• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Kdyby to představili tak před 10 lety, tak to pochopím - jako "compliance car".
    Představit něco takového teď - to už je směšné…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Společnost Honda bude k úpravě benzinových vozidel na vozidla BEV používat svůj náhradní akumulátor "Mobile Power Pack e:" pro elektrické motocykly. Tím se sníží počáteční náklady a ušetří se pracovní síla při nabíjení.

    HONDA N-VAN

    Na 13. ročníku veletrhu "INT'L SMART GRID EXPO", který začal 15. března na výstavišti Tokyo Big Sight (Koto Ward, Tokio), představila společnost Honda vozidlo BEV přestavěné z užitkového minivozidla "N-van" s motorem o objemu nižším než 660 cm3 (minivozidlo). Elektromobil, který je vybaven 8 mobilními zdroji energie pod zadním sedadlem, dokáže na jedno plné nabití ujet 75 km. Mobilní napájecí sadu lze použít pro vozidla se zdvihovým objemem motoru nad 660 cm3 , jako jsou minivany.

    Společnost Honda je prozatím schopna navrhnout přestavbu na elektrický pohon pro vozidla s kompaktní pohonnou jednotkou, počínaje minivozidly. V budoucnu hodlá automobilka přidat verze s "vysokými výkonovými specifikacemi" se zvýšeným počtem mobilních power packů a zváží konfigurace systému, které budou reagovat na potřeby zákazníků.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tak.

    https://twitter.com/janusPrime/status/1641887367005982734?s=20
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    OMNIHASH: tzv. rizena strela, az s tim olovem profici nejakou zdi ..
    ENDER
    ENDER --- ---
    OMNIHASH: musim rict, ze je to mistrne napsano a chvili mi trvalo, nez jsem to pochopil...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Konečně elektromobil pro chudý východ Evropy. Wartburg překvapí bateriemi i designem - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/konecne-elektromobil-pro-chudy-vychod-evropy-wartburg-prekva/r~9410b6aacfc711ed9ae20cc47ab5f122/
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DRAGON: zrovna u id.buzz bych se o nízký prodeje a nezájem fakt nebál
    NTR23
    NTR23 --- ---
    CRAZY_IVAN: Testovali jsme. Vzhledem k příplatků HP se to asi nevyplatí.

    Arktický test VW ID3: A pak že to v zimě nedojede! | E-shop…
    https://eshop.sectron.cz/arkticky-test-vw-id3-a-pak-ze-to-v-zime-nedojede/a-6439/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Stojí to cca stejně jako Multivan TDI a ten je vyprodanej...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SEJDA: v pořádku, klidně za to VW i zatleskej :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CRAZY_IVAN: pokud se meni struktura automobiloveho prumyslu a kopiruji veleuspeny softwareovy prumysl, nakonec jsou auta na SW zavisle cim dal tim vice, muzeme byt radi, ze auto jezdi i dopredu a ze blinky blikaji. Pockat si pul roku je ve svete SW uplne normalni rozhodnuti. Nekteri lidi si radeji pockaji par let.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CRAZY_IVAN: Nejde, mělo by to snad jít v druhé půlce roku, ale kdo ví...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    STETKINS: tam nejde ani za příplatek? to je hustý :)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CRAZY_IVAN: No ono ho nemá v základu, protože ho nemá vůbec :-(

    DRAGON: Já bych si ho koupil, ale čekám na to TČ :-D Levné to není, ale není to o moc dražší než fosilní ekvivalent
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SEJDA: je mi to buřt, je to teď nový auto :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CRAZY_IVAN: je to prvni generace, idiote. Sice nema extra vytapeni zadnich sedadel, ale ma misto na napoje i v kufru!
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    tak trochu k tematu, elektronicky volant (aspon duvod, proc to Lexus udelal)

    How Lexus Fixed Tesla's Bad Idea: Steer-By-Wire Yoke
    https://www.youtube.com/watch?v=agMrewRJTow&ab_channel=EngineeringExplained
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Ale ono to nevadi, protoze si to za tu ujetou cenu nikdo nekoupi..
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: jako jestli tohle auto nemá heat pump v základu, tak jsou ve VW idioti. Nicméně i tak jsem někde viděl testy, že VW EVs s heat pumpou neměli v zimě o tolik lepší výsledky jako ty bez.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: K tomu ID Buzz pod videem někdo postnul super postřeh:
    "The ID Buzz uses the same heating element/resistor to heat up the cabin as the ID3 and ID4. For its size this is not enough and winter tests done in Finland this year showed that even after 30 minutes of driving the temperature of the rear foot well was below freezing when the outside temperature was -15°C.

    This van really needs a heat pump and a larger heating element."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam