• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Neboj, ono ti to nedovolí vzít náhodnou baterku z jakéhokoliv slotu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Navíc se to očividně netýká ani tolik osobních aut, ale Kei dodávek.

    Takže to je cílený na auta, který třeba rozvážejí nudle nebo něco. Přijede na firmu, jeden týpek mu naloží nudle, on mezitím prohodí baterky, a zase jede.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm to by ma zaujimalo ako by chceli uvalit dan na elektrinu, ktora pojde zo stresneho solaru priamo do baterky auta :?

    Texas opět zvažuje danit elektromobily, protože netankují benzín - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-texas-opet-zvazuje-danit-elektromobily-protoze-netankuji-benzin-40427646
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: na tom honda stojane ziadne info nevidim, mozno sa to da nejako zobrazit na tom displeji, ale lepsia by bola mozno zelena a cervena diodka vedla slotu s baterkou, aby bolo hned jasne ktory slot je OK a ktory je NEBRAT :)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: jasně, oni jsou totiž úplní kokoti a nedokážou k tomu stojanu udělat diagnostiku
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    RSZ: přesně tak, je to cílené primárně na japonský trh, kde je úplně jiný trh s auty (kei cars), úplně jiná ochota přijímat nová řešení a hlavně úplně jiný postoj k osobní odpovědnosti za okolí, zejména co se týká znečišťování okolí. Majitelé auta tam berou jako naprostou samozřejmost, že vlastnit auto znamená mít řadu povinnost (třeba z našeho pohledu tak nezvyklá věc, že vlastník auta musí mít doložit, že má zajištěné parkování ať už na svém vlastním pozemku nebo pronajaté parkovací stání).

    V takovém prostředí je podobný systém jednodušší. Majitel auta si nechá udělat konverzi, pořídí si nabíjecí stanici se dvěma sadami baterií, které může vyměňovat, případně může mít jako majitel firmy těchto aut víc. V případě veřejných dobíjecích stanic bude dost velká jistota, že baterie budou v pořádku. V Japonsku se něco takového prosadí určitě. Na evropském, natož českém trhu to zatím moc šancí nemá.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na taiwane to vypada nejako takto

    https://9gag.com/gag/avQe2Kb

    akurat teda zas je tu ten problem, aby poskytovatel tychto nabijacich stojanov zabezpecil, ze nedostanes do serie nejaku zhumplovanu baterku, kvoli ktorej ti nebude fungovat cely pack
    RSZ
    RSZ --- ---
    je to upravený keicar, fakt minidodávka, a využije to už hotovou infrastrukturu a beterky pro e-skůtry, koukat na to optikou čr asi nedává smysl. Stejně jako tu nedává smysl tuktuk a v asii jich jezdí milióny.
    KEB
    KEB --- ---
    NIKDAS: na to tam není nabuseny personál? Skandál!
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KEB: Zase ti to bude rychleji ubíhat a zacvičíš si při tom :D
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: a o co bude nakládka delší než nabíjení na nabíječce?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    hele, pokud si to zákazníky najde, tak dobře pro ně a pokud ne, tak holt přejdou na klasiku jako ostatní automobilky
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    COMODOR_FALKON: za pár minut mám naloženýho sprintera 80*10kg bednama :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    THERIDANE: Během "pár minut" určitě nevyměníš 8*11kg baterií…

    A jsou tam i další potíže…
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    Pro představu jak to vypadá, ať víme o čem mluvíme

    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    COMODOR_FALKON: Proč? Pro ten trh je to ideální, je to malinký a odpadá nabíjení, jen prostě zajedeš pro další várku balíků a během minuty vyměníš pár baterií mezi autem a stojanem.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Kdyby to představili tak před 10 lety, tak to pochopím - jako "compliance car".
    Představit něco takového teď - to už je směšné…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Společnost Honda bude k úpravě benzinových vozidel na vozidla BEV používat svůj náhradní akumulátor "Mobile Power Pack e:" pro elektrické motocykly. Tím se sníží počáteční náklady a ušetří se pracovní síla při nabíjení.

    HONDA N-VAN

    Na 13. ročníku veletrhu "INT'L SMART GRID EXPO", který začal 15. března na výstavišti Tokyo Big Sight (Koto Ward, Tokio), představila společnost Honda vozidlo BEV přestavěné z užitkového minivozidla "N-van" s motorem o objemu nižším než 660 cm3 (minivozidlo). Elektromobil, který je vybaven 8 mobilními zdroji energie pod zadním sedadlem, dokáže na jedno plné nabití ujet 75 km. Mobilní napájecí sadu lze použít pro vozidla se zdvihovým objemem motoru nad 660 cm3 , jako jsou minivany.

    Společnost Honda je prozatím schopna navrhnout přestavbu na elektrický pohon pro vozidla s kompaktní pohonnou jednotkou, počínaje minivozidly. V budoucnu hodlá automobilka přidat verze s "vysokými výkonovými specifikacemi" se zvýšeným počtem mobilních power packů a zváží konfigurace systému, které budou reagovat na potřeby zákazníků.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tak.

    https://twitter.com/janusPrime/status/1641887367005982734?s=20
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: tzv. rizena strela, az s tim olovem profici nejakou zdi ..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam