• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Nový tam bejt nemůže, když je to dva roky starý. Jen že už jsem přede dvěma rokama předvídal to, co se teď začíná psát všeobecně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: vsak to pisal BOBASH, info tam je viacmenej to o com sme sa tu dohadovali v diskusii :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Vzdyt tam jen sesumiroval historii Muska. Je tam nejake nove info?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Zvláštní… Ještě týden před vydáním tohohle desinformačního výblitku autor psal(a/o) o dost jinak…

    https://twitter.com/NoraNaughton/status/1615772701083467776?s=19
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Nechci říkat, že jsem to říkal, ale já jsem to říkal.

    Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/byznys/424267-genius-i-vrah-musk-muze-teslu-pohrbit-stejne-rychle-jako-ji-nakopl
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: uvidime ako sa s tym popasuju ostatne automobilky, ktore riesia vlastnu plejadu problemov, aby prezili na trhu :)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    kupoval někdo přes carvago?
    Hyundai Kona pod 650.000, například
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Na pravidelný ježdění Praha – Bern bych si elektromobil s dojezdem 500 km fakt nekupoval. Ale třeba Lucid Air nebo EQS by to daly na jedno nabíjení, ta A6 e-tron, co má přijít letos, to zvládne taky. Takže si holt někde za půlkou cesty k tomu čůrání dáš ještě kafe.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: tak vetsinou jdu jednou nekde u Hohenlohe curat, ale jinak moc potrebu delat pauzy nemam - v mym aute se jede fakt pohodlne a uvolnene. Driv jsem jezdil takovou rallye raketou a to jsem dojizdel uplne vodvarenej ;)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Sedet 8 hodin v aute bez prestavky. Hmm, to chces.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    RATTKIN: zalezi (parametry, pojistovak, spoluucast, etc), bude to tak 20-30 (pro porovnani tesla 3/y tak 30-40)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: pricemz vyber z aut wltp over 600 a nabijeni 270 kW je dost malej, ze?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: ja si elektromobil nekupuju, co na tom nechapes?
    GOR
    GOR --- ---
    The Future Is Solar
    https://sonomotors.com/en/blog/the-future-is-solar/

    Skoda, tak trochu jsem doufal, ze projekt Sion dotahne do konce treba VW...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: to platí, jen když jezdí takové cesty často a neodpočívá cestou. Pokud jezdí obvykle cesty do 150 km a výjimečně se pustí na dlouhou (a nabíjí doma), tak je EV časově výhodnější.
    Pro mě je výhodnější i základní Tesla na cestu do Jugoslávie - protože i s dieselem stavíme co 200 km, abychom protáhli sebe a psa.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: ked jazdis Praha - Bern, tak si nekupuj elektromobil ale jazdi dalej dieselom, co na tom nechapes?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: takze Praha - Bern o hodinu delsi nez s dieselem. Hmm, to chces.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Víte prosím z hlavy jak vychází povinné ručení a havarijní na Citigo, e-up
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: 100 kWh nemůžeš nabíječkou 100 kW tak nějak z principu dobít dřív.

    Na větší cestování potřebuješ auto s WLTP dojezdem aspoň 500, radši 600 km a s rychlým nabíjením (800V architektura, 270 kW nabíjení). Pak jsi schopen při nabíjení do 80% zvládat úseky po cca 300 km s nabíjením kolem 20 minut, což je stejně normální zastávka.

    WLTP dojezd menší než 500 km znamená příměstský auto.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Ja zas videl nejake review od lidi, co nabijeli jen na SC a po roce meli porad stejnej dojezd. IMO tem (non-LFP) baterkam nejvic vadi sedet dlouho na SoC blizko 100%. Zrovna Tesla ma hodne dobre resene chlazeni a power management baterek.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: sourcy boli rozne clanky co som za tych 10 rokov co sledujem teslu cital, je mozne ze to bol problem prvych NCA tesiel a nejako to poladili, u LFP si viem predstavit, ze tento problem odpada
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam