal, že se dá hezky naplánovat vyhřátí auta a sedaček na požadovaný čas, takže jsem začal koukat po nějakém malém elektro-autíčku co by to zvládlo a skončil u BMW i3 z roku 2018 s největší 120Ah baterkou. Půjčení na 14 dní za 10k, to zase pro kluka rád udělam, včetně toho, že budu vstávat dřív a vozit ho do školy i ze školy.
    Dost věcí je na tom autě zvláštních/jiných a část jich je určitě způsobena i tím, že jsem nikdy pořádně žádné BMW neřídil, takže třeba tuhý volant nebo podvozek, ovládání kolečkem iDrive atd. jsou prostě o zvyku a zvykl jsem si překvapivě rychle. Otevírání zadních dvěří nebo vzhled jsou zase věci, které mě neuráží, takže si nestěžuju a řadím je spíš do kategorie zajímavé. Hrubis o tom autě natočil hezké video, kde vysvětluje použité materiály a jejich výrobu i recyklaci, takže to pak také pomůže k celkovému pochopení auta a vysvětlení, proč je něco udělané zrovna tak jak je.
    Nastavit si v menu vyhřátí auta na 7:30 od pondělí do pátku nebyl problém a zimní městský dojezd kolem 180 km naprosto s přehledem stačil k tomu, abych to auto používal na všechny cesty (s klukem do školy, ze školy, já do práce, na oběd, na večeři, na nákup, do Motola na kontroly... a díky parkování na modrých zónách i na cesty, kam bych jinak autem nejel) a schválně si s tím zkusil i 200km výlet k rodičům (+ po obědě 200 km zpátky) a taky v pohodě, i když to obnášelo čas navíc pro nabíjení a plánování s hledáním nabíječek a záložních možností (když bude nabíječka obsazená).
    Takže ano, baterka je celkem malá (38 kWh využitelných), nabíjení celkem pomalé (max 50 kW), ale auto je celkem lehké, celkem výkonné a jako městské vozítko, kdy to každé ráno odpojím ze zásuvky a mám vyhřáté, rozmrazené auto se 100% baterky a dojezdem necelých 200 km - je to prostě super :-)

    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    NIKDAS: proč to auto na fotce vypadá jako nová multipla? O.o
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam