• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Tesla ma taky sipecky na obrazovce. Ted uz se da i customizovat dock a pretahnout tam ruzna nastaveni. Za jizdy se da vsechno celkem rychle ovladat, ale chce to se predem naucit kde co je. Treba mlhovky jsem hledal za jizdy v mlze v menu a byl to celkem oser, ale pak jsem zjistil, ze staci bliknout dalkovejma a na displeji vyjede menu i s mlhovkama (sterace funguji podobne).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Mám pocit, že Tesla to má na homescreenu všechno.

    Jinak pokud chce prémiovou německou značku za mega a půl, chce aby to někam dojelo a chce to pak rozumně prodat, tak ať si koupí tohle:

    https://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i4/2021/bmw-i4-highlights.html
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TOMBRIDER: BOBASH: po důchodci to fakt bude a fakt jezdí 8k ročně ale prodávat se to bude za 5 let.
    Jinak teda jsem doma nadhodil, že ta Tesla 3 je o 500k levnější a najednou by se mamka i s displejem naučila :D
    Trochu nám to kazí 400km do nejbližšího servisu...

    Nevíte jak moc kliků je potřeba na ty základní funkce jako přidat/ubrat topení atd?
    Byli jsme mrknout na Enyaq a ten to má na domovské obrazovce, což by ještě přežít šlo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Navíc to má výhodu, že jinam než do Lidlu nebo do kostela s tím stejně nedojede :)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: To je druhá věc.
    Ale víš co, třeba to bude ve vůni. A hlavně zaručeně po důchodci!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Abys to za ty dvě kila nepřeplatil...
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    NIKDAS: Nenech si to Bobashem rozmluvit. Jen ho nasajte ;)
    A za deset let mi napiš, já to za 200k kč koupím :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: ok, ja bych usetril 0,5M a vzal misto toho GLA 180, ale to se neda nabijet ze solaru ;)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Nepotřebuje EV, chceme EV, už jen kvůli nabíjení ze solárů zdarma, jako bonus je automat, kterej bychom pro ní steně kupovali. Anglicky neumí.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: jestli umi anglicky da se ovladat hlasem. Kvalita Tesel to jsou takovy senzace, nekvalitni muzes dostat i ten MB. Proc vlastne potrebuje EV?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KEB: Motor...je tam danej tak blbě, že se tam nic jinýho nevleze


    BOBASH: Jo, to některým nevysvětlíš...vidí mercedes a hned jim svítí očička :D
    Jinak jeden z požadavků byl, aby nešlo o moc velké auto (zároveň id.3 je příliš malé). Ta kia se nezdá, ale je obrovská, tady je super stránka na porovnávání velikostí aut https://www.carsized.com/en/cars/compare/mercedes-benz-eqa-2021-suv-vs-kia-ev6-2021-suv/


    W_NOICE78: Mamka má 69 roků, smartphone sice používá, ale ovládat vše přes velkej displej je tak možná recept na bouračku, když si bude chtít upravit topení. Kdybychom kupovali auto pro nás, tak neváhám. Jinak teda ještě s tím má problém švagr, kterej sleduje články/videa o nekvalitě karoserie a jakmile se něco někde objeví, hned vím, že do dvou dnů to mám na mailu :D
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    A co Teslu 3/Y LR po ty sleve asi nejlepsi pomer cena vykon
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: ja som dnes po ceste do prace zahliadol toto presne v tej bielej farbe a prislo mi to prestizne dost, zozadu z dialky som rozmyslal ci to je nejake bmw :)

    Škoda Enyaq Coupé iV
    https://www.skoda-auto.com/models/range/enyaq-coupe-iv

    pacilo by sa mi to, akurat teda aj ta cena je dost prestizna
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Tvoje partnerka možná rozumí iphonům, ale ne autům.

    Prestižní značky ojetin mají nejrychlejší pokles ceny, podívej se, co stojí desetiletý Porsche Cayenne. Nebo dvacetiletý, který koupíš za jednu lepší výplatu.

    Měl jsi vcelku ve všem pravdu, EV6 by za stejný prachy byla výrazně lepší auto a po pěti letech líp prodejná :)
    KEB
    KEB --- ---
    NIKDAS: co je v tom prostoru, když ne frunk?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Jak jsem psal tady NIKDAS:, uvažujeme o koupi druhého EV pro mamku, takže nic extra spešl, zároveň je to prestižní dáma, takže do škodovky/kie jít nechtěla i když jsem se jí snažil vysvětlit výhody 800V systému.

    Situace se však změnila, dotace nejsou a asi nebudou (letos to ani není jako položka v harmonogramu), auta pořád zdražujou (nějaké snížení ceny nečekám...). Celou dobu to vypadalo na Audi, ta bohužel zdrahla o 100k a navíc nejde objednat s menší baterkou. Já totiž celou dobu tlačil auta s větší baterkou, protože jsem si říkal, že za 5 let to bude neprodejné(resp. strašně klesne na ceně). Jenže partnerka kontrovala tím, že za "prestižní elektroauto" si lidi připlatí a klesat na ceně budou nejvíce obyč značky (něco jako když prodáváš starej iphone - lidi to kupujou, jen aby ho měli).

    Takže jsme nakonec přistáli na Mercedes EQA, 66kwh baterka, megadisplej, tepelné čerpadlo, tažné, tmavé okna a vyhřívání sedadel (zapomněl jsem něco, na čem si secondary market potrpí? - aby se pak líp prodávalo), to vše za ceníkovou cenu 1 420 000kč.

    Já o něm původně vůbec neuvažoval, protože to není od počátku konstruované BEV, ale nakonec jsem byl přehlasován, i proto, že ho prej konstruovali jako "obojetné", tzn už při konstrukci na BEV mysleli. Není to tak, že by do ICE prostě šoupli baterku a elektromotor a nazdar, tady mám své pochybnosti, protože třeba frunk tam není vůbec.

    Nejvíc mě překvapily dvě věci:
    1. Dodání už za 3 měsíce
    2. Absolutně se s náma nebavili o ceně, prostě tady máš, co jsme naklikali přes net a nazdar. Nikdy jsem Mercedes nekupoval, takže nevím, jestli to standard, každopádně v kombinaci s takhle rychlým dodáním mi to přijde divné.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: No nevím…
    Samozřejmě, na Fully Shilled je vychválenè do nebe, aby dostali na test i nějaké další, ale…
    ~1,2 milionu korun za auto (+ pronájem baterky nebo ~1,5/1,7 milionu s 75/100 kWh baterkou), které je horší, než levnější konkurence, mi přijde jako docela ranec…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Nio’s CHEAPEST Car Might Be China's Best EV Yet!
    https://www.youtube.com/watch?v=656_vdW2zS0
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Nový tam bejt nemůže, když je to dva roky starý. Jen že už jsem přede dvěma rokama předvídal to, co se teď začíná psát všeobecně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: vsak to pisal BOBASH, info tam je viacmenej to o com sme sa tu dohadovali v diskusii :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Vzdyt tam jen sesumiroval historii Muska. Je tam nejake nove info?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Zvláštní… Ještě týden před vydáním tohohle desinformačního výblitku autor psal(a/o) o dost jinak…

    https://twitter.com/NoraNaughton/status/1615772701083467776?s=19
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam