• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    RAGNAROK: Jako vodik? Ale muzu :) Sice ho asi nebude tolik abych nekam dojel, bude to drahy a pravdepodobne u toho prijdu o zivot, ale muzu :)
    To me naucili uz na zakladce v Chemii, co smichat s cim, aby se zacal uvolnovat vodik.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    PSYCHO:
    no ale nemuzes si to vyrobit doma a vo tom toje
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Ja bych v uctu za nataknkovany vodik rozepsal mnozstvi elektriny kter bylo potreba na vyrobu, uskladneni a transport vodiku a jeste podtrhl to kolik elektriny bylo potreba jen na natlakovani vodiku do auta. Tohle by presvedcilo i ty nejvetsi magory co razi vodik, zvlast kdyz by tankovali jako 3. v rade a cekali by na natlakovani 20 minut :-)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PSYCHO: Cca 3x vic.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Nezapomen, ze to spotrebuje na stejnou vzdalenost 5-8x vic elektriny nez elektroauto 🤣
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Je to skvělý. Sice to je dražší než elektromobil, ale zato to hůř jezdí, dýl to tankuje a jako finální bonus na to není infrastruktura.

    Boží.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    tak jsem poprvé nabil nový elektromobil, ve středu jsem ho přivezl z Vídně a musím říct dobrý.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: no jo, jenomže to by potom další dvě, spíš ale tři nádrže navíc po 5kg vodíku zabraly dalších 3x 125 litrů a neúměrně zvedly cenu auta, abys zvládl dojezd přes 1200km na jedno tanknutí
    Protože X5 při dálniční rychlosti bude žrát 1.5-2kg vodíku (cena ~300kč)
    Doplnění 4 nádrží bude trvat cca 4x5 minut
    Co mi to jen...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    500 km dojazd nic moc teda by som cakal, ze tymito pseudospalovakmi budu cielit prave na tu skupinu ridicov dieselov, ktori potrebuju davat 1200 km na jeden zatah :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    KUTAS: 6kg na 500km je celkem husty.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Že by?

    Launch of the BMW iX5 Hydrogen pilot fleet
    https://www.youtube.com/watch?v=9paWV10_BiQ
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Tesla to tak dela.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: samozřejmě nevím jestli to někdo takto dělá, ale point je že technicky to lze
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: to je ten point. Potřebuje to venkovní teplotu vyšší než asi -17, a to může získat z baterek, až se zahřejí. Nemusí se zahřát moc, stačí na tuto kritickou teplotu tepelného čerpadla, aby fungovalo.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Kdyz je hodne velka zima, tak si myslim, ze to moc odpadniho tepla nevyuzije (naopak to musi jeste nahrivat baterku). Spis to zlepsuje efektivitu v tech mensich mrazech.
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: jasně, nebo můžou využívat to odpadní teplo baterky, jak bylo zmíněno. Baterka je taky někdy taky vyhřívaná s winter pack. To je docela dobrá symbióza.
    Která značka to jak konkrétně implementuje nevím, někdo může doplnit.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Mene efektivni, nez primotop to IMO neni nikdy. Vetsinou tam je nejakej primotop na ktery se to prepne, kdyz uz je moc velka zima.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KORKMAZ: STETKINS: Hlavně by mělo umět využívat i odpadní teplo z baterie, což bez něj nejde (protože se topí spirálama)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    MINER:
    KORKMAZ:
    Přiznám se, že nevím jak jsou na tom parametrově ty TČ v autech, ale klasická (vzduch - voda/vzduch) fungují do nějakých -17 (ale klesá jim COP). Při běžných zimních teplotách kolem nuly mají COP mezi 3-4 (z 1kW dodané energie dají 3-4kW).
    Jinak údajně je v buzzu topení o výkonu 12kW...
    MINER
    MINER --- ---
    KORKMAZ: Tepelné čerpadlo je lednička puštěná naopak.

    Méně efektivní než elektrické topení začíná být někde pod -10°C, ne? Kdyžtak tu teplotu opravte, nepamatuji si ji dobře.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    STETKINS: Díky za doplnění. Možná se pletu, ale je to tepelné čerpadlo takovej úhelnej kámen - vždyť jeho účinnost v mrazu je stejně docela bídná. Ale chápu, že je tam oproti osobáku o dost víc co vytápět.

    Jinak dlouhá dodací lhůta je u VW snad všude, ale reálně to třeba může přijít dříve (nám vloni u tiguana a eUpa)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam