• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Kdyby to představili tak před 10 lety, tak to pochopím - jako "compliance car".
    Představit něco takového teď - to už je směšné…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Společnost Honda bude k úpravě benzinových vozidel na vozidla BEV používat svůj náhradní akumulátor "Mobile Power Pack e:" pro elektrické motocykly. Tím se sníží počáteční náklady a ušetří se pracovní síla při nabíjení.

    HONDA N-VAN

    Na 13. ročníku veletrhu "INT'L SMART GRID EXPO", který začal 15. března na výstavišti Tokyo Big Sight (Koto Ward, Tokio), představila společnost Honda vozidlo BEV přestavěné z užitkového minivozidla "N-van" s motorem o objemu nižším než 660 cm3 (minivozidlo). Elektromobil, který je vybaven 8 mobilními zdroji energie pod zadním sedadlem, dokáže na jedno plné nabití ujet 75 km. Mobilní napájecí sadu lze použít pro vozidla se zdvihovým objemem motoru nad 660 cm3 , jako jsou minivany.

    Společnost Honda je prozatím schopna navrhnout přestavbu na elektrický pohon pro vozidla s kompaktní pohonnou jednotkou, počínaje minivozidly. V budoucnu hodlá automobilka přidat verze s "vysokými výkonovými specifikacemi" se zvýšeným počtem mobilních power packů a zváží konfigurace systému, které budou reagovat na potřeby zákazníků.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tak.

    https://twitter.com/janusPrime/status/1641887367005982734?s=20
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: tzv. rizena strela, az s tim olovem profici nejakou zdi ..
    ENDER
    ENDER --- ---
    OMNIHASH: musim rict, ze je to mistrne napsano a chvili mi trvalo, nez jsem to pochopil...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Konečně elektromobil pro chudý východ Evropy. Wartburg překvapí bateriemi i designem - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/konecne-elektromobil-pro-chudy-vychod-evropy-wartburg-prekva/r~9410b6aacfc711ed9ae20cc47ab5f122/
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DRAGON: zrovna u id.buzz bych se o nízký prodeje a nezájem fakt nebál
    NTR23
    NTR23 --- ---
    CRAZY_IVAN: Testovali jsme. Vzhledem k příplatků HP se to asi nevyplatí.

    Arktický test VW ID3: A pak že to v zimě nedojede! | E-shop…
    https://eshop.sectron.cz/arkticky-test-vw-id3-a-pak-ze-to-v-zime-nedojede/a-6439/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Stojí to cca stejně jako Multivan TDI a ten je vyprodanej...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SEJDA: v pořádku, klidně za to VW i zatleskej :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CRAZY_IVAN: pokud se meni struktura automobiloveho prumyslu a kopiruji veleuspeny softwareovy prumysl, nakonec jsou auta na SW zavisle cim dal tim vice, muzeme byt radi, ze auto jezdi i dopredu a ze blinky blikaji. Pockat si pul roku je ve svete SW uplne normalni rozhodnuti. Nekteri lidi si radeji pockaji par let.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CRAZY_IVAN: Nejde, mělo by to snad jít v druhé půlce roku, ale kdo ví...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    STETKINS: tam nejde ani za příplatek? to je hustý :)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CRAZY_IVAN: No ono ho nemá v základu, protože ho nemá vůbec :-(

    DRAGON: Já bych si ho koupil, ale čekám na to TČ :-D Levné to není, ale není to o moc dražší než fosilní ekvivalent
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SEJDA: je mi to buřt, je to teď nový auto :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CRAZY_IVAN: je to prvni generace, idiote. Sice nema extra vytapeni zadnich sedadel, ale ma misto na napoje i v kufru!
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    tak trochu k tematu, elektronicky volant (aspon duvod, proc to Lexus udelal)

    How Lexus Fixed Tesla's Bad Idea: Steer-By-Wire Yoke
    https://www.youtube.com/watch?v=agMrewRJTow&ab_channel=EngineeringExplained
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Ale ono to nevadi, protoze si to za tu ujetou cenu nikdo nekoupi..
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: jako jestli tohle auto nemá heat pump v základu, tak jsou ve VW idioti. Nicméně i tak jsem někde viděl testy, že VW EVs s heat pumpou neměli v zimě o tolik lepší výsledky jako ty bez.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: K tomu ID Buzz pod videem někdo postnul super postřeh:
    "The ID Buzz uses the same heating element/resistor to heat up the cabin as the ID3 and ID4. For its size this is not enough and winter tests done in Finland this year showed that even after 30 minutes of driving the temperature of the rear foot well was below freezing when the outside temperature was -15°C.

    This van really needs a heat pump and a larger heating element."
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jinak tohle je zajímavé
    EV-Volumes - The Electric Vehicle World Sales Database
    https://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/

    ICE-only vehicle sales declined by -7 %; their share in global light vehicle sales is 76,8 %, compared to 82,2 % in 2021. FCEV remain irrelevant for the electrification of light vehicles; their deliveries stagnated at 15 400 units in 2022, which is 0,02 % of the global, annual light vehicle volume.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    za únor 23 má Čína třetinový podíl aut do zásuvky

    33% Plugin Vehicle Market Share In China — February 2023 Sales Report - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2023/03/29/33-plugin-vehicle-market-share-in-china-february-2023-sales-report/

    (BEV 22%, PHEV 11%)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    I drove these NEW electric cars until they DIED!
    https://www.youtube.com/watch?v=fvwOa7TCd1E
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DAN_F: jj uz jse koukl na web maj cca 11kWp v solarech .. to uz je slušný :))
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    PEPAZZ: To záleží na milionu faktorů, ale mají k tomu web se spoustou čísel a průběžně aktualizovaných, interaktivních grafů, nebo YouTube kanál, který jsem ještě neprojížděl, ale předpokládám, že se tam tomu někde budou věnovat:
    Traveling Electric without chargepoints!? | 4x4electric
    https://4x4electric.com/
    https://www.youtube.com/channel/UCDhaMFPe7s_rTyZ8K9i7tyg
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DAN_F: zajimavé, zajimaly by mečísla, kolik tohle pole solarů umí dát Amper a voltů.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Enyaqem z NL do jižní Afriky a zpátky. Dobíjení z panelů a kde se dá:
    Renske Cox & Maarten van Pel (@4x4electric) • Instagram photos and videos
    https://instagram.com/4x4electric
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Dalsi baterka. Ale kdyz i Munro je nadseny…

    BREAKING NEWS: Amprius Creates a 500Wh/kg Battery
    https://youtu.be/YtZkohZRE_s
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ethanol byl jen příklad, dá se určitě udělat něco, co bude podobnej rozdíl a nebude to nahraditelný.

    I když pokud by to jezdilo na čistej ethanol, tak vlastně proč ne, ten je obvykle taky CO2 neutrální, minimálně když pod destilační kolonou zatopíš solárem... nebo smrkovým dřevem.

    Jinak ano, auta s možností jezdit na E85 musí mít odolnější palivový systém, v USA to je docela běžný, u nás to nabízelo pár automobilek a nikde moc nešlo koupit to palivo.

    Ale auta na to byly, třeba Ford jich měl celou řadu, například prvního C-Maxe FlexiFuel:
    Ojetý Ford Focus C-Max (2003-2010): První Ford Max | auto.cz
    https://www.auto.cz/ojety-ford-focus-c-max-2003-2010-prvni-ford-max-96076

    https://auto.bazos.cz/inzerat/166467996/ford-c-max-18-flexifuel-92-kw.php
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam